Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 844 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Bhå | 2010-12-23 17:37 | |
![]() | Hva mener folk om Jesus? Det er jo så mye snakk om medium her. Jesus var et slags medium... Enten blir det drype stille her inne, eller så tar folk helt av i irritasjon over at noen i det hele tatt kan nevne det navnet..... og bare så det er nevn i samme farta: GOD JUL ! | |
| Rabiaz | 2010-12-23 17:39 | |
![]() | Han var sikkert snill. | |
| asloco | 2010-12-23 18:05 | |
![]() | Jeg syns at han enten 1. Er en mytologisk figur, antageligvis med rot i virkeligheten på et eller annet vis. 2. Guds enbårne sønn som ble sendt hit til jorden for å frelse oss. Jeg går for en helgardering, men uansett 1 eller 2, så kan det ikke bli så veldig feil om man velger å følge hans eksempel. | |
| Smarten T | 2010-12-23 18:50 | |
![]() | han var vel mest sannsynlig en karismatisk person med vrangforestillinger, som sa mye rart. | |
| LaBarca | 2010-12-23 18:59 | |
![]() | Jeg kjenner ingen av Norges 52 Jesus, men de er sikkert helt ålreite fyrer. | |
| Bhå | 2010-12-23 19:05 | |
![]() | Tja, jeg tenkte mer på verdens mest omtalte person, Jesus Kristus, Jesus av Nasareth, Jesus Guds sønn osv. ikke en eller annen person i Norge med det samme navnet. :-) | |
| javel | 2010-12-23 19:11 | |
![]() | Jeg syns Jesus er topp! jeg syns han har sagt mye fint og klokt, han har sagt mye som er til å leve opp til, han er et av de aller varmeste og næreste menneskene som har levd. Hurra for jesus :D! | |
| lonc | 2010-12-23 19:16 | |
![]() | Sikkert en grei kar han som mange andre... | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-12-23 19:21 | |
![]() | Jesus virker å ha vært og er en bra person. | |
| Smarten T | 2010-12-23 19:34 | |
![]() | men retningen han skapte har en vanvittig skitten historie! | |
| ajnor | 2010-12-23 19:37 | |
![]() | Signerer Jerry1 og Smarten T! Tilsammen var dette veldig godt sagt. Kunne godt tenkt meg å ta en tidsreise og få snakka med'n. | |
| Bhå | 2010-12-23 19:47 | |
![]() | Jeg blir med, ajnor. :-) Må nok si meg enig på det som Smarten T og Jerry1 sier. En ok person, men etterfølgerne hans har virkelig satt fart i hatet mot "religionen" Kristendom. Tenk om vi hadde klart å gjøre det som står i boka: -Du skal ELSKE din neste som deg selv..... og flere gode ting som Han sto for, Jesus altså. Hvordan klarer vi å forkludre det sånn, egentlig? | |
| Smarten T | 2010-12-23 19:58 | |
![]() | Det står ikke bare pene ting i bibelen. "kvinner skal tie i forsamlingen" er et godt eksempel, men det står også ting som at det er greit å kjempe så lenge du gjør det etter "Guds vilje". følge: korstog, borgerkrig, heksejakt og skading av forskning som motbeviser bibelen - deriblant medisinsk forskning, kunne reddet utallige liv. bibelen er forresten en samling av tekster fra Jesus tid utvalgt av prester som tenkte på hva som kunne tjente kristendommen, de tekstene som ikke <passet> ble brent på bål. | |
| Smarten T | 2010-12-23 20:06 | |
![]() | glemte visst tiende, skatten som gjorde allerede lutfattige mennesker enda fattigere, mens prester gikk rundt med juvelbesatte ringer. Ufattelig tragisk alle de overgrepene som ble gjort etter den barmhjertige Guds vilje! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-12-23 20:09 | |
![]() | Jesu budskap er godt. Enig med flere over her, menneskene kludrer det til, i Jesu navn. Himla misforstått........ | |
| harry | 2010-12-23 20:24 | |
![]() | En av alle tiders mest selvoptatte personer? | |
| miamaria | 2010-12-23 20:35 | |
![]() | jesus må være svært mektig. for alle. især de som hevder høylytt at de ikke tror på hans budskap. på denne tiden av året roper landets humanetikere høyt for at ikke bl a deres egne barn skal måtte utsettes for jesus-påvirkning ved skoleavslutning i kirken! | |
| Smarten T | 2010-12-23 21:08 | |
![]() | Jesus er vel neppe svært mektig, men gruppepress og følelsen av samhørighet er mektige følelser som lett kan få deg til å tro på en hvilken som helst religion. Når du står sammen med 200-300 personer og synger en salme er det klart du føler en følelse av å høre til her - i kirken, men det er fordi du underbevisst kobler salmen og stedet til følelsen. Det at følelsen egentlig har en annen opprinnelse har ikke så mye å si, fordi du ofte vil koble følelsen til den tingen du gjorde da følelsen kom. Gruppepress er vanskelig å stå imot når det er åtte venner mot deg, og har nok fått ganske mange ikke-troende mennesker over i en sekt. Det er vel stort sett disse to effektene humanetikerne er redd når de sender barna i kirken. | |
| Bakerboy | 2010-12-23 21:26 | |
![]() | Siden vi har hørt om historier om dama som snakker i tlf i charlie chaplin og personen med helly hansen jakke og diverse i 1960. Så er vel jesus en lege fra 2100 tallet eller oppover som reiste i tid:) | |
| Ola-la | 2010-12-23 21:31 | |
![]() | Det var vel ikke jesus som skapte religionen, eller skrev bibelen? | |