Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 841

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Hortensdame2010-11-20 11:44
Antall innlegg: 119

Ranking og litt til.......
Her inne finnes noe som kalles ranking og som forteller hvor dyktig du er :-) Urettferdig er den også, uansett om man vinner spillet eller ikke, så kan en risikere å miste poeng. Utregninga virker veldig spesiell, og har man lav ranking så er det ikke alle som vil spille med deg.... Mye av spillet går ut på flaks, ha tur med gule og røde felt på spillebrettet og få utdelt bra med vokaler å starte spillet med. Bytte hjelper ikke bestandig, man må ha flaks der også... Spiller Scrabble på brett, men det er ikke helt det samme. I ordspill er det mange vanlige forkortelser som ikke blir godkjent, og får man bokstaven W sliter man......
Her inne er det også noen som ringer på dørklokka for så å forsvinne ut med gang. Det var sånn sport man drev med som liten, ringte på dørklokker og gjømte seg bak nærmeste hushjørne:-)
Ha en fin lørdag allesammen!

Mariti2010-11-21 08:07
Antall innlegg: 80

Ja,det er ikke greit å skjønne seg på poengfordelingen.Har selv opplevd at selv om man vinner så taper man poeng. Og stort sett så handler det om flaks. Men etter en stund lærer man seg forkortelser som gjør at man kommer videre.

Maielin2010-11-21 15:22
Antall innlegg: 32

Jeg syns det er utrolig irriterende med de som lager spill de kaller feks: "2500 poeng" Hvor de da kun vil spille med de som har så mye poeng. Hva med de som ikke her fått jobbet opp en høy poeng enda da ?
Det skjer ofte at folk ikke vil spill med meg, kun for at jeg ikke har høy poengsum.
Til dere: Har dere lest reglene på orspill ? Utsnitt: Ordspill.no er en spilleside som tilbyr muligheten til å SPILLE FOR MORRO SKYLD, og i trivelige og avslappende former. Alle er like velkomne,UAVHENGI av hvor høy eller lav ranking man har. Dette er først og fremst en morsom lek!

Tenk litt på det, dere som tar alt litt for seriøst!

Alfa932010-11-21 15:42
Antall innlegg: 7771

Maielin, nå lurer jeg veldig på hvor du fant dette i reglene?
Det står ganske uttrykkelig at alle velger selv sine motspillere.

Utdrag:
Dersom du ikke ønsker å spille med vedkommende, trykker trykker du på spillerens navn, og deretter "Nekt". Dersom du ønsker å droppe spillet ditt, trykker du "Forlat".

Hva rankingutreningen angår, kan dere lese mer om den her:
www.ordspill.no/rating/

Ruschne2010-11-21 15:49
Antall innlegg: 711

Er det noe mål å få spille med alle? Eller noen rettighet?

I privatlivet velger vi våre venner, i Ordspill velger vi våre motspillere. Om noen sier nei, så søker du bare andre. Jeg er i min fulle rett til å avvise deg.

I ordspill er det faktisk en helt legal mulighet til å avvise og du som prøver deg får til svar: Takk for at du vil spille, men det passer dessverre ikke nå.

Altså, selv om vi alle skal ha det MORRO, så er avvisning en helt akseptert mulighet lagt inn av spillutviklerne.

Så kjære Maielin. Egentlig er det lite å irritere seg over.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?