Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 780 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| mammakristin | 2011-02-01 21:55 | |
![]() | Nye ord Hvor lang tid tar det før nye ord kommer i ordlista? Jeg ser at ord som har vært i brukt i flere år ikke er kommet i ordlista Eks: chin og karensk (Burmesiske språk) | |
| LaBarca | 2011-02-01 22:14 | |
![]() | Det er ikke alle nye ord som kommer i ordlista, dessverre. Antar det blir for mye låneord. Yin og Yang går ikke det heller, uansett hvor balanserte vi er ;-) | |
| awi | 2011-02-01 22:18 | |
![]() | Det er opp til leksikografene som er ansvarlige for en ordbok å bestemme hvilke ord som kommer med og hvilke som ikke gjør det. En ordbok blir uansett aldri komplett, det vil alltid være en del låneord, fagtermer, sammensatte ord osv. som ikke kommer med i en ordbok, rett og slett fordi det finnes så uendelig mange av dem. Fullformsordlisten, som er den vi bruker på Ordspill, oppdateres av leksikografer ved Universitetet i Oslo. Vi har ingen direkte inflytelse på hvilke ord som kommer med, men vi sendte en liste med forslag til nye ord, samlet av ordspillere, for en god stund siden. Da jeg sjekket for litt siden var forslagene imidlertid fortsatt ikke implementert, så vi får bare smøre oss med tålmodighet. Har du forslagt til nye ord, så legg dem gjerne inn her: www.ordspill.no/foru...am p;page=0 | |
| bearo | 2011-02-01 23:55 | |
![]() | Eg har funne på ein del nye ord i det siste. Kva gjer eg for å få dei i ordboka? Sender eg dei direkte til Sylfest? | |
| Torill | 2011-02-02 00:08 | |
![]() | Sylfests åremål er over, men du kan jo prøve. | |
| Cygnus | 2011-02-02 10:06 | |
![]() | meanwhile - vi venter spent på sylfests etterfølger som den vanvittige kulturministeren vil godkjenne!!! forøvrig elsker jeg navnet til den midlertidige (konstituerte) direktøren - Tvitekkja - noe så norskt og fantastisk!!! (betydde det to dekken/tepper, tro???) | |
| xFrikkyeX | 2011-02-02 16:49 | |
![]() | det e irriteranes og ikke få skriv hade på ordspill på brettdet. :( | |