Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 836

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2010-11-15 18:09
Antall innlegg: 7777

Rankingtap ved frakobling
Hvordan beregnes rankingen når en blir frakoblet? Spilte akkurat mot en nå som ble frakoblet, poengene når han ble borte var ca 65 - 25 i min favør.
Jeg passer alltid ut når noen blir frakoblet og selv om min motspiller ikke fikk minustid fikk han et stort tap av ranking, jeg fikk +113. Dette er da fryktelig mye?

cammie2010-11-15 18:43
Antall innlegg: 189

Jeg tror systemet kun ser på poengforskjellen. Altså at du fikk over dobbelt så mye poeng, og kalkulerer rankingen ut i fra det. Jeg spilte nettopp et spill der hele spillet ble blokkert med kun 4 bokstaver på brettet. Når de brikkene vi hadde igjen ble trukket fra poengsummen endte jeg på 1 poeng og motstanderen min 8 poeng. Dermed hadde han 8 ganger mer enn meg og jeg tapte 150 poeng i ranking :) Smart spilt av min motstander :)

Tweedygirl2010-11-15 18:44
Antall innlegg: 293

Har opplevd mange ganger å bli frakoblet under spill, å tror du må være en av veeeldig få som ikke benytter sjangsen til å sanke poeng på motspillers uflaks. Har aldi opplevd at noen har passet ut når jeg endelig har fått koblet på igjen...

Er og enig i at det er fryktelig mye i tap når man "ramler" ut, men kan tenke meg at det er for å forhindre at evt. spillere som ligger under med poeng å heller vill lukke spillet enn å tape, velger å spille ferdig framfor å bare lukke spillet....

Kirsti2010-11-15 18:46
Antall innlegg: 1946

Det er akkurat like mye som du ville ha fått hvis sluttresultatet av spillet ble det samme uten at motspilleren ble frakoblet. Ordspill merker ikke om noen blir frakoblet eller om de bare gikk seg en tur med bikkja i stedet for å spille ferdig.

Nå ser det riktignok ut til at motspilleren din i tillegg satt med brikker med nokså høye verdier da h*n ble frakoblet, slik at minuspoengene ble mange og "seieren" din ble ganske solid, og da påvirkes rankingen selvsagt enda mer.

Men hurra for alle som passer ut når motspilleren blir frakoblet!

Cygnus2010-11-15 21:22
Antall innlegg: 44845

Bør en passe når de blir borte? jeg legger først, så blir jeg mistenksom (dvs begynner å lure på hvor de er) , og begynner å passe - men hadde ikke sett på det som et moralsk spørsmål!

Ruschne2010-11-15 21:33
Antall innlegg: 711

gsbj du er fantastisk

jeg passer aldri - selvfølgelig ikke

Kirsti2010-11-15 21:34
Antall innlegg: 1946

Det er ikke noen regel, Cygnus, men mange synes det er veldig lite fair å fortsette å samle poeng når man får beskjed om at motspiller er blitt frakoblet. At man (særlig i panikk) får en fordel ved at motspiller mister mye tid, får man ikke gjort noe med, men man trenger ikke utnytte situasjonen i tillegg ...

GreteSB2010-11-15 21:38
Antall innlegg: 7777

Og så er det da kjedelig å spille alene! Rankingen min vil jeg helst ha fordi jeg fortjener den, ikke på bekostning av andre med dårlig nettverk.

LaBarca2010-11-15 21:45
Antall innlegg: 644

Det har ikke streifa meg engang at det er usportslig å spille videre når motspilleren har blitt kobla fra. Når det er sagt, så har jeg akkurat miste 2-300 i rating pga nettrøbbel. Men det var nå, jeg har sikkert tjent på at motspilleren har blitt kopla fra ved noen anledninger før.

kness - Ikke medlem lenger2010-11-15 22:09
Antall innlegg: 1134

Spiller man panikk eller lynrask, kan man også, istedenfor å passe ut, la sin egen tid løpe uten å legge eller bytte bokstaver. Dermed stiller man likt hvis den uheldige frakoblede klarer å komme seg inn i spillet igjen. Edlere kan det vel ikke bli!

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?