Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 718

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Venus20102011-02-25 16:14
Antall innlegg: 16

MINUS-poeng SELV når jeg vinner...?
Skuffende:(
Og uforståelig :(

blæ.

Sjiraffesen - Ikke medlem lenger2011-02-25 16:16
Antall innlegg: 36

Hva med "sjokkert"? Ble du det også?

Alfa932011-02-25 16:19
Antall innlegg: 7771

Det er fordi du spiller med spillere som har langt mindre enn deg i ranking. Ordspill forventer at du slår disse spillerne med en viss margin. Klarer du ikke det, vil du tape ranking på det. Du må slå dem med mer, eller spille mot folk som er nærmere ditt nivå.

Du kan lese mer om ranking her: www.ordspill.no/rating/

Alfa932011-02-25 16:29
Antall innlegg: 7771

Litt rankinglektyre:

www.ordspill.no/foru...ge =-0#6724

www.ordspill.no/foru...e= -0#15644

www.ordspill.no/foru...e= -0#77889

www.ordspill.no/foru...e= -0#22635

www.ordspill.no/foru...ge =-0#8296

www.ordspill.no/foru...ge =-0#5318

www.ordspill.no/foru...e= -0#12243

www.ordspill.no/foru...ge =-0#9124

www.ordspill.no/foru...e= -0#32420

Geirer2011-02-25 18:28
Antall innlegg: 4

Noe som igjen gir det resultatet at de med mye poeng ikke gidder å spille mot de som har lite!
Hvorfor ikke ha en fast poengsum for seier?
Da har det ingenting å si om du har 3000 eller 300 poeng!

Torill2011-02-25 18:40
Antall innlegg: 3668

En fast poengsum for seier vil jo bli en premiering for å spille mange spill, ikke en pekepinn om nivået ditt.

Glimt752011-02-26 00:52
Antall innlegg: 55

Hvorfor ikke nedre tak. Nedre grense: 0 poeng for seier. Synes det er stusslig at folk ikke gidder å spille pga. høyere ranking. Noen er jo også så kipe og krampaktige at de aldri spiller med noen som har lavere ranking. Synd, det er lærerikt å spille mot dyktige spillere en gang i blant. Dette er en svakhet med spillet, etter mitt syn.

Torill2011-02-26 00:56

Dette går begge veier, mange med lavere rank som ikke gidder å spille mot meg. Da kan jeg sutre over det, eller spille mot noen andre. Velger det siste!

Glimt752011-02-26 01:49

Uh...
disse arrogante taperne...;)

Hvem sutrer? Er det ikke tillatt å foreslå forbedringer uten å beskyldes for sutring. Tenkte vel ikke på rankingen din akkurat, men...

Tanken min var i hvert fall at dersom man ikke risikerte å tape poeng, selv ved seier, så ville man kanskje ta noen flere spill mot lavere rankede spillere. Og det er vel bra, eller?

Torill2011-02-26 01:56

Det var kanskje dumt av meg å bruke ordet sutring. Men dette temaet har kommet opp veldig mange ganger, med beskyldninger mot de som har høy rank: De som har høy rank nekter å spille mot lavt rankede, fordi de er redd for å miste rank, blir det hevdet. Siden det også er mange som nekter å spille mot de med høyere rank, så er det kanskje bare fordi noen foretrekker å spille mot folk på samme nivå som seg sjøl. Mens andre blåser i det. Det viktigste med rank er vel at det viser omtrent hvor god man er. Noen liker å ha en konkurranse med seg sjøl eller andre om å få høyest mulig rank, andre båser i det.

Glimt752011-02-26 02:16

Vi er jo egentlig enige da, Torill (se trådstarter). Folk må få spille med hvem de vil - bevares, men hvorfor minus ved seier? Hvorfor ikke 0 ved stor rankingavstand...?

CleverDuck2011-02-26 02:23
Antall innlegg: 42

Har ingen vansker med å se problemstillingen din, glimt75.. Selv er jeg arrogant og avviser lavere rankede spillere -siden jeg er rankingrytter (yeah, I come clean).. Noen ganger gir jeg f..n og spiller med alle, men blir fort demotiverende iom at jeg da må vinne med 200+ p for å unngå minus.. Og det er ikke alltid enkelt, siden de fleste som er her inne er skikkelig flinke ordspillere! Men, fortsett gjerne å kom inn i spilla mine, noen sjeldne ganger er det greieCD som spiller og han deler gjerne rank :))
Greia er, jeg liker at de gode får minus mot de antatt svakere.. litt ekstra prestisje i potten da ;)

Torill2011-02-26 02:28

Hvis vi som har spilt mange kamper aldri ville få minus ved seier, ville vi jo få en for øyr rank. Synes det er rett og rimelig at jeg får minus om jeg spiller mot en som har spilt 50 kamper og 800 i rank, om jeg slår vedkommende med ett poeng. Dersom vi begge er "riktig ranka" i forhold til hvor gode vi er, vil vi jo gå i null begge to etter dagens regler. Dersom den med 800 i rank ikke er så mye dårligere enn meg som ranken tilsier, er det riktig at vedkommende går opp og jeg ned, slik at vi begge får en rank som stemmer mer med styrkeforholdet mellom oss. Min erfaring med å spille med spillere med ulik rank, er at det kan slå begge veier. Noen ganger taper jeg på å spille mot lavt rankede, andre ganger vinner jeg. Det er uansett bare rank jeg taper og vinner, og det gjenspeiler gjerne dagsformen. Ingen penger innblanda, og ingen sure miner.

Glimt752011-02-26 02:39

Ok, da kapitulerer jeg. Jeg er likevel ganske sikker på at dagens regler begrenser spill mellom ulikt rankete spillere ganske kraftig. Det er vel like greit, da.

Solstråle652011-02-26 03:18
Antall innlegg: 88

Hmmm... for oss som har lav ranking og har lyst til å spille med dem som har høyere ranking er en god ide å være med i katten når det er turneringer. Der spilles det urankede spill. En ide er også at de som har høy ranking kunne ta seg bryet med og spille noen urankede spill innemellom. Tror mange hadde blitt takknemlige for det.

VeldiGlad2011-02-26 12:18
Antall innlegg: 1077

Godt forslag solstråle! Turneringer er en bra måte å lære på tror jeg, og samtidig gøy og koselig :)

Jeg syns det er morsomst å spille med noen som er på ca likt nivå med meg selv, derfor nekter jeg ofte de med veldig lav rank. Og da er det ikke poengene jeg tenker på. Men hvis man er for kresen ender man fort opp med å ikke spille i det hele tatt.

Ruschne2011-02-26 13:05
Antall innlegg: 711

En dårlig ide er å be andre spillere "ta seg bryet" med å spille uranket av og til.

Unnskyld meg..................... flere tåpeligheter?

mornorge2011-03-02 09:54
Antall innlegg: 145

Reglene er ganske innviklet
Må nok ha mellomteknikkeren for å forstå det

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?