Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 593

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
choirgirl2011-04-04 12:49
Antall innlegg: 72

Lavkarbo
Veldig moro å se temaet lavkarbo tatt opp på God Morgen Norge i dag - programleder Jan Øyvind har gått ned mange kilo på dette kostholdet. I morgen skal det kokkeleres og lages lavkarbomat i programmet.

Ja til spredning av det gode budskap! :)

AaseB2011-04-04 13:18
Antall innlegg: 8147

Totalt og fullstendig enig! :-)

trymare2011-04-04 13:43
Antall innlegg: 871

hvorfor er folk så opphengt i å leve sunt og være tynne?... irriterer meg...vær fornøyde!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

twiver2011-04-04 14:00
Antall innlegg: 3469

Pga helsa kanskje....

GreteSB2011-04-04 14:48
Antall innlegg: 7777

Det er viktig å huske at lavkarbodietter ofte inneholder mye fett og slett ikke er bra for alle. Og Trymare, helsegevinsten er stor ved et slankere liv.

SveinHH - Ikke medlem lenger2011-04-04 15:16
Antall innlegg: 5

Mental helse er vel også ganske viktig, og det får man vel neppe ved å gå å bekymre seg for hva man putter i munnen hele tiden.

Strull - Ikke medlem lenger2011-04-04 16:55
Antall innlegg: 1

Noe av poenget for å holde seg frisk og slank er kanskje å ikke putte noe i munnen hele tiden ...

Glory2011-04-04 17:21
Antall innlegg: 388

Nå er vel poenget at all propagandaen om hvor usunn fett var i utgangspunktet ikke var helt riktig, da. Fett er en nødvendig byggesten i kroppen vår. Ja til lavkarbo! :o)

GreteSB2011-04-04 18:09

Jeg sa vel at fett ikke er bra for alle og har du helseproblemer som f.eks. høyt kolesterol, er det fettet som er i bacon, ost, smør ol. ikke bra.. Og bacon er det ofte i disse lavkarbodiettene. Men effektive er de..

Speciale - Ikke medlem lenger2011-04-04 18:27
Antall innlegg: 8

@gsbj

Det er ikke korrekt. Selv sliter jeg med høyt kolestrol og skal ta 40 mg simvastatin hver kveld. Men når jeg jeg kjører en ketogen diett med bacon, smør, ost, fløte, etc, så senker den LDL langt bedre enn noe medisin jeg har rørt. Dette er i samsvar med hva også legen sa at sannsynligvis ville skje, så det er vel ett skremmeskudd.

MEN å påstå at det ofte er bacon i en lavkarbodiett er jo litt på trynet. Ja, du kan spise bacon, men selvsagt vil det være bedre å få i seg fettet fra sunnere fettkilder. Det er ikke slik at man må spise bacon eller melkefett for å gå ned i vekt ved hjelp av en ketogen diett.

@generelt
Når det er sagt, så mener jeg ikke at lavkarbodietter nødvendigvis er den eneste rette vei for vektnedgang. Selv mener jeg dietter uten fysisk aktivitet er det dummeste man kan gjøre (av erfaring og medisinsk forskning). Etter endt diett vil man gå opp i vekt, så mål 1 må være å komme i gang med en aktiv livsstil, helst før man begynner på en diett. Da vil vektnedgangen være raskere og sunnere, uavhengig av hvordan mat man velger for å komme i mål.

Vidic2011-04-04 18:30
Antall innlegg: 20

Prøvd dette selv, og det har effekt. Vi får i oss mer enn nok karbohydrater i et vanlig kosthold med brødmat, ris, poteter og pasta. Bytt ut noe av det med grønnsaker, og vips...

AaseB2011-04-04 18:35
Antall innlegg: 8147

Er du sikker på den påstanden i første del av innlegget ditt, gsbj?

Det er nemleg veldig mange som opplever det motsatte, at det dårlege kolesterol minkar ved et lavkarbo/høgfettkosthold.

