Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 780

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-02-05 01:10
Antall innlegg: 2369

selvgod
Jeg er veldig selvgod.

Slett ikke bra!

Har du en dårlig egenskap du vil bekjenne?
Så er det gjort, liksom..?

scapegoat - Ikke medlem lenger2011-02-05 01:22
Antall innlegg: 225

Spørsmålet er vel kanskje først og fremst hvorfor du mener du er selvgod?
Mener du at du er bedre enn andre?
Eller mener du at du rett og slett bare er en selvsentrert person som ser seg selv bedre enn andre?
Her kreves det en utdypning ...

utlending2011-02-05 03:27
Antall innlegg: 327

alle de som bruker cheatchat for aa vinne kamper maa innroemmer det her.

bakko2011-02-05 08:13
Antall innlegg: 160

eg må innrømma at eg er veldig uvitandes, anar blandt anna ikkje kva cheatchat er.....

miamaria2011-02-05 09:11
Antall innlegg: 1002

jeg har veldig kort lunte for å le.
er det en veldig slett egenskap?

olapaloma2011-02-05 09:31
Antall innlegg: 115

kve er cheatchat?

Moostar2011-02-05 10:01
Antall innlegg: 121

Cheat= jukse
Chit chat = småprate
Cheatchat= ikke et ordentlig engelsk ord

Synes cheatchat beskriver godt hva utlending sikkert mener : de som småprater mye under et spill i håp om at det skal forstyrre motstander nok til at de blir ukonsentrerte, slik at de taper. Og det synes Utlending er juksete.

Torill2011-02-05 10:32
Antall innlegg: 3668

Bra forklart Moostar. Men er det egentlig noen som driver med det, sånn på ordentlig? Tror ikke jeg engang har tenkt på at noen driver med det, en eneste gang. Og jeg har jo spilt noen kamper...

get it here - Ikke medlem lenger2011-02-05 11:20
Antall innlegg: 132

Eg bruker cheatchat konstant. Men Utlending er den einaste som vert påverka av det.

Rabiaz2011-02-05 11:29
Antall innlegg: 897

Jeg spilte med utlending, og jeg cheatchatta gjennom hele spillet. Han prøvde å stoppe meg, både kjærlig og ikke så kjærlig..men jeg ga meg ikke. Og så skjedde det utlending fryktet. Han ble distrahert og tapte kampen. Funker som bare det :)

Bekjennelse av en dårlig egenskap: klarer ikke å være lang-sint, glemmer fort.

Fiskekroken2011-02-05 12:12
Antall innlegg: 290

Din egenskap, Rabiaz, som du kaller dårlig, hører etter min mening hjemme under lista over gode egenskaper.

Hører gjerne om hvorfor du synes det er negativt med kun å være sint en kort stund.

baltez2 - Ikke medlem lenger2011-02-05 14:07
Antall innlegg: 43

Jeg har leita og leita, men klarer rett og slett ikke se at jeg skulle ha en dårlig egenskap.

Rabiaz2011-02-05 14:32

Fiskekroken.
Takk for det :) Grunnen til at jeg syns det er litt dumt, er at man kan ikke tilgi alle for alt hele tiden. Av og til er det bra å ha brent seg på en ting for så å huske det i etterkant. Og unngå det. Men jeg har en tendens til å glemme smerte, sorg og sinne; ganske raskt. Jeg tilgir lett og klarer ikke å være sint lenge. Det fører bare til at man går i samme fella igjen og igjen...
Håper det var en oppklarende forklaring :)

wstine - Ikke medlem lenger2011-02-05 14:45
Antall innlegg: 2369

selvgod: min innsats på jobb er langt bedre enn mange andres. Jeg forakter unnasluntrere og sutrepaver. Jeg forakter de som alltid, på finurlig vis, kommer seg unna de mest arbeidsbelastende oppgavene. Jeg forakter de som sper på økonomien med en ekstrajobb, men for å kunne inneha ekstrajobben, MÅ ha de enkleste oppgavene i hovedjobben.

Politikken på arbeidsplassen er: Tar du den, så tar du den!

Dermed kommer jeg i en situasjon hvor jeg definerer meg selv langt, langt oppe på rankstigen med tanke på arbeidsmoral, kvalitet, innsats osv.
Da blir jeg selvgod, og rett og slett motbydelig! Slett ikke bra!

Fiskekroken2011-02-05 15:34
Antall innlegg: 290

Rabiaz: Overhodet ikke overbevist om at dette er en en dårlig egenskap. Derimot forsterket du min mening om at dette er noe bra. Det finnes nemlig dem som ikke glemmer sorg og sinne særlig raskt, og som likevel går i samme fella om igjen og om igjen...
...Bl.a ei som starter på fiske og slutter på kroken:-))

mymlen2011-02-05 17:23
Antall innlegg: 701

Rabiaz - du må lære deg å tilgi samtidig som du legger opplevelsen til haugen av erfaringer som gjør deg klokere og mer moden.
Hele vitsen med å bli eldre må jo være å også bli klokere av feilene man begår slik at man kommer videre? Ellesr må du gjøre samme tabbe om og om igjen, og da står du vel litt i stampe...

Langsinthet og bitterhet trenger man derimot ikke. Det er forsurende følelser som absolutt ikke gjør oss til noe større mennesker. Så ikke hig etter dem.
(Sier Mymlen - klok av skade...) :)

Rabiaz2011-02-05 18:28

Takk fiskekroken og mymlen :)
Jeg tror problemet heller er at jeg glemmer fort, dårlig hukommelse. Og dermed tilgir raskere også, fordi jeg glemmer hvor sint/lei meg/såret jeg ble i utgangspunktet.

Må vel spise mer mandler tror jeg?

solfridpeder2011-02-05 20:26
Antall innlegg: 219

pisspreik som vi sier her nord

bris12011-02-06 13:41
Antall innlegg: 2601

Hva er pisspreik, solfridpeder? Og hvem er vi?

Til trådstarters oppfordring: Jeg klarer ikke å la være å kommentere innlegg som irriterer meg!

solfridpeder2011-02-06 16:39
Antall innlegg: 219

hei igjen.BRUK HODE--

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?