Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 841 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Ninaxxx | 2010-11-18 11:52 | |
![]() | Takhøyden (?) i Den Norske Kirke Mye kan sies om den, og da er det jammen godt vi har gode, innsiktsfulle kilder som kan hjelpe oss i debatten om Gelius kan fortsette som prest eller ei. Endelig litt dybde i Gelius-debatten...: www.side2.no/iphone/...Id =3030050 | |
| VeldiGlad | 2010-11-18 12:45 | |
![]() | Er dobbeltmoralistisk virkelig et ord? Hun har muligens et lite poeng i en ting hun sier i det minste. At overdreven undertrykking av egne behov faktisk kan føre til overgrep, som i den katolske kirken. Men det er jo en helt annen sak enn denne Gelius-greia. Takk for ny innsikt Nina! Forfriskende :P | |
| Ninaxxx | 2010-11-18 12:59 | |
![]() | Bare hyggelig, VG :) Joda, er enig med deg at Anna Anka har et poeng, men jeg må si jeg forundres over _hvor_ man går for å få en ytring i en såpass kontroversiell sak. Det er vel nok av andre å snakke med, og som har litt mer tyngde til å uttale seg skulle jeg tro ... Akk ja, vi lever i en tabloid og burlesk verden :) | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-18 13:07 | |
![]() | Vel jeg støtter Gelius med tanke på at han må få beholde jobben sin som prest. Han har sikkert et positivt budskap og det er bra at presten får utfolde seg. Dog vil jeg si at av det jeg har lest i Dagbladet av sitater fra denne sex i bibelen boka så virker ikke akkurat denne boka som noe revolusjonerende i seg selv , for å si det mildt. Man skal være bra modig, naiv på noen enkle måter eller pr-kåt når man beskriver egne sex-opplevelser til lesning for enhver. De aller fleste andre bøker i verden ville jeg lest fremfor denne. Sikkert en bok mye på underlivsnivået. | |
| VeldiGlad | 2010-11-18 13:27 | |
![]() | Samme her Nina, forundret meg mest over _hvorfor_ i all verden noen hadde giddet å spørre Anna Anka om dette! Why? o.O | |
| Hortensdame | 2010-11-18 13:31 | |
![]() | Støtt Gelius i denne saken, for kirken skal da ikke bare bestå av mørkemenn......... Og JamesO bra skrevet:-) | |
| velkommen - Ikke medlem lenger | 2010-11-18 13:41 | |
![]() | Har ikke lest boka, men tror at dette er ei fjær som blir til fem høns. | |
| Hortensdame | 2010-11-18 13:55 | |
![]() | Det tror jeg også velkommen, kirken bør jo ha takhøyde for ulike meninger blant sine som i arbeidslivet ellers...... | |
| VeldiGlad | 2010-11-18 14:03 | |
![]() | Trodde litt av poenget med kirken var at det ikke skulle være som alt ellers jeg? Men hva vet vel en vantro som meg om det :) | |
| toeren | 2010-11-18 15:01 | |
![]() | Hortensdame; Ja, kirken må ha litt takhøyde, men når teologien ikke "holder", er det kanskje ikke alt man kan godta? Som VeldiGlad skriver; litt av poenget er at kirken ikke skal være som verden ellers! | |
| Smartgirl | 2010-11-18 15:29 | |
![]() | Det er vel slik i kirken som i andre arbeidsforhold at man bør holde seg sånn noenlunde innafor arbeidsinnstruksen....... .... Har selv vært utsatt for en kollega som hadde en egen agenda, det var en mye større utfordring enn tildels krevende klienter............ | |
| Cygnus | 2010-11-18 15:50 | |
![]() | morsomt, Ninaxxx - jeg har hatt sansen (NOT!) for Ankadamen siden hun på Skavlan kvitret om at alle i USA har store hus og haver så de nesten må ha tjenere for å rekke over alt. Men det verste var jo at ingen av de andre gjestene eller Skavlan 'tok' henne på dette eller noe av de fjollegreiene hun utbasunerte (senere fant vi jo også ut at hun muligens ikke var den beste ekteskapsrådgiver ! ) så hvorfor hun blir invitert eller spurt om noe, er meg en gåte! | |
| Cygnus | 2010-11-18 15:51 | |
![]() | Hallo KamesO - så det er her inne du gjemmer deg - men vi sitter ennå spent i en annen tråd og venter på svar .... ! | |
| Cygnus | 2010-11-18 15:51 | |
![]() | JamesO!!! | |
| bearo | 2010-11-18 17:56 | |
![]() | Det er ingen andre bransjer der Gelius hadde fått like mange sjansar til å fortsette etter å ha brutt arbeidsinstruksane på ny og på ny. Den Norske Kirke har såleis med si behandling av Gelius vist ei takhøgde langt utover det vanlege. Det verkar dog litt rart at det er denne siste saka som til slutt skal velte lasset, men så er det jo også kun ein dråpe som får bassenget til å renne over til slutt. | |
| Ninaxxx | 2010-11-18 18:04 | |
![]() | Men Bearo, med all respekt for ditt syn, er det ikke bra med litt mangfold? Også blant prester? Jeg klarer meg fint uten Gelius tolkning av sex i Bibelen, har ikke tenkt å lese boka hans. Men de andre tingene (inkludert boka) han har gjort er da ingen synd, - bare litt utenom det vanlige for en prest å gjøre. Menigheten til ålerenga kirke digger presten sin, og det synes jeg de fortsatt skal få lov til å gjøre. Bortsett fra det, så var innlegget mitt egentlig ikke ment som en støtte hverken til den ene eller andre siden. Poenget mitt var dekningen av saken, hvor Anna Anka av alle mennesker får lov til å komme på trykk med sin "ekspert"-uttalelse. Det er ikke bare rart, men _veldig: rart. Likte forøvrig metaforikken din i siste avsnitt, du er god på det ;-)) | |
| Ninaxxx | 2010-11-18 18:05 | |
![]() | *Menigheten til Vålerenga kirke* | |
| kjefta | 2010-11-18 18:13 | |
![]() | Dette er da ikke et spørsmår fof om teologi, men om en viss grad av lojalitet i forhold til ens arbeidsgiver. Gelius har gjennom mange år gjort såpass mange mediastunt at jeg forstår godt at biskopen sier at nok er nok. Eksempelvis var den bagravelsesreklamen veldig stygg, syns jeg. Kan også nevne vielser utenom "tillatte" områder, ikke gå med dødsbudskap fordi han var på fotballkamp etc etc. | |
| bearo | 2010-11-18 18:29 | |
![]() | Eg vil påpeika at eg ikkje har fremma eit syn utanom at Kirka historisk har utvist stor takhøgde i forhold til Gelius. Det betyr korkje at eg vil ha Gelius korsfesta eller at eg ikkje set pris på mangfald. Og heldigvis finst det fleire oppsigelsesgrunnar i Noreg enn kun det å ha begått synder. | |
| Rikard23 - Ikke medlem lenger | 2010-11-18 19:00 | |
![]() | Det er ikke bare i kirken takhøyden er lav. Både her i hjemmet og andre steder skaller jeg til stadighet borti dørkarmer og andre ting. På tide å gjøre noe med takhøyden i hele samfunnet spør du meg. | |