GreteSB2011-04-04 18:46

Jeg fikk ihvertfall den beskjeden av min hjertespesialist. Jeg fikk beskjed om ikke smør, bacon, melk, ost..
Jeg tror på lavkarbodietter jeg, jeg sa bare at ikke alt det fettet som er i noen lavkabodietter er bra for alle. Selv gikk jeg ned 10 kg på en måned for noen år siden med en sånn diett.

pikachu2011-04-04 19:05
Antall innlegg: 102

Syns dette med dietter tar litt av...er på forsiden av alle ukeblader og nå på div.tv program...tror på et fornuftig kosthold og normal mengde inntak av mat og vann fra springen, litt trim og kun gotteri på lørdager... nytter ikke å være sofa gris og spise med begge hender hverdag..da blir "formen" deretter =)

Lynge2011-04-04 20:43
Antall innlegg: 103

Jeg lever på fullkarbo hver dag. Jeg er ikke tykk

wstine - Ikke medlem lenger2011-04-04 20:52
Antall innlegg: 2369

Hverdagskost, snop og digg og kaker og alkohol til fest (hver dag er ikke en fest....), 5 måltider pr dag og ikke minst BEVEGELSE!!! Ut og gå hver dag.

Styr unna alskens kurer.

berrum2011-04-04 21:09
Antall innlegg: 322

Enig med wstine. Viktig å finne noe man kan leve med i lengden. Slankekurer er som regel raskt ned i vekt, og enda raskere opp igjen.

Kokodrillen2011-04-04 21:54
Antall innlegg: 149

Tror det er lurt å bevege seg litt. Da kan man jo spise mer pottitgull etterpå

Jerry1 - Ikke medlem lenger2011-04-04 23:46
Antall innlegg: 710

Trymare. Da jeg var på din alder tenkte jeg akkurat som du. Hvorfor er folk så opptatte av å være så tynne ? Jo det er nettopp som twiver sier, pga helsa . Men før helsa blir viktig så er enkelte folk forfengelige og ønsker å være tynne nettopp pga at de mener da at de får et bedre utseende.

Selv må jeg gå ned ca 8 kg før magen blir flat og det er ikke enkelt når man har kommet opp i min alder. Har mye muskler på kroppen, så med flat mage veier jeg 105 kg og det er en grunn til at jeg ler av BMI.

choirgirl2011-04-05 07:24
Antall innlegg: 72

Først og fremst: Dette er ikke en kur. Dette handler om å legge om livsstilen til et kosthold som er sunnere for kropp og helse.

gsbj: Det er faktisk aldri noen gang bevist en sammenheng mellom mettet fett og hjertesykdom. Og kolesterol er ikke farlig, det er byggesteiner for mange livsviktige prosesser i kroppen. Det kommer nok til å ta lang tid å rokke ved disse oppfatningene, men heldigvis er det mange leger (og flere og flere blir det) som våger å tenke "nytt". For dette er jo ikke noe nytt, leger i Norge brukte lavkarbo mot fedme og diabetes allerede for 100 år siden.

Det er jo noe underlig at jo flere karbohydrater vi anbefales å spise, jo feitere blir befolkningen. Diabetes2 regnes snart som en epidemi av WHO. USA er en av verdens mest fettskremte nasjoner - og samtidig så feite.... De har et vell av magre alternativer, lightprodukter, lette varianter av alt - og felles for alle disse produktene er at fettet er erstattet med karbohydrater...

Jeg har diabetes. Og jeg lever på et lavkarbokosthold. Dette betyr at jeg ikke trenger medisiner for sykdommen. Jeg trenger ikke tilføre insulin, som er ett fettlagringshormon. Diabetesforbundet anbefaler at jeg spiser 55-60 % karb.h. De vil altså at jeg skal spise det som gjør meg syk, og fikse det igjen med en medisin som gjør meg feit. Hmm...logisk? Neeh....da lar jeg heller være å spise meg syk :)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?