Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 570 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| 176-671 - Ikke medlem lenger | 2011-05-12 18:46 | |
![]() | 100 kamper/hjelp Hjelp jeg trenger 100 kamper før mesterturneringen Fra en spillvert:" Det er nå tid for mesterturnering igjen, og du er kvalifisert, men siden forrige Mesterturnering er det innført en ny regel som sier at man ikke kan delta i turneringer uten å ha 100 rankede kamper bak seg. Du kvalifiserte deg før denne regelen trådte i kraft, og vil få mulighet til å delta i Mesterturneringen dersom du spiller 100 rankede kamper før den tid." Jeg er kvalifisert men får ikke spille. Så jeg er ikke kvalifisert allikevel? Eller er jeg kvalifisert? En regel med tilbakevirkende kraft ihvertfall. Det betyr at jeg må kvalifisere meg på nytt til mesterturneringen og det ved å spille 100 kamper! Håper jeg rekker å "kvalifisere" meg. Derfor spør jeg om hjelp. Kan noen låne min profil for å spille 100 kamper for meg? Kanskje gbsj eller torill som er så ivrig å spille? Klarer ikke 100 kamper alene........ Noen som er ivrig å spille på natta? Er jeg kvalifisert? Samme som om Norsk Tipping ringte og sa at du har vunnet i Lotto 5 mill kr. men du må bare svare rett på 5 spørsmål før du får premien. Alle hjelpemidler er tillatt, men du har bare til 22.mai for å svare på spørsmålene. Lykke til! Spørsmål 1: Hvor mange mygg er det på Finnmarksvidda om sommeren? Spørsmål 2: Hva er heter Mexicos korteste elv? Spørsmål 3: Hvilket tall tenker jeg på nå? Spørsmål 4: Hvor mange konger har det levd? Spørsmål 5: Hva er koden til hvelvet til Nokas i Stavanger? | |
| Torill | 2011-05-12 18:51 | |
![]() | Hvorfor er det så viktig for deg å spille mesterturnering med akkurat denne profilen? Bruk heller en av de andre da vel! | |
| Alfa93 | 2011-05-12 19:00 | |
![]() | Klippet ut fra turneringsinformasjonen: FELLESREGLER FOR ALLE TYPER TURNERINGER (...) Det kreves at man har spilt 100 rankede kamper før man kan delta i turneringer. Dette for å unngå rene turneringsprofiler, hvor man ikke vet hva motstander er god for rent rankingmessig. Spillere som bevisst forsøker å manipulere denne regelen, vil bli avvist. (...) Så lenge mesterTURNERINGEN er en turnering, vil det bli krevd at man har 100 rankede kamper bak seg for å kunne delta. | |
| 176-671 - Ikke medlem lenger | 2011-05-12 19:53 | |
![]() | Har et forslag til en ny hastighet: "Sanseløs" som varer i 2 min. Kan administrator se på denne muligheten? Helst til i morgen. Hadde vært fint med en cup imorgen i tilfeldig brett på sanseløs hastighet. | |
| Alfa93 | 2011-05-12 20:16 | |
![]() | Jeg har sett på muligheten. | |
| meisa | 2011-05-12 20:31 | |
![]() | Du har i kveld allerede spillt 10 kamper så langt, så du klarer fint 100 kamper før mesterturneringene. | |
| Ingen Ting - Ikke medlem lenger | 2011-05-13 17:01 | |
![]() | Vanligvis holder jeg med Alfa, og jeg er imot usakligheter. Men denne gangen synes jeg hun og spillvertene bommer stygt. Regelen om 100 kamper er OK, den respekterer jeg fullt ut. Men når jeg ser at regelen ble innført for å ramme en bestemt spiller, og regelen i udemokratisk ånd er gitt tilbakevirkende kraft, blir jeg svært betenkt. I ethvert spill er man avhengig av å kjenne reglene, dete gjelder i særlig grad i ordspill. Her er det muligheter for utallige strategier og man kan ha ulike målsetninger for å delta. Noen vil ha høyest mulig rating, noen lavest mulig, andre vil igjen ha idealrating. Noen legger mange bingoer, andre prøver å unngå dem. Noen vil spille mot høyt rangerte spillere, andre vil ha jevn motstand. Det er mange profiler på topp 100 som aldri deltar i turneringer, mens andre deltar i turneringer med godt resultat, selv med lav rating. Mitt poeng er at man må ha forutsigbarhet, og kjente regler, men at man forøvrig må ha lov til å utnytte alle sider ved et spill. I Russland kan man bli