Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 517

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Oddkjell2008-06-10 15:13
Antall innlegg: 7

Pauser
Har sittet og spilt litt i dag. Kom over en som bad om pause i ti minutter. Svarte ok. Når tiden var ute, spilte jeg litt "alene", før vedkommende igjen ba om pause. Da nektet jeg. Det må være lov å tenke at de som starter et spill ikke skal kunne trenge to timinuttere rett etter at de har begynt å spille??

Mooseman2008-06-10 15:21
Antall innlegg: 1596

Nå er det sånn at det er motstander som avgjør om det skal bli pause eller ei, og i de fleste tilfeller er disse av kortvarig art, f.eks. en telefon, eller en unge som våkner o.l.

Man får vurdere i hvert enkelt tilfelle om man er villig til å la motstanderen få de pausene han/hun ber om.
Man kan nekte pause med god samvittighet dersom en pause ikke passer en selv.

Bussvenn2016-06-26 21:01
Antall innlegg: 431

Jeg ba om pause en gang jeg fordi jeg måtte på do. Motstander nektet, så sa jeg til henne, vil du jeg skal tisse på meg? Men tror dere hun svarte? Å nei da. Så jeg løp på do da det var hennes tur til å legge, og jeg rakk og legge ord da jeg kom tilbake før tiden gikk ut. Skal bare si at det var spill på 12 min og heldigvis for det.

Hvis du er en spiller som bruker kort tid f.eks på do, er det ikke nødvendig med 10 min pause fra spillet. Men nå er det sånn at jeg selv bruker lang tid på do, og da kan det bli en utfordring om motstanderen nekter en pause :-)

Chiraff2016-06-26 22:56
Antall innlegg: 19429

Skjønner ikke problematikken, har man ikke 48 timer på å legge neste trekk?
(Da rekker man forhåpentligvis å sove, spise, jobbe OG besøke toalettet??)

Bussvenn2016-06-26 23:19
Antall innlegg: 431

Du skjønner det Chiraff, at pausen gjelder bare nettversjonen og ikke app

Texbrus2016-06-27 17:36
Antall innlegg: 40

Å nekte pause er teit og trassig. Man kan ikke vite hva som foregår hos den andre personen. Det er så klart like dumt å utnytte pausefunksjonen, men med mindre det er et mønster over flere spill så syns jeg man må ha litt toleranse og tålmodighet. Foreslå å passe ut og heller spille senere hvis det er slitsomt? Eller hold ut og unngå å spille med vedkommende igjen, syns jeg.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?