Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 718 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-02-22 16:51 | |
![]() | spanskrør? www.vg.no/nyheter/in...d= 10022072 På tide å finne fram spanskrøret igjen? Er det det som skal til for å få bukt med mobbingen? Noen ordspillere som har meninger om dette, eller forslag til andre sanksjoner? | |
| aquariussoul | 2011-02-22 17:16 | |
![]() | Jeg tror på god oppdragelse i heimen, slik at ungene vet hvordan de skal oppføre seg når de er sammen med andre! | |
| bris1 | 2011-02-22 17:23 | |
![]() | Herregud! Her er det noen som forveksler respekt med frykt! Jeg er ikke ofte i et klasserom - for ikke å si aldri - men jeg har gode venner som arbeider i skolen på forskjellige trinn. Tror nok at respekt er en mangelvare mange steder, men Godals forslag til virkemiddel er helt middelaldersk. | |
| brit - Ikke medlem lenger | 2011-02-22 17:45 | |
![]() | Helt enig med aquariussoul og bris 1. Respekt for andre og sosial oppførsel begynner i hjemmet. Ikke noe spanskrør kan erstatte det!!!!!!!!! | |
| krini | 2011-02-22 18:02 | |
![]() | Flere lærere pr. elev. Større tilsetting av sosiallærere. Alle elever er ikke like heldige med hjemmesituasjonen, så at det starter i heimen kan vi nok bare glemme, desverre! hilsen lærer | |
| ajnor | 2011-02-22 18:12 | |
![]() | Enig med krini, og løsningen ligger absolutt ikke i gjeninnføring av spanskrøret. Spanskrøret har vi heldigvis ødelagt, og det skal forbli ødelagt og borte fra skolen for all framtid. Hilsen en annen lærer. | |
| Lene T | 2011-02-22 18:23 | |
![]() | Selv om jeg er fullstendig klar over at slett ikke alle barn er heldige med hjemmesituasjonen er jeg veldig uenig i at vi skal glemme heimen. Selvfølgelig må det primært være hjemmets oppgave å oppdra ungene sine. - Så bidrar selvfølgelig skolen. Men i tillegg til alt hjem og skole bør gjøre mot mobbing, tror jeg vi må sette foten ned for all, tilsynelatende akseptert, offentlig mobbing. Ikke minst i såkalt "humor". Enda en lærer | |
| krini | 2011-02-22 18:29 | |
![]() | På min arbeidsplass gjør vi allerede det vi kan i samarbeid med heimen, og der det ikke fungerer er gjerne der heimen ikke fungerer helt som den skal, var bare det jeg mente. Når noen sier at vi må først og fremst ta fatt i heimen, så lurer jeg på: Hvem skal gjøre det? Er det lærerens oppgave? Ringe hjem og fortelle foreldrene at deres oppdragelse ikke har fungert helt som den skal? Til de som vurderer å bli lærere: Vi har en spennende og utfordrende jobb og LAAAAAAANG ferie, OBS, avspasering, heter det visst. lærer smærer | |
| Fakkelblomst | 2011-02-22 19:19 | |
![]() | Slå fornuft inn i ungene, er ikke den tiden over. Er enig i at det starter i hjemmet. Det du lærer der tar du med videre i livet. Hvis en lærer/førskolelærer tror at en unge ikke har det bra, så er det en plikt å melde i fra. De fleste saker der barnevernet trår til ender positivet med at de får veiledning i hjemmet. Lærerne kan ikke overta oppdragelsen av ungene, da får de jo ikke tid til å undervise. Er det et stort problem på en skole, så bør det ansettes en sosialarbieder. Ha en fin kveld | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-02-22 19:21 | |
![]() | Mitt mest effektive stunt for å få slutt på mobbing av elev, var å arrangere møte mellom mobber m/foreldre og mobbeofferets foreldre (uten offeret selv). Det ble rolig da. Tar gjerne mot andre forslag! lærer på ungdomstrinnet (uten sans for spanskrørmetoden) | |
| rolig | 2011-02-22 19:35 | |
![]() | Ja, rolig er bra! | |
| piaf | 2011-02-22 21:11 | |
![]() | Lærer Bjørndals metode gikk som en farsott på Facebook for et par uker siden. Er det ingen av alle dere ordspillende lærere som har prøvd den? www.bt.no/meninger/k...41 576.html | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-02-22 21:21 | |
![]() | Hva med utvisnings-celle metoden. Om eleven ikke oppfører seg utvises han og settes på et eget rom med lekseoppgaver til timen er over. | |
| krini | 2011-02-22 21:26 | |
![]() | Nei, Piaf! har du åpnet den på facebook! Det er jo et virus! | |
| Galois | 2011-02-22 21:29 | |
![]() | Jeg tror ikke mobberne synes noe særlig om Godals forslag. Da vil jo mobbingen ramme dem selv og det er jo ikke meningen. For mobberne er nok dagens ordning mye bedre :) | |
| krini | 2011-02-22 21:30 | |
![]() | Håer du skjønte det var tull, alt som florerer på facebook er som regel virus ;) | |
| piaf | 2011-02-22 21:55 | |
![]() | Godt å høre, krini! Hadde blitt litt bekymret hvis du var lærer, og så lettskremt :) | |
| Galois | 2011-02-23 00:53 | |
![]() | Kanskje det er like greit å klappe mobberne på håret og spørre hvordan de har det med seg selv og om alt er fint hjemme ?! | |
| mornorge | 2011-03-02 10:04 | |
![]() | Fram med spanskrøret, skammekroken, gangen og karakterene. Flid, orden og fremgang fra 1. klasse. | |