Spillrom
Sjiraffen19
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede19
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Mooseman2008-05-30 20:42
Antall innlegg: 1596

Vil du være en del av en verdensrekord ?
Siden mange vet at jeg er en ihuga Firefox fan, tenkte jeg at dette kunne være interessant for noen av oss ;)

www.spreadfirefox.co...rl drecord/
 
heks19572008-05-30 23:19
Antall innlegg: 23

er med jeg , hvis du sier fra på dagen.

 
Mooseman2008-05-31 08:12
Antall innlegg: 1596

LOL, du klikker på Pledge, velger land og legger igjen din epostadresse, så får du beskjed når det skjer ;)
 
Hæppi - Ikke medlem lenger2008-05-31 20:01
Antall innlegg: 25

Jeg er også med....
:)
 
Mooseman2008-06-19 08:42
Antall innlegg: 1596

Fra Mozilla sin hjemmeside :

Thanks to the support of the always amazing Mozilla community, we got more than 8 million Firefox 3 downloads in 24 hours. That’s more Firefox downloads than we’ve ever had in a single day -- an impressive feat indeed!
 
Fiskebolla - Ikke medlem lenger2008-06-19 11:09
Antall innlegg: 33

Hvorfor er firefox bedre enn explorer? Er ikke helt på nett..
 
Mooseman2008-06-19 13:21
Antall innlegg: 1596

Det er ikke èn eneste ting som er bedre i IE enn i firefox.

Her er noen få eksempler som datt inn i hodet akkurat nå, uten å bli for teknisk :
-firefox er sikrere
-firefox har skikkelige extensions, som gir flere funksjoner og friere surfing
-firefox har mye bedre støtte for css
-firefox ser penere ut...hehe
-firefox er vesentlig raskere enn IE
-firefox støtte alle bildeformater som IE støtter, pluss et par til (feks skikkelig støtte for transparent png)
-firefox oppdateres automatisk
-firefox tar liten plass på PCen din

Microsoft har alltid lagt til masse ekstra ting i sine nettlesere, og i tillegg laget egne 'webstandarder' som kun er mulig å benytte i IE, hvilket har gjort sitt til at programmerere og utviklere har måttet finne måter å komme seg rundt denne problematikken på.
Dette er direkte hemmende for webutviklingen og de har på ingen måte tenkt å endre på dette i IE8 når den kommer.

IE har altfor mye innebygget til at den i det hele tatt kan ansees som å være en rask nettleser.
IE har trøbbel med javaversjoner og sikkerhetssertifikater og 'kræsjer' til stadighet, spesielt på sider med SSL-sertifikater

 
Hyde2008-06-19 15:03
Antall innlegg: 17

Har ofte hatt lyst til å bytte nettleser, men har en (sikkert ubegrunnet) frykt for å miste noe jeg ikke merker blir borte, men som jeg vil savne senere...Må si meg direkte misfornøyd med funksjonen Outlook Express som ikke greier å behandle e-post på en betryggende måte...
Ellers er det også frykten for det ukjente som spiller inn... Det springende punktet er når jeg kommer til spørsmålet om jeg vil bruke Firefox som standard nettleser, her svikter nervene gang på gang...
Kan ikke du Mooseman si til meg at dette er helt trygt og at jeg når som helst eventuelt kan bytte tilbake uten noen risiko...

mvh
engstelig
 
Mooseman2008-06-19 15:25
Antall innlegg: 1596

Du kan ha så mange nettlesere du vil, og bruke de om hverandre, stort sett.

Firefox og Opera importerer også dine favoritter/bokmerker fra IE hvis du ønsker det.

Å benytte Firefox som standard nettleser betyr bare at maskinen din åpner alle linker automatisk i Firefox istedenfor f.eks IE

Så ja, det er mer enn trygt ;)
 
Hyde2008-06-19 16:13
Antall innlegg: 17

Takk for svaret, jeg skal nå oppdatere til Firefox 3 umiddelbart...
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-06-19 16:36
Antall innlegg: 640

Har brukt Opera og IE i årevis og vært fornøyd med det. Dermed har jeg ikke hatt behov for noen 3. nettleser og følgelig aldri prøvd firefox.
Men nå som jeg prøver firefox ser jeg at den er mye raskere enn IE. Det er hovedårsaken til at jeg umiddelbart ble glad i firefox. Andre funksjoner er det fordeler og ulemper med i forhold til de forskjellige nettleserne, men hastigheten er jo det viktigste for utolmodige meg!
Tommelen opp for firefox.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?