Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 593 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| trymare | 2011-04-09 21:39 | |
![]() | Valg 2013 Vet at dette er en liten stund til enda, men men... jeg har nettopp blitt politisk aktiv, etter å ha settet meg inn i diverse ideologier/partier. Har funnet ut at jeg vil kalle meg for "Liberalkonservativ". Hva er dere, og hvilkne partier ønsker dere skal sitte i regjeringen etter neste stortingsvalg? Jeg ønsker en H/V regjering, eller en ren H-regjering. Men det er lite sannsynlig... :-( | |
| krini | 2011-04-09 22:58 | |
![]() | blir ikke sp iallfall, og ikke sv heller, for den skolepolitikken der kan de putte... | |
| LeifSvein | 2011-04-09 23:12 | |
![]() | Jeg håper på en regjering der FrP ikke er med.... | |
| ajnor | 2011-04-09 23:35 | |
![]() | Så lenge FrP IKKE blir del av regjeringen, så er det ikke så veldig nøye. | |
| krini | 2011-04-09 23:46 | |
![]() | frp er liksom så uaktuelt at jeg ikke gadd ta det med , hehe | |
| trymare | 2011-04-10 00:02 | |
![]() | Enig!!! Fargemessig anser meg selv som lyseblå. FrP,SV og Rødt suger. SP,AP,KRF er midt på treet. Venstre og Høyre derimot - meget bra alternativ!!! :-) | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 00:17 | |
![]() | Venstre er bra. Høyre suger bigtime. Et part som ALDRI har jobbet for vanlige folks interesser, noe som de akkurat har understreket kraftig ved å innføre DLD. Personlig frihet my ass. Høyre har alltid vært partiet som ønsker å beholde makt og penger der den allerede er, på bekostning av de små. Før var de i det minste ærlige om dette, da embetsmannsveldet skulle forsvares. Til og med Frp er bedre enn Høyre. | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 00:23 | |
![]() | Du skal være glad ikke alle har vært like naive som deg gjennom historien, trymare, og at vi har hatt en sterk arbeiderbevegelse/venstre side. Hvis ikke hadde du nok allerede vært en garvet fabrikkarbeider, trass din unge alder. Pussig hvordan mange av de frihetene vi nyter i dag er kjempet fram fra venstre kant av det politiske landskap, med sterk motstand fra de konservative, men så kaller de sistnevnte seg liberale? Ikke få meg til å le... | |
| trymare | 2011-04-10 00:31 | |
![]() | Mye motstand mot DLD gjenspeiler vel all den kriminaliteten som foregår på nettet... Jeg har ingenting imot å bli overvåket, har ingenting å skjule. Selv har jeg ikke tatt standpunkt ang. Datalagringsdirektivet. Kan si at ALLE ungdomspartier i Norge er imot DLD, da og Unge Høyre. | |
| rognkjeksen - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 00:31 | |
![]() | Venstre er de på stortinget?? | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 00:37 | |
![]() | "Mye motstand mot DLD gjenspeiler vel all den kriminaliteten som foregår på nettet... Jeg har ingenting imot å bli overvåket, har ingenting å skjule." Ja, dette sier vel litt om refleksjonsnivået ditt, trymare. Tror ikke du har skjønt hva motstanden mot DLD går ut på. Kanskje du skulle begynne å lese noen bøker? Jeg anbefaler å starte med "1984". | |
| trymare | 2011-04-10 00:57 | |
![]() | Jooo, krenking av privatliv osvosvosv... Refleksjonsnivået mitt er høyere når det kommer til saker jeg har suttet meg inn i. Feil av meg å kommentere DLD egentlig, vet ikke så mye om det. Derfor har jeg ikke tatt standpunkt. Beklager, leser ikke så mye bøker. Isåfall går det i historiske romaner. Det er skolepolitikken jeg liker spesielt godt med Høyre. Alle skal få lov å lykkes, det skal være lov å være flink. Er sterkt imot venstre-sidas "likhetsskole" | |
| Sjiraffesen - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 01:25 | |
![]() | Ikke sutt deg inn i saker, trymare, det blir bare griseri. Selvfølgelig skal man ha lov til å være flink. Men alle bør også få sjansen til å lykkes. I de gamle eliteskolene var det kun foreldrenes navn og lommebok som var avgjørende. Og man fikk neppe mange sjanser til å bevise sitt talent. Det er sagt mye negativt om norsk skole, men mye av det er ufortjent. Norske studenter i utlandet lovprises for sin evne til selvstendig tenking og abstrakte forståelse. Gründertettheten i Norge er høy, og nordmenn gjør det bra i arbeidslivet. Ok, så skårer vi dårligere enn franskemennene i PISA-testene, men so what? Er pugging av enkle fakta og ticking av multiple choice-prøver avgjørende for å lykkes i det moderne informasjonssamfunnet? Neppe. | |
