Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 570

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
aurorableu2011-05-11 23:06
Antall innlegg: 16

SPILLET
Kan noen fortelle meg hvorfor poengene er viktigere enn sleve spillet ?

Tweedygirl2011-05-12 00:00
Antall innlegg: 293

Antakelig fordi enkelte setter rankingen før spilleglede.

maripg2011-05-12 00:02
Antall innlegg: 41

Tenk deg ordspill uten poeng... hvem ville spilt da?

Daggis2011-05-12 00:27
Antall innlegg: 44

Joda, men og deise ned i poeng er ikke tristere enn gleden over å bedrive hodegymnastikk!

ave - Administrator2011-05-12 00:42
Antall innlegg: 4987

Folk er forskjellige og har forskjellige motivasjonsfaktorer for å spille.

Gleden er antakelig subjektivt like stor for hver enkelt når man får den "belønningen" av spillet man er ute etter, enten det er gode ord, poeng, bingoer eller whatever.

Det fine med ordspill er at alle vekselvis får uttelling for sine preferanser, selv om det kan være store forskjeller på hva som driver folk til å spille.

Uten å kunne dokumentere noe som helst, så tror jeg at de som spiller en del finner ut av hvem de best liker å spille med fordi man har noenlunde lik spillestil.

Ønsker alle fortsatt gode spill :)

renegade2011-05-12 02:44
Antall innlegg: 69

Slik ser jeg på det;

Ranken din er handicapet ditt. Det er naturlig at en erfaren spiller med, la oss si 1000 kamper+ slår en spiller med 100 kamper. Spilleren med 1000 kamper er mer erfaren og bør slå en "fersk" spiller med en viss margin. Jeg vil si at innen et spill der han med 1000 poeng har vunnet kampen mot han med 100 men likevel tapt rank så har den "ferske" spilleren gjort en større bragd.

Når jeg spiller så ser jeg personlig hovedsaklig på rank egentlig, vinner jeg en kamp men taper rank så regner jeg det som et tap. Taper jeg en kamp men øker i rank så regner jeg det som en seier.

Det beste er selfølgelig når en vinner kampen OG tar rank.

;o)

renegade2011-05-12 02:53
Antall innlegg: 69

^^^^^I mitt eksempel går jeg selfølgelig ut fra at den mest erfarne spilleren har høyest rank. Dette er tendensen, men selfølgelig ikke en regel. Til syvende og sist er det jo ranken som avgjør hvor dyktig du er i forhold til andre, men prinsippet forblir det samme.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?