Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 601 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Happy4You | 2011-06-07 17:00 | |
![]() | Interrailtur til Nederland, Tyskland, Tsjekkia & Ungarn! hei. Jeg, moren min , lillebroren min (15 år) og lillesøsteren min (9 år) skal på interrail i sommer... vi reiser den 17 juni og kommer tilbake den 3 juli. det gleder jeg meg veldig til.. men hva gjør vi når vi sitter på f.eks. tog fra Amsterdam til Köln ? :o... jeg har selv stilt det spørsmålet mange ganger, men jeg kommer ikke på noe GODT svar! hvis dere har noe forslag til hva man kan gjøre på ett tog, så kom med dem i denne forumstråden :) Selvsagt skal jeg ha med pc'n for jeg vil jo nødigt gå glipp av ordspill.. Jeg skal også blogge under reisen min :)... Bloggadressen min er: einfoyn.blogg.no! som sagt tidligere, håper på gode tips til hva man kan gjøre på ett tog :)... og hvis noen av dere har vært på Interrail før, kom gjerne med tips til morsomme aktiviteter :).... KLEM FRA (Happy_For_You)-> / Sommergutten :) | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2011-06-07 17:06 | |
![]() | En god bok, brett- eller kortspill, strikketøy (:)) feks. God tur & kos dere:) | |
| Happy4You | 2011-06-07 17:07 | |
![]() | hehe.. så er det ikke så mange som strikker her i familien da :).... men skal huske på en god bok, og kansje på kort-spill også :D.. | |
| starey | 2011-06-07 17:41 | |
![]() | Reisescrabble, såklart. | |
| stalljenta | 2011-06-07 17:42 | |
![]() | kryssord osv. å husk musikk... | |
| kuami | 2011-06-07 20:49 | |
![]() | Kart, reisehåndbok, tegneblokk. | |
| Gardinstang | 2011-06-07 21:41 | |
![]() | Jeg stemmer for reisescrabble, og kanskje en tuba... | |
| DROY - Ikke medlem lenger | 2011-06-07 21:51 | |
![]() | Jeg ville gått rundt på toget og spurt om det var noen som ville gratulere med dagen på etterskudd. | |
| Happy4You | 2011-06-07 21:59 | |
![]() | Takk for gode forslag :)... selvsagt blir det Tegneblokk og "sudoku", men tuba er ikke så fint på togtur :P... men takk igjen for knallgode forslag... Har foresten ikke reisescrabble men JEG skal kaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnss sssssssssjjjjjjjjjeeeeeee ee kjøpe det :D | |
| ave - Administrator | 2011-06-07 22:10 | |
![]() | Samleboks med brettspill i magnetutgave, veldig praktisk. Har dere nintendo DS? Da fins det brettspill til dem også, monopol med opptil 4 spillere er populært her i huset:) God tur! | |
| kuami | 2011-06-07 22:26 | |
![]() | Glemte jo å nevne "togbingo". Den lager dere selv avhengig av hva slags landskap/område dere reiser gjennom. F eks bonde på rød traktor, hvite høns, blå barnevogn, bjerketrær, sjøer etc. Dessuten "mitt skip er lastet med.." Yatzy. | |
| Bamsebraka | 2011-06-07 22:29 | |
![]() | Som Mira7 foreslår, strikketøy er tingen! Ser opp til de som kan å strikke :) Personlig er jeg jernbaneslask, så jeg ville latt meg fasinere av infrastrukturen. Dog har jeg full forståelse om du finner jernbanens oppbygning totalt uinteressant ;) | |
| Happy4You | 2011-06-07 22:33 | |
![]() | hm.. ingen i familien har Nintendo DS :(..., men yatzy var et fint forslag :P jeg noterer det :P... og bamsebraka. har aldri vært der hvor vi skal, så skal nok se på allt og alle rundt meg :P | |
| Niillas | 2011-06-07 22:49 | |
![]() | Nedover i Europa er det fortsatt fine restaurantvogner - med kelner og bordservering. Jeg reiste fra Berlin til Praha og til bake til Berlin noen ganger for et par år siden, og ved siden av å se flotte landksap som du ikke har sett før, bør du få med deg noen besøk i spisevogna. Og noen tog har kupeer med plass til åtte personer - hvis du komemr i lag med hyggelige folk, kan det bli mange interessate samtaler. Og du kan få praktisert tysken. Har du lest Emil og detektivene av Erich Kästner? En av de beste togfortellingene jeg vet om - en reise til Berlin en gang før krigen. Hvis du ikke har lest den ennå, bør du kanskje vente noen år. Det er vel egentlig en barnebok. | |
| Niillas | 2011-06-07 22:51 | |
![]() | Uff og uff! Jeg veeeet at tilbake skrives i ett ord! Jeg håper ikke noen fra språkpolitiet har fått slag. Og komemr skal bety kommer. | |
| Happy4You | 2011-06-07 22:58 | |
![]() | haha... takk for repetisjonen.. jeg kan faktisk ikke tysk, men litt spansk :P... men det hjelper vel egentlig ikke så mye :P men skal nok innom en spisevogn :P i løpet av ferien :P | |
| Torill | 2011-06-08 00:20 | |
![]() | Jeg gleder meg med deg, Happy4You. Gamle minner dukker fram. Da jeg var ung var det kjempedyrt med fly, skulle man komme seg rundt i Europa, var det Interrail som var tingen. Det var også sånn at man kunne reise til alle landene som var med i interrailordningen på samme billetten, man trengte ikke planlegge så mye på forhånd. Noe jeg hadde mye glede av var penn og en liten notisbok. Det ble en del limricker som beskrev steder, situasjoner og personer. Riktig god tur! | |
| kuami | 2011-06-08 01:25 | |
![]() | Siden du ikke kan tysk, kan du jo kjøpe en lommeparlør og se hvor mange fraser du greier å lære på toget. Tysk er nyttig i Praha. Finnes også som CD-er. | |
| miamaria | 2011-06-08 08:22 | |
![]() | noen storebror-planer for hvordan du kan beskjeftige småtråkket i familien? ofte en god utfordring på ferieturer :) | |
| Happy4You | 2011-06-08 14:55 | |
![]() | hehe takk miamaria, men Kuami, jeg skal ikke til Praha,,, jeg skal først til Amsterdam (Nederland), så skal jeg til Köln (Tyskland), så skal jeg til 2 eller 3 steder i Tsjekkia (blant annet Plzen) og sist men ikke minst til Budapest (Ungarn) Takker alle som har vært med å holde denne på toppen :),.., dere kan også skrive minner om gamledager da dere også var på interrail :).. OG JA JEG GLEDER MEG VELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL DDDDDDDDDDDIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IG :D <3 <3 <3 | |