Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 841

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Domenique2010-11-20 12:03
Antall innlegg: 29

Julegaver
Hvordan ligger dere an med julegavene folkens?
Jeg har lyst å dele med dere at jeg er FERDIIIIG!! :))

I år ble handelen gjort fra sofakroken - merkevarer til lave priser og jeg er utrolig godt fornøyd!!

Nå kan adventstiden bare komme, og jeg skal kooose meg med ordspill, baking og litt vasking :)

miamaria2010-11-20 12:11
Antall innlegg: 1002

gratulerer!
joda, jeg har begynt.
men det er langt fram som han sa, mannen, da han så seg tilbake.

kaisamor2010-11-20 13:41
Antall innlegg: 15

Gratulerer!

ikke lenger en planleggingen her enda... Men godt igang med den

aquariussoul2010-11-20 13:47
Antall innlegg: 231

Har handlet litt, mye fra sofakroken, tidene har forandret seg :)

Hvor handler du Domenique, alltid artig med nye steder å shoppe.

Selv kan jeg anbefale "lookfantastic.com", "strawberrynet.com" og "groupon" er suverent :))

Assistenten - Ikke medlem lenger2010-11-20 13:53
Antall innlegg: 90

Ferdig allerede? Så vidt i gang med planlegginga. Kan jeg kuppe tråden din bare sånn ørlite og si at det hadde vært kjempefint med med en tråd med forslag til bra nettsider for gavekjøp? Synes selv det er mye fint her www.kitchn.no/Defaul....a sp?Cat=4 : )

aquariussoul2010-11-20 14:01
Antall innlegg: 231

Det er bare å kuppe trådene :)) Kitchn har masse fint, blant annet har de en usedvanlig fin sak til å henge oppvask-kluten på, dansk design som har vunnet en pris :)

Når vi først er inne på jul, jeg har store planer om å bake 7 slag i år, noen som har gode oppskrifter på kokosmakroner, berlinerkranser og andre kjære julekaker?

pie2010-11-20 14:25
Antall innlegg: 36

Koslig med jula, men jammen er det eit pes også

sommerfugl2010-11-20 14:28
Antall innlegg: 473

Her er et knippe norske nettsteder som er greie å handle fra til jul:

www.lunehjem.no/
www.nyttig.no/index.cfm
www.margaretha.no/bu...fa ult.asp?
www.glassoginterior.no/
www.blivakker.no/
www.enklereliv.no/

Nytt & Nyttig og Enklere Liv er jo supert hvis du skal handle til eldre folk eller andre som har alt og aldri ønsker seg noen ting, der finner du ting du ikke visste du hadde bruk for! LuneHjem og Glass & Interiør har masse fint til hjemmet, Atelje Margaretha har håndarbeid og Bli Vakker sier seg selv... Sminke og hårprodukter.

GOD FØRJULSTID!

tonjemarie2010-11-20 14:35
Antall innlegg: 146

Jeg ble ferdig i oktober med alle julegavene :-). Herlig å være tidlig ute :-)

jeykz2010-11-20 14:39
Antall innlegg: 346

Hehe, jeg pleier ikke starte før 2 uker før julaften minst.. Er ikke glad i denne høytiden heller

Domenique2010-11-20 14:49
Antall innlegg: 29

Jeg må innrømme at jeg fikk litt "angst" da jeg hørte venninnene mine var ferdige med adventskalendrene til ungdommene sine.. Gud tenkte jeg, det har jeg ikke tenkt på engang :) Hadde liksom håpet at dette var et fenomen som vi kunne avslutte ved konfirmasjonsalder.. hehe :-)