| Orlando | 2011-04-10 01:28 | |
![]() | interessant debatt her nå, ikke så lett å se hva de ulike ismen står for, kanskje. Tror nok sjiraffsen har mye rett, og at trymare er mer interessert i ordspill enn politikk, men så er han jo ung, og da er det greit å være åpen . Skjønner ikke hva han frykter når det gjelder skolepolitikkm alle har vel lov til å være flinke? De som sier noe annet, vet ikke hva de snakker om. Likheten i Norge er selfølgelig ikke det samme som at alle skal bli like "dumme", likhet er en illusjon, men det er BARE positivt i det at alle går på samme skole og har mulighet til å være sammen med ULIKE folk på sin egen alder | |
| Orlando | 2011-04-10 01:30 | |
![]() | Trymare , hvordan tror du Høyres skolepoltikk er? | |
| LeifSvein | 2011-04-10 11:38 | |
![]() | Skolepolitikk er hot! Har jobba i Oslo da Høyrebyrådet starta med Osloprøver og slikt. Ideene er litt i overkant gode, men tankene bak er ikke så verst. Det er altfor mange politikere som bestemt tror at det bare finnes helt like og akkurat like begavede elever i hver klasse. Fysjom..! Jeg er nok litt lyseblå med noe rødt innimellom, i tillegg til noe grønt. Forvirrende, ja... Kanskje jeg kan stemme på "Blåbærskogpartiet"? Der er det de nevnte farger... | |
| Oheidia | 2011-04-10 12:21 | |
![]() | Blåbærskogpartiet høres ikke dumt ut! Noe godt fra hver kant:=) Nei, det blir rødt på meg. Bor i en frp kommune og kommunen min bruker minst pr elev i skolesammenheng i hele landet! Barna mine har ikke bøker de får med seg hjem for bøkene brukes kun på skolen og deles mellom klassetrinn. På uketestene må de huske hva de har lest på skolen om emnet for bøker med seg hjem er det ingen som får! VEl, er ikke imponert og synes det er synd at frp ødelegger skolevesenet. Og ville frp ordfører gå i tog sammen med barna/ungdommene for å ta avstand mot rasisme - nei, det ville han ikke! Fysjomfysjom!!! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 12:25 | |
![]() | oheidia: Enig! Fysjom. Ang Frp: Ser de slår et slag for kultur for tida. Og da var det "kunstformen" stripping de engasjerte seg i :-))) | |
| Stig_75 | 2011-04-10 12:47 | |
![]() | Sjiraffesen: Noget aggressiv debattstil på deg, hvor du titt og ofte tar mann og ikke ball, men jeg kan jo alltids slenge inn et innlegg. Inntrykket av norsk skole er at man er mer opptatt av å få med absolutt alle enn å slippe de som kan mer enn andre fri. Jeg antar at det brukes langt mer ressurser på å fange opp alle som er skolesvake (av forskjellige årsaker) enn å tilrettelegge for at dem som vil og kan får lov til å få utfordringer. Da får ikke alle sjansen til å lykkes. Tvert om setter man opp et tak og sier at du ikke får lov til å bli flinkere enn dette. | |
| Sydsklie | 2011-04-10 13:01 | |
![]() | Skolepolitikk er spennende! Den siste reformen L06, kunnskapsløftet, har begynt å sette seg. Som arbeidende i skolen har jeg sett utviklingen, og nå begynner reformen å sette seg. Alle elever har krav på å få lære på sitt nivå. Differaniering er ordet. Her er det opp til læreren å få dette til. Læreren må få rom til å få dette til. Dette er vanskelig. Men lærermassen må få tid til å lære de og. Dette er ikke noe en får til over dagen. Det artige er at ofte er de som er flinke i et fag kanskje sliter i et annet. Hvis en da skal ha ulike skoler etter nivå kan det bli hektisk hvis en skal gå på en A-skole i norsk, B-skole i matte osv. Dele etter ferdigheter kan fungere på tett befolkede steder, men en skal ikke langt utenfor de store byene før dette ikke vil fungere. Så jeg er for den skolen vi nå har - en offentlig skole. Lærerne må få lov til å holde på med det de kan - undervise. Det må tilpasses elevene. Pr dags dato er ungdomsskolen altfor teoretisk for mange elever. Jeg er veldig for forsøksprosjekt som foregår i ungdomsskolen hvor noen elever får en praktisk dag i uka. Så jeg støtter ho Kristin - men det kan enda gjøres endreinger - men disse må komme ut fra erfaringer og ikke tåkeideer. | |