dømt etter hemmelige lover som er vedtatt med tilbakevirkende kraft. Det hender til og med at den tiltalte ikke kan delta i sin egen rettssak på grunn av rikets sikkerhet. Er det slik vi skal ha det heretter? Den 11. mai skrev Alfa i Forum: Kvalifiserte til Mesterturneringen: 176-761 Da hun (176-761) ble kvalifisert var det ingen 100-kampers regel. Og i meldingen fra Alfa er det ikke sagt noe om at hennes kvalifisering er beheftet med noe som helst. Nå frykter jeg at det innføres en regel for å forhindre at Liddel eller VeldiGlad kan delta i mesterturneringen. Eller at man innfører aldersgrense. De gamle er jo så trege at de irriterer og forstyrrer de yngre spillerne. Spillverter: denne avgjørelsen er svak, urettferdig og personlig. Fy! | |
| Torill | 2011-05-13 17:40 | |
![]() | Ingen Ting - for meg virker det litt merkelig at noen prøver å få lavest mulig rating eller at de helst vil unngå å legge bingoer. Men dem om det. Hvis du vil prøve å spille 1000 kamper med null bingoer så er det jo ingen som nekter deg det. Ellers synes jeg spillvertene har arumentert godt for regelendringen og at den har tilbakevirkende kraft kan vel ikke gjøre så veldig stor skade. Dersom de som rammes lar noen andre spille for seg eller spiller med det som mål å få lavest mulig rank før mesterturneringen, spørs det imidlertid om effekten blir som ønsket. For de fleste er mesterturneringene en mulighet til å måle krefter mot de aller beste spillerne. De som har andre motiver, f.eks. å irritere spillverter eller motspillere, kan jo heller bruke forumet. | |
| Kirsti | 2011-05-13 18:41 | |
![]() | Pussig tolkning av regelen, Ingen Ting. Innført for å ramme én spiller? Jeg ville snarere si at den ble innført som direkte konsekvens av handlingene til enkelte spillere - blant andre trådstarter ... Folk har ulike motiver for å delta i turneringer. Noen deltar fordi det er gøy, andre for å vinne, atter andre for å måle krefter mot spillere de kanskje ikke "tør" spille ranket mot. Det fine med turneringer er at her deltar spillere på alle nivåer. Og når vi stiller med våre vanlige profiler, vet vi hvem vi spiller med og er slik sett likestilte. Men så er det altså noen som vil ha en ekstra fordel, og oppretter egne turneringsprofiler. Det gir dem det fortrinnet at de vet hvem motspilleren er og hva han/hun er god for, og kanskje til og med kjenner spillestilen såpass godt at de kan dra fordel av det. For de sitter jo med en annen profil som de spiller ranket med, og har dermed full anledning til å sjekke ut motstanderne når som helst. Motspiller, derimot, møter en anonym profil han/hun ikke vet noe som helst om. Er det meg? Er det deg? Er det Torill, Liddell, VeldiGlad eller Rognkjeksen? Det er det bare personen med turneringsprofilen som vet ... og dermed har han/hun en kjempefordel. Dette er det mange turneringsspillere som har reagert negativt på, og slik jeg har oppfattet det, er det den direkte årsaken til at regelen om 100 rankede kamper ble innført. Har den fått tilbakevirkende kraft? Slett ikke. Den gjelder selvsagt for alle turneringer fra og med den datoen den ble innført. Trådstarter har selv sørget for ris til egen bak. Men for all del, fortsett å frykte "at det innføres en regel for å forhindre at Liddel eller VeldiGlad kan delta i mesterturneringen. Eller at man innfører aldersgrense." Jeg tipper du er nokså alene om angsten. | |
| Ingen Ting - Ikke medlem lenger | 2011-05-13 19:32 | |
