Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 604 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Happy4You | 2011-06-18 09:25 | |
![]() | Amsterdam :) hei og hå :), når dere leser dette er jeg i amsterdam, en vakker pærle :). selv om det regner morer jeg meg uansett :). så derfor tenkte jeg bare å skrive litt om selve byen amsterdam :) Amsterdam er hovedstaden i Nederland. Den er landets største by og ligger i provinsen Noord-Holland. Til tross for at den er titulær hovedstad i landet, er ikke Amsterdam residensby for kongeparet og regjeringen. Amsterdam har en bykjerne med mange kanaler, og ble grunnlagt rundt en demning i elven Amstel, som også har gitt byen navn (Amstelredam: demningen i elven Amstel). Byens flyplass Schiphol, som ligger i nabokommunen Haarlemmermeer, er en av de viktigste i Europa. Amsterdam omtales første gang 1275, da grev Floris V av Holland ga den begrensede privilegier under navnet Amstelledamme. I 1296 kom byen, som herren av Amstel havde hatt i len, direkte under greven av Holland. Sin første forfatning fikk byen i 1300, og i det følgende århundret fulgte ytterligere privilegier. nok historie :) så håper dere der hjemme har fint vær, for her regner det som bare pokkern :(. klem fra H4Y :) | |
| stabur - Ikke medlem lenger | 2011-06-18 09:54 | |
![]() | Og så selges det substanser over disk som jeg tror du har nytt :-D | |
| Happy4You | 2011-06-18 10:03 | |
![]() | hm... jeg drikker ikke alkohol stabur :) | |
| nalo | 2011-06-18 10:52 | |
![]() | Det var kanskje ikkje alkohol stabur sikta til? Ta for deg av alt det andre Amsterdam har å by på (bortsett frå dop og lettkjøpte "damer"). Båttur på kanalane, blomstertorget, ta eit glas brus på ein fortausrestaurant og berre sjå på folkelivet, Van Gogh-museet og sjøfartsmuseet bør du få med deg når du først er i Amsterdam. Vil oså råda deg til å ta toget til Harlem og kikka litt på den byen. Framleis god tur! Ser fram til neste rapport. Det er kjekkare om du skriv litt om korleis du opplever byen og folket, det kan gi oss andre reiselyst. Fakta kan me finna i guideboka eller wikipedia. | |
| mymlen | 2011-06-18 11:17 | |
![]() | Markedet i jødekvarteret er også morsomt. Og så burde du absolutt se Anne Franks hus. God ferie videre! | |
| akric | 2011-06-18 15:41 | |
![]() | Og så den koselige kafeen ved Rijksmuseet! Ekstra fint om vinteren, for da kan du gå på skøyter rett utenfor, og varme deg med kaffe/kakao inne. Amsterdam er en vakker by - kos deg! | |
| Happy4You | 2011-06-18 21:12 | |
![]() | i dag var jeg å så på anne franks hus, var på cittysightseeng på kanalen :).. jeg var også og bare gikk rundt :) så takk for fine informasjon, som jeg kan si ifra om i morgen :)... mvh H4Y :) | |
| Happy4You | 2011-06-18 22:36 | |
![]() | jeg skriver også en blogg på blogg.no :). den heter. Einfoyn.blogg.no :) oppdaterer hver bidige dag :) | |
| cammie | 2011-06-18 23:07 | |
![]() | Kjempefin blogg du har, Happy4U! | |
| Happy4You | 2011-06-18 23:08 | |
![]() | takktakk :) | |
| Domenique | 2011-06-19 01:05 | |
![]() | Ååå.. så heldig du er!! Kos deg masse og nyt hvert sekund av den herlige byen :) Gleder meg til neste oppdatering! | |
| Angelbaby - Ikke medlem lenger | 2011-06-19 11:09 | |
![]() | Enig med Cammie m jeg H4U! Flott blogg:) Kos deg masse videre i ferien din:)!! | |
| Happy4You | 2011-06-19 20:18 | |
![]() | tusen tusen takk :) | |
| stalljenta | 2011-06-19 20:58 | |
![]() | deilig da :) kos deg masse i ferien :) | |
| Happy4You | 2011-06-19 21:02 | |
![]() | nå er bloggen min oppdatert :) og nytt innlegg er på plass :). gå inn på www.Einfoyn.blogg.no mvh H4Y :) | |
| Happy4You | 2011-06-19 21:02 | |
![]() | ops... linken kom litt gærent opp: www.Einfoyn.blogg.no :). det er den riktige linken :) | |