Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 612

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Liddell2011-03-04 15:09
Antall innlegg: 3125

Gris eller entertainer?

Etter dagens suverene finish på herrestafetten ble Petter Northug kalt en "gris" på SVT av ekspertkommentator Jonas Karlsson.

Er Northug en simpel drittsekk som oppfører seg slik, eller er han en entertainer som langrennsporten trenger for å skape litt mer blest rundt sporten?

Svenskene er ihvertfall ganske unisone i sin fordømmelse, se bare kommentarene under denne artiklen: (Humrealarm)

www.aftonbladet.se/s...le Comments

ajnor2011-03-04 15:48
Antall innlegg: 958

Entertainer i toppklasse!

sommerfugl2011-03-04 15:55
Antall innlegg: 473

Så lenge han er så god kan han godt være "kaxig".
Men når det er sagt synes jeg kanskje han var litt drøy i dag i og med at det var en stafett og ikke en individuell seier.

Han har et image som han bruker for det det er verdt og skaper oppmerksomhet rundt idretten sin, og det må vi nok bare regne med at han kommer til å fortsette å gjøre...

Ninaxxx2011-03-04 16:01
Antall innlegg: 1437

Petter er arrogant og kul på samme tid!

Når han er så suveren som han er i dag, og tidligere i VM, kan han gjerne showe litt på oppløpet.

Jerry1 - Ikke medlem lenger2011-03-04 16:01
Antall innlegg: 710

Begge deler er vel tilfelle, både gris og entertainer. Og hva man synes om oppførselen til Northug kommer jo an på øynene som ser. Selv har jeg et ambivalent forhold til denne hendelsen og synes denne bråbremsingen til PN foran mållinja kunne han gjerne godt ha spart seg for, samtidig var det jo fin underholdning, et stunt som bidrar til å gjøre langrennssporten enda mere populær.

Om jeg skal lande på en konklusjon så må det bli entertainer...., men at de svenske TV-reporterne i all sin nasjonale skuffelse kaller PN en gris er jo bara så underbart forståelig....

GreteSB2011-03-04 16:06
Antall innlegg: 7777

Bjørn Dæhlie holdt også på sånn, baklengs over mål var ikke uvanlig for ham. Jeg kan ikke huske at det var så sterke reaksjoner den gang. Petter har jo fått akkurat den reaksjonen han ville ha. Syns ikke dette er det verste han har gjort.

GrandPrix2011-03-04 16:11
Antall innlegg: 60

Helt OK. Som å legge seiersbingo i siste trekket. Men man er jo ikke en gris av den grunn, selv om slike trekk er svinaktig irriterende for taperen - eller en gledesskål for vinneren.

pikachu2011-03-04 16:13
Antall innlegg: 102

Like d han gjør... Nortug e bare sånn,hans personlighet. Svenskene e bare grinat... lurer på ka overskriftene hadde vært "hvis" Helner hadde gjort nåt sånt..

Som Petter sa etterpå: Da har jeg lykkes :D

veslefrikk2011-03-04 17:47
Antall innlegg: 144

Synes Petter treffer spikern på hodet når han gjør som han gjør. Dette tenner Petter, og det er dette oppstyret rundt ham som får han til å tenne på alle plugger og sette inn støtet når det virkelig gjelder.

kariks2011-03-04 17:50
Antall innlegg: 26

Snille, fredelige og beskjedne mennesker vinner sjelden VMgull...

Rune2011-03-04 17:52
Antall innlegg: 110

At en nasjon som dyrker Z(l)atan synes Northug er en gris er jo litt festlig..

kattibuskan2011-03-04 18:04
Antall innlegg: 76

Skulle jo bare hevne seg litt på at Hellner gikk over mål på ett bein:-).

kateevig2011-03-04 18:12
Antall innlegg: 45

Er veldig enig med Veslefrikk. Dette holder Petter i gang, og gjør ham enda bedre. Ok, så var det arrogant, men mange suverene idrettsfolk gjør snne stunt. Moro- men jeg trodde jo mannen hadde klikka- svensken var jo ikke så langt bak!

MyRuin2011-03-04 18:14
Antall innlegg: 201

men hva har Gris med det å gjøre? En gris er en som ev griser med maten, lager masse rot... Men å håne svenskene, er du er gris da? *forvirra*

akantus2011-03-04 18:17
Antall innlegg: 176

Synes han kunne spart seg for den målgangen, men det er jo slik han er. Liker imidlertid bedre jentenes måte å gå stafett på - ikke så mye taktikk og "luring". Klarte ikke å se på herrestafetten før Petter lå først, men fant på alt mulig annet: la kabal, lakket negler....

Vattnisse2011-03-04 18:19
Antall innlegg: 83

Målgangen var det beste. Aftonbladet Klikket i vinkel etter rennet, aldri har det vært mere underholdene å lese svenske aviser. LOL. Northug eier....

sinecera2011-03-04 19:11
Antall innlegg: 285

Liddell, etter det jeg kan se så er brorparten av broderfolket positive til Northug og ser at det bare er humor i det han gjorde. Jeg har ikke regnet etter nøyaktig men etter å ha kikket gjennom en del kommentarer mener jeg kanskje så mange som 2/3 var pro PN - anti SVT

-Northugs gest var kaxig och kanske lite onödig ja, men fan vad alla ska överreagera... Precis som våra norska vänner säger så gör Hellner sin lite kaxiga målgång han med, och Zlatan är alltid kaxig hela tiden! Massmedierna utnyttjar d ...

Ha ha. Jag gillar Northug. Han är ju hur duktig som helst och vore jag lika duktig som honom hade jag varit tusen gånger värre. Bara skönt att se idrottsmän med glimten i ögat.

... Sluta lipa över vad Petter Northug gör. Hur farligt kan det vara med en stoppsladd och ett hyschtecken?

Jä***a mesar om Peter N vill åka på huvudet och vinna så är det väl hans grej. När Svenskarna vinner ja då skrivs det hur bra som helst. Journalisterna vi har i detta landet är ett par små män med stort mindervärdeskomplex VÄX upp för f*n Skriv något viktigt

norei2011-03-04 19:20
Antall innlegg: 97

Han er antagelig den største spurteren vi har opplevd innen skisporten.
Beskjedenhet er ok, men skaper vel aldri så mye moro som dette.
Han oppnår akkurat det han vil og at Svensken spesiellt lar seg provosere gjør det bare mye morsommere.
Kanskje utrygt å dra på Harrytur til Strømstad nå men det gjør ingenting

lenep2011-03-04 20:23
Antall innlegg: 97

go northug, go northug, go, go, go northug :)

Amse2011-03-04 20:27
Antall innlegg: 13

Northug e kul

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?