![]() | Her må vi ikke la følelsene styre. Vi må heller ikke la jubelen overskygge behovet for saklighet. Faktum er at 176-661 kvalifiserte seg FØR regelen ble funnet opp og trådte i kraft. Man kan se på turneringsseieren hennes som en invitasjon (kvalifisering) til neste mesterturnering, basert på de gjeldende reglene. Jeg har ikke noe imot regelen om 100 obligatoriske kamper, jeg har snart oppfylt kravet selv, og kan da delta i turneringer igjen. Det jeg synes er merkelig, er at invitasjonen til mesterturneringa ble trukket tilbake. Enda verre er det at meldinga om at hun må ha 100 kamper kommer så tett opp til turneringa, at det i praksis blir vanskelig. Dersom det var meninga at regelen skulle ha tilbakevirkende kraft, måtte man i rettferdghetens nan ha varslet om dette. Faktum er også at denne regelendringen kun rammer en eneste person, nemlig 167-123. Den får ikke konsekvenser for noen andre i kommende mesterturnering. Kirstis antipatier ligger tykt utenpå. Jeg hadde håpet at spillvertene kunne se bort i fra følelser, og selv leve etter de til enhver til gjeldende regler. | |
| Trompetitten | 2011-05-13 20:22 | |
![]() | stakkars 123-167.......... viss det er som i Russland, Jeg kan hjelpe deg hvis du vill. Send meg passordet ditt så kan jeg hjelpe. Er Ingenting den andre profieln din? | |
| Kirsti | 2011-05-13 20:40 | |
![]() | Interessant definisjon av saklighet, Ingen Ting, all den tid du tyr til den gode gamle hersketeknikken "avfei alt som følelsesstyrt". Jeg har bare pekt på at trådstarter (søtt at du tror det lurer noen å skrive navnet og kjønnet feil, forresten!) selv er en av dem som har skapt situasjonen han nå er i. Jeg veier mine antipatier på gullvekt og gidder ikke kaste dem bort på folk jeg ikke kjenner. Og man kan vel strengt tatt ikke forvente at spillvertene skal bruke tiden sin til å drive spesialservice overfor enkeltspillere? Det er nokså naturlig at informasjon om det kommer samtidig med informasjonen om mesterturneringen. Kunne du ikke ha spurt selv da regelendringen kom? | |
| NOWI | 2011-05-13 20:47 | |
![]() | Her støtter jeg Kirsti 100%. Orker ikke gjenta det hun har skrevet, men linker til turneringsreglementet: www.ordspill.no/foru...ea did=7147 Her står det: "Det kreves at man har spilt 100 rankede kamper før man kan delta i turneringer. Dette for å unngå rene turneringsprofiler, hvor man ikke vet hva motstander er god for rent rankingmessig." Den siste versjonen av turneringsreglementet ble arkivert 8. april, og da mener jeg at det ikke skal være noe problem for en spiller som i all hovedsak spiller lynrask og panikk å spille 100 kamper til 22. mai, altså på godt over en måned. At dette er en regel som er tilført for å ramme én enkelt spiller er ikke sant. At h*n er den eneste kvalifiserte spilleren med under 100 rankede kamper er en annen sak. | |
| VeldiGlad | 2011-05-13 20:49 | |
![]() | Alle med profilnavn som inneholder to eller flere L-er får ikke delta i neste mester.. nei, jeg er ikke så bekymret for det gitt. Det er jo et poeng at regelen kom etter at 176-671 ble kvalifisert. Da er det opp til spillvertene å avgjøre om det skal tas hensyn til det, eller hensyn til regelen om 100 spilte kamper uansett. For meg ser det ut som om de har landet på det siste. For min egen del vil jeg gjerne ha flest mulig med i mesterturneringen, og jo fler gode spillere, jo mer spennende. Klarer du å spille deg opp til 100 kamper 176, så skal jeg gjøre alt jeg kan for å danke deg ut denne gangen også :) Forøvrig blir det litt banalt å angripe andres innlegg for å flyte over med følelser når et av trådstarters viktige poeng er han h*n føler seg personlig angrepet. Det føler nå jeg i alle fall.. | |
| bris1 | 2011-05-13 22:48 | |
![]() | Nei, nå savner jeg virkelig gode, gamle Baltez! Han hadde nok bidratt til diskusjonen på en konstruktiv måte! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-05-14 01:05 | |
![]() | så mye bitterhet, så vondt - så vondt | |
| ave - Administrator | 2011-05-14 06:42 | |
![]() | Minner om at trådstarter ikke er nektet deltakelse i Mesterturneringen; han må bare sørge for å innfri minstekravet som er 100 rankede spill før deltakelse i Mesterturneringen eller en hvilken som helst annen turnering her på Ordspill. Etter innføring av den regelen 8. april er det flere som ikke har fått delta på grunn av for få spill. | |