Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 601 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-04 23:35 | |
![]() | slik lev dei der.... www.dagbladet.no/201.../1 6766441/ 8 elever. Homogen gruppe. Mediafokus. Idylliske omgivelser. Bare bittelitte granne forskjellig fra skolehverdagen. | |
| MyRuin | 2011-06-05 08:02 | |
![]() | Og poenget ditt er.. at de ikke burde vært der? At det er feil å hjelpe disse 8 ungdommene? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-05 10:10 | |
![]() | Ikke vanskelig å leke superlærer med slike betingelser. Ikke vanskelig å leke superelev med slike betingelser. Burde ikke alle elever få slike betingelser? Skal verstingene/utdropperne osv ha monopol på slike betingelser? Poenget myruin, er betingelsene for suksessen her. Som er milevidt fra vanlig skolehverdag. En provoserende forskjellsbehandling. Oppfør deg som ei bølle.... se hvilket opplegg vi tilbyr deg da! Gi f... i skolen ..... se hvilket opplegg vi tilbyr deg da! Forresten; må jo være digg og være lærer for kun 8 elever( høyst uvanlig) , homogen gruppe (høyst uvanlig), idylliske omgivelser (høyst uvanlig), mediafokus (høyst uvanlig). | |
| MyRuin | 2011-06-05 13:42 | |
![]() | Ideelt skulle vel alle elver/lærere ha en slik hverdag, men slik er det ikke. Hvorfor er det så galt at disse elevne får en sjanse til til å fullføre skolen? Og dette gjelder 8 elever, hvor mange er det som slutter på skolen hver dag...? Tror du de forventer å få en slik mulighet?? Tenker de;ja, jeg slutter, så får jeg sikkert mulighet til å få fullført på denne måten.. Jeg skjønner forsåvidt ditt poeng, men synes ikke det er noen grunn til å ikke ha et slikt program. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-06-05 13:59 | |
![]() | For disse 8 er programmet en gylden mulighet, og jeg vil ikke deres mulighet til livs. Men det blir kleint så det holder å snakke om drømmelæreren, læreren som fikser det andre ikke klarer, når betingelsene han jobber under er så himla forskjellige fra skolehverdagen ellers. Og tillegg; elever har plikt til å ta ansvar selv. Gir du jamt f..., og allikevel blir tilgodesett med en mulighet som dette.... Jo, det syns jeg er urettferdig overfor andre. Og jeg undres; er dette som skal til for at nettopp disse gidder engasjere seg? Mediafokus, oppmerksomhet osv. Håper de gidder å kikke opp fra egen navle og ta ansvar for seg og sitt etter endt prosjekt! | |
| stalljenta | 2011-06-05 20:59 | |
![]() | synes det er bra de får muligheten, å håper kanskje lærer å følger med å ser andre måte å lære bort ting på. Mange lærer gjør faget kjedlig og tungvindt... | |
| Dadadao | 2011-06-06 05:40 | |
![]() | For et ufattelig trist perspektiv på livet! Der noen av oss ser en solskinnshistorie om 8 elever som gikk på snørra, men fikk hjelp til å kærre seg opp igjen, lar du deg provosere av at noen har fått noe de - kanskje - ikke fortjener. Helt uten å ane noe om deres bakgrunn. Hvis noen vil lage et behandlingsopplegg for dere evig indignerte så unner jeg dere det fullt ut, fortjent eller ikke. | |
| Kirsti | 2011-06-06 10:53 | |
![]() | Klart denne lærerens arbeidsvilkår er annerledes enn de fleste læreres, og at det er enklere å være "superlærer" da. Det er mange grunner til at elever sklir ut - og når du først er på vei ut, er det selvsagt enklere å gi jamnt faen. Det betyr likevel ikke at det er det disse ungdommene egentlig vil. Jeg gikk på ungdomskolen sammen med en fyr som disse elevene, en sånn som bare surret rundt, saboterte undervisning og gruppearbeider, slang med leppa og fant på faenskap. Han var et kjempeproblem for så vel medelever som lærere, selv om alle skjønte at han strevde, at det ikke egentlig var noe "vondt" i ham, men at han hadde kommer skjevt ut, antagelig på grunn av bakenforliggende årsaker vi ikke kjente til (siden han ble sendt til vår skole for å komme unna et lokalmiljø som ikke var helt heldig for ham). Da han i åttende klasse kom kjørende til skolen i farens bil, rusa på gud vet hva og med politiet på hjul etter seg, fikk han en av lærerne som støttekontakt. Han tok ham med på hytteturer og stilte opp for ham når det skulle være. Hjalp ikke mye, det heller. Men heldigvis hadde vår kommune et tilbud som dette. En egen skole for "problemelever", med få elever per lærer, skikkelig oppfølging og med elevenes individuelle premisser som utgangspunkt. Der havnet klassekameraten min, og det var det som skulle til. Han kom seg på rett kjøl igjen og slapp å gå ut i voksenlivet som småkriminell skoletaper. Vi kan selvsagt ønske oss en skole der alle lærere kan være drømmelærere, der alle elever får individuell oppfølging og alle får betingelser som på denne skolen. Men inntil det skjer, kan vi som er så heldige at vi har hatt det greit her i livet og uten problemer har passet inn (eller kanskje greid å tilpasse oss) både på skolen og i samfunnet for øvrig, jaggu unne dem som strever litt ekstra hjelp. | |
| Fiskemann | 2011-06-06 19:25 | |
![]() | hjelp | |