Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 593

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
rognkjeksen - Ikke medlem lenger2011-04-16 20:50
Antall innlegg: 548

Drivstofffpriser

Hva mener dere om drivstofffpriser??
Jeg mener det skal være dyrt i byene der det kollektive tilbudet er utbygd,mens der det er dårlig utbygd hvor folk må ha bil for å komme seg fram og tilbake burde det ha vært rimeligere...

LeifSvein2011-04-16 22:05
Antall innlegg: 115

Bra forslag! Jeg er likevel redd det blir umulig i praksis å finne rettferdige grenser mellom dyrt og billig...

Harzhek2011-04-16 23:24
Antall innlegg: 36

jeg vil ikke kjøre bil når prisene går opp til 20 kr literen ^.^
\___/

firstprice - Ikke medlem lenger2011-04-17 07:14
Antall innlegg: 15

Det som er rart er jo at folk klager på bensinprisen samtidig som de glatt betaler 30 kr for 0,5 l VANN!!

Daggis2011-04-17 07:45
Antall innlegg: 44

Bare tanken på hvor mye av moder jord som er asfaltlagt er skremmende. Det burde være dyrt å forurense ja!!!

ljusnan2011-04-17 09:38
Antall innlegg: 175

Bensinprisene burde vært konstante, går råvare prisen opp burde avgiftene settes ned tilsvarende. Går råvareprisen ned går avgiftene opp igjen.

mymlen2011-04-17 09:38
Antall innlegg: 701

Der hvor det er dårlig utbygd er det til gjengjeld veldig billig å kjøpe hus... Før dere misunner oss billig kollektivtilbud, så tenk litt over kvadratmeterprisene. DE svir, kan jeg fortelle deg.
Og som oljenasjon er jo bensinprisene et tveegget sverd. Tankekors.

Lene T2011-04-17 13:51
Antall innlegg: 2931

Oi, så enkelt du ser det mymlen. Jeg bor en liten time utenfor Oslo, og her er det dårlig utbygd kollektivtrafikk OG dyre hus. Tror nok ikke mitt hjemsted er helt unikt heller.

harry2011-04-17 14:19
Antall innlegg: 126

Konklusjonen blir som vanlig at alle har det jævlig i verdens beste land. Vi er utrolig navlebeskuende som ikke er i stand til å skjønne hvor godt vi har det. Jeg er litt glad for at slike spalter stadig dukker opp. De er en påminnelse om at en skal være fornøyd, selv om enkelte ting også for oss nordmenn må forandre seg fra hensynsløs fråtsing til rått overforbruk.

mymlen2011-04-17 15:29
Antall innlegg: 701

Vel, Lene T, en time utenfor Oslo er det neppe Oslo-priser på boliger. Om det er å se det enkelt, så gjerne for meg. Hvorfor gjøre det enkle innviklet?

cvalker12011-04-17 15:59
Antall innlegg: 18

Med tanke på at drivstoffprisene i Norge er såpass lave, er det vel rom for å øke avgiftene jevnt overalt. Jeg forstår ikke den evige problemstillingen i forhold til drivstoffpriser.

Porthos2011-04-17 17:18
Antall innlegg: 120

Hvis en først er opptatt av pris på forskjellige ting,bruk sykkelen. Tilnærmet gratis.Jada,lange avstander vanskeliggjør,men mulig også å ta m sykkelen i bilen og sykle deler av strekningen når været tillater det.

wstine - Ikke medlem lenger2011-04-17 17:27
Antall innlegg: 2369

Sykle ja.... Hvor lang tid skal man bruke på å komme seg til og fra jobb?

Porthos2011-04-17 17:50

Behøver ikke ta mer enn 5 min m sykkel til og fra. Hvis du hadde tatt deg bryet med og lest hele innlegget mitt,så hadde du fått med deg at jeg skrev at det er mulig å ta med sykkelen i bilen. Kjøre 1 time og sykle halvtime f.eks til og fra,hadde spart miljøet,gitt helsegevinst og spart penger.

wstine - Ikke medlem lenger2011-04-17 18:01

Da har du nok svaret på hvor man finner tilgjengelige parkeringsplasser også? En mangelvare i tettbygde bystrøk det ser du.

Cygnus2011-04-17 18:14
Antall innlegg: 44845

harry - you are my man!!!

Porthos2011-04-17 18:16

Du er tydeligvis av den problemorienterte typen,løsninger kan være å parkere bilen på parkplasser til matbutikken en handler fast ,parkere bilen hos venner nær byen,bruke sykkel med motor som kan kobles inn. Eller sykle hele strekningen frem og tilbake.

Er mulig å finne løsninger på problemer ser du.

wstine - Ikke medlem lenger2011-04-17 18:26

Eller rett og slett flytte nær arbeidsplassen? Og partneren kan jo skifte jobb slik at begge får overkommelig arbeidsvei. Barnehagen må også ligge i nærheten. Slik at ikke hele dagen går med til å komme til/fra jobb.

Joda, uten tvil løsninger på det meste, men en viss realisme bør man vel kunne forvente?

Porthos2011-04-17 18:42

Man må faktisk ofre litt for å få noe tilbake her i livet,men klart hvis en ikke gidder å finne løsninger på problemer som ikke er fjerdegradsligninger,så kan en følge din oppskrift:Finne masse unnskyldninger for å fortsette å belaste miljøet,bruke uforholdsmessig mye penger på transport og i det hele tatt,gjøre som en selv vil.

Du problematiserer veeldig. Om en bruker ett kvarter ekstra på å sykle til og fra jobb,er det løsninger for det også.Stå opp før,kutte inn tid på matpakkesmøring ved å gjøre det kvelden før.Og så videre. `Slik at ikke hele dagen går med til å komme til/fra jobb`. Gglupt sagt. Jeg har nevnt mange måter å unngå då bruke uforholdsmessig lang tid på transport,men jeg skjønner at du fremdeles har problemer med å lese alt av hva jeg skriver.

Forøvrig er det ikke alle i byen som har barn og partner.Nyhetsflash.

wstine - Ikke medlem lenger2011-04-17 18:46

nyhetsflash2
forøvrig er det noen i byen som har både barn og partner. Logistikk i hverdagen er ikke helt din greie tydligvis. Men fjerdegradsligninger og kjappe (men velmenende dog) løsninger ut fra DIN egen situasjon, det har du peiling på.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?