I år har jeg handlet mye i nettbutikken til jernia. (jernia.no). Fant masse bra - bla a Rosendal. Den er nypånet og det var veldig gode tilbud.
Ellers har jeg ( som aquariussol) handlet på strawberrynet.com. De sender fraktfritt. Her kjøpte jeg store flotte sminkeskrin til tantebarna mine som er fjortiser ;) Det må da være stas!
Har også handlet masse billig på CDON.com (DVD,CDer etc). De har noen utrolig bra tilbud. Kjøpte f. eks hele sesong 1 av Charmed til kr 99,- (populør bandt ungjenter).
Merk at dere får 50,- om du trykker "liker" på facebooksiden deres før du handler ;))

sommerfugl2010-11-20 14:58

Abonnement på ukeblader er også populært, vi kjøpte Vi Menn og Se og Hør til svigers i fjor, det falt i smak!

www.bladkongen.no/

Fidelma2010-11-20 15:09
Antall innlegg: 3315

www.gigavemedmening....in dex.aspx

Jeg synes dette er en fin gaveidé:-)

miamaria2010-11-20 15:15

et nettsted som selv familiens unge damer digger er epla.no.

miamaria2010-11-20 15:22

skives nok slik:

www.epla.no

arctic - Ikke medlem lenger2010-11-20 15:31
Antall innlegg: 931

kom spørsmål om kakeoppskrifter her, uten at noen svarte. kjekt å google dem. kokkosmakroner uten alt for mye sukker er det beste, når det gjelder berlinerkranser synes jeg de gammeldagse oppskriftene hvor man bruker både rå og hardkokte egg er de absolutt beste. men kan være noe herk å få deigen til å henge sammen.. oppskriftene mine ligger i feil by, så kan ikke hjelpe deg der...

loppemarked funker også. mine foreldre, som ikke spiller ordspill, kan vente seg kliss ny 50-liters tursekk og penga gikk til tv-aksjonen... snakk om 2 fluer i en smekk!

sommerfugl2010-11-20 15:34

Ja, det var en fin side, Fidelma.

Jeg er selv fadder for to barn gjennom www.zulufadder.no som er den eneste fadderorganisasjonen uten administrasjonskostnader. Dvs at ingen tjener penger på å hjelpe barna, alt er basert på frivillighet og Mari Maurstad betaler alt administrativt av egen lomme! Jeg har selv vært i Sør-Afrika og besøkt fadderbarna mine og vet at det fungerer som det skal og man får uten tvil et nytt syn på livet etter et sånt opphold.

For noen år siden leste jeg at Hege Schøyen ga sine to tenåringsjenter hvert sitt fadderbarn i julegave! Det var visst ikke så veldig populært, men en god idé for å få generasjon MEG ned på jorda igjen...

BassBjørn2010-11-20 16:06
Antall innlegg: 55

Ikke helt riktig, Sommerfugl. Veldig bra at zulufadder.no finnes. Men det er flere der ute som ikke bruker av dine innbetalte midler til å finansiere administrasjonen sin. Blant annet denne som jeg støtter. Mine faddere er en elev og en lærer med 200 kroner hver, hver måned. Ikke all verdens for meg, men for dem betyr det faktisk en utdannelse.

www.kristent-nettver...p; artid=59

BassBjørn2010-11-20 16:07
Antall innlegg: 55

Skulle selvsagt være mine "fadderbarn", og ikke faddere. Så plutselig at bistanden gikk feil veg :-)

sommerfugl2010-11-20 16:33

Jeg så på linken din, BassBjørn, og der står det følgende på hovedsiden:

"Innsamlede midler går inn i lokale hjelpeprosjekter, via lokale kontakter. Det administrative arbeidet i Norge gjøres av frivillige, så de administrative utgiftene er svært lave."

Misforstå meg rett - veldig bra at du støtter dette!
I Zulufadder betaler man også kr 200 per måned til sitt "eget" barn som dekker det nødvendigste som skolegang og mat. I de store organisasjonene som Plan og Redd Barna osv. sitter det en stor administrasjon i Norge som skal tjene penger og det du betaler går i den store potten og selv om "barnet ditt" nyter godt av dette så har du ingen garantier for hvor mye av pengene dine som blir brukt til det du i utgangspunktet forpliktet deg til.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?