Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 850 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| tinkerbell | 2010-10-29 23:57 | |
![]() | bør bingoer gratuleres for en hver pris...? Jeg tenker på alle disse ordene som en egentlig ikke bruker i norsk tale, men som dukker opp her på ordspill. Alle disse merkelige bøyningene av ord som f.eks. ender på ete elller ende osv. Det finnes mange fler eksempler, jeg bare kommer ikke på dem nå. Bingoer er kule - elsker sammensatte ord, eller ord lengre enn 7 bokstaver, ja mange bingoer på syv er og topp! Men jeg sliter med å akseptere disse unormale ordene på syv som dukker opp. Det er ikke noe som brukes i språket. Har aldri hørt de, ville aldri brukt de, og ei heller ville motparten i ordspill brukt de, bortsett fra her. Men de legges for de er lette. Har lagt dem selv. I mine øyne ikke ekte bingoord. Jeg blir nesten flau når jeg blir gratulert for en slik bingo. Og, likeledes: iblandt har jeg to blanke og masse lette "1" bokstaver i en behagelig blanding. Lett å leggeen bingo. Bør den gratuleres - nei, den er for lettkjøpt! tenker jeg... eller... er det bare jeg med slike tanker... Jeg setter pris på hver og en jeg spiller mot, og det er hyggelig med god dialog, ikke misforstå. | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2010-10-30 00:43 | |
![]() | Tiltredes! | |
| sommerfugl | 2010-10-30 01:09 | |
![]() | Helt enig, tinkerbell! Hvis noen legger en uvanlig bingo, eller på et sted hvor det er vanskelig å legge bokstaver i utgangspunktet, eller får sykt mange poeng, så hender det at jeg drister meg til en "grt", men noen legger så mange bingoer at om jeg skulle gratulert for hver eneste ville jeg ikke fått lagt ut egne ord. Jeg spiller stort sett panikk. | |
| DULLE | 2010-10-30 01:28 | |
![]() | SÅ enig,så enig.De "lette" bingoene er ikke noe å bli imponert over.Det er bokstavene man er heldig med. Men når noen virkelig slår til, er det verdt en kommentar. Så er det grammatikken da, tinkerbell! Det heter : Har aldri hørt DEM,ville aldri brukt DEM,og ei heller ville motparten.... brukt DEM. | |
| Junisol | 2010-10-30 06:21 | |
![]() | Enig i at disse "grt" som kommer uten noen egentlig mening, er i meste laget. Når noen legger en flott bingo, skriver jeg litt mer enn bare grt... | |
| potet | 2010-10-30 07:08 | |
![]() | Helt enig i dette. Jeg skriver som regel "grt" fordi jeg føler det er forventet på en måte. Men de enkle bingoene er det jo slett ingen prestasjon å få lagt, så jeg slutter meg til Junisol for å gjøre litt stas på de mer uvanlige bingoene. | |
| gerdmarie | 2010-10-30 09:04 | |
![]() | Takk til Dulle som korrigerer bruk av pronomenet i objekts form. Jeg synes forøvrig det er OK å kommentere gode ord som samtidig gir god poengsum, uten at det er BINGO, men som potet, jeg skriver grt som en forventning fra min side.. | |
| ka-ramella - Ikke medlem lenger | 2010-10-30 09:11 | |
![]() | Hvis jeg blir imponert ellker glad på den andres vegne, så gratulerer jeg for bingoer. Hvis jeg egentlig er litt misunnelig og ikke vil at motspilleren skal ane det, så gratulerer jeg også. Akkurat som når jeg takker for spillet ved spillets slutt. Enkelte ganger syns jeg jo ikke spillet er så veldig mye å takke for. men for skams skyld takker jeg likevel. | |
| Wibecke - Ikke medlem lenger | 2010-10-30 09:47 | |
![]() | Som jeg skulle skrevet det selv :O) | |
| Bakerboy | 2010-10-30 10:17 | |
![]() | æsj, jeg skriver grt uansett. | |
| pie | 2010-10-30 10:28 | |
![]() | Har bingoleggeren passet mange ganger er det ikke altid jeg bryr meg med og gratulere. | |
| seierherren- - Ikke medlem lenger | 2010-10-30 10:51 | |
![]() | Nei, skal en del til før jeg gratulerer for noe så simpelt som en bingo. Setter ikke spesielt pris på at folk skriver grt til mine bingoer heller. | |
| pie | 2010-10-30 10:54 | |
![]() | Enig. Forventer ikke at det gratuleres | |
| ubestemt | 2010-10-30 11:02 | |
![]() | Bingoer ved bruk at to blanke gratulerer jeg ikke på. Det har hendt at jeg syrlig har gratulert med to blanke. | |
| Lene T | 2010-10-30 11:10 | |
![]() | Makan til problematisering! Hva med å akseptere spilltes regler og utnyttelsen av muligheter og slappe litt av? | |
| Lene T | 2010-10-30 11:18 | |
![]() | spillets | |
| verb | 2010-10-30 11:22 | |
![]() | Bra Lene T. I tillegg gir det 50 poeng. Vær høflige og snille mot hverandre. | |
| mymlen | 2010-10-30 12:16 | |
![]() | Noen synes bingoer er lett som en plett - andre legger sin første kanskje akkurat i ditt spill og blir glade for en "grt" (Jomfru-bingoer bør jo applauderes!) Noen spiller bare for å få til flest mulig bingoer, andre for å få til snurrige ord - og noen spiller tilsynelatende for å sperre for motspillerens muligheter. Og de aller fleste av oss sier med Ole Brumm "Ja takk" Her som ellers i livet - hver sin lyst sa vintapperen, han drakk mens de andre slåss. | |
| Lene T | 2010-10-30 12:17 | |
![]() | Bra mymlen! :-) | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-10-30 12:23 | |
![]() | Reglene for bingogratulering er veldig enkle. -) De følger nedenfor: Alle som har under 200 bingoer bør alltid gratuleres. Alle som har mellom 200-1000 bingoer bør bare gratuleres dersom bingoen er uvanlig dvs at den ikke ender på ene, ende, ede eller ing. Alle som har over 1000 bingoer bør bare gratuleres dersom bingoen er et enda mer spesielt, fint eller uvanlig ord ord som ikke brukes i vanlig dagligtale. :-) | |