Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 599

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Bamsebraka2011-06-25 23:08
Antall innlegg: 65

Kneskade
God kveld godtfolk!

Tidligere i dag kom jeg utfor en morsom "ulykke"...
Jeg hadde det travelt og skulle lesse på søppelsekker med flis på hengeren.
Tok en sekk i hver hånd og snudde meg brått.
Hørte det sa "KLAKK" i kneet og smerten meldte seg umiddelbart, kjente at kneet flyttet på seg :/

Etter en kort evighet kom jeg med omsider innomhus, fikk slitt meg gjennom dusjen og ordnet skyss på legevakta.
Har hatt min del benbrudd så jeg kjenner igjen en smerte som burde gjøres noe med :P
Der fikk jeg støttebandasje og krykker, og beskjed om at hvis det ikke ble bedre i.la en uke så måtte jeg komme tilbake for da var det menisk eller korsbånd som var revet av.

Var på laupen i kveld, satt rolig i sofaen et par timer før naturen kalte.
Tok krykkene fatt og stabbet meg på dass, holdt på å svime av av smertene...
Har fått tak i litt legalisert knark nå så akkurat nå er det ikke så ille :)

Noen som har vært borti lignende?
Synes det er merkelig at jeg må gå ei uke for å se om det blir bedre før videre utredning...

Fiskekroken2011-06-26 00:23
Antall innlegg: 290

Ja, rart at du skulle vente en uke før du evt skulle komme tilbake. Hvis det fortsetter å gjøre så vondt, synes jeg du skal dra tilbake ganske snart.
Hvorfor vente så lenge?

Hadde selv en opplevelse på legevakta for 5 uker siden. Hoppet over et gjerde, og merket den intense "noe-er-brukket-smerten" du nevner. Røntgen viste brudd. Ved kontroll to uker senere, viste nye bilder at det hele var ute av stilling, og det burde vært operert med en gang. Pga for sein vurdering av de riktige legene, ble gips og krykketiden forlenget med flere uker.

Synes ikke du skal utsette deg for en ukes smertehelvete, og risiko for for sen behandling.

Anitapita2011-06-26 01:13
Antall innlegg: 163

Second opinion påkrevet mener jeg..!

maranello2011-06-26 01:28
Antall innlegg: 305

Hei...Bamsebraka....
jeg, for noen år siden...hadde skadet kneet mitt.... først hos legevakten sa de at det var en muskel... men en fysio sa det var leddene... en tur i Hagavik, og de fant høyre leddbånd som røk....måtte opereres fordi jeg kjørte buss og trengte høyre ben....jeg hadde veldig vondt på hver eneste bruk av beinet og kunne ikke la det gå sånn....
Så ute ifra min erfaring DU Bør undersøke en fysio så snart som mulig.... og finne ut hva det er... eller skadene kan forvere seg.....

renegade2011-06-26 02:27
Antall innlegg: 69

Jeg vil nesten påstå at 9 av 10 som går til legen lett kunne holdt seg hjemme. Hos fastlegen springer pasientene rundt i gangene som hodeløse høns og roper parringsrop på ulven. Ikke rart noen leger har en tendens til å senke garden og komme med den vanlige "cut and paste" diagnosen.

Hvis du mener det er ille så få en 2nd opinion som nevnt ovenfor, hvis ikke så nyt rusen og la tuborgen hvile i kveld.

peren - Ikke medlem lenger2011-06-26 10:26
Antall innlegg: 169

Legevakta er bare til for at noen leger skal tjene mer,.Har blitt sent hjem to ganger med hjerteinfark,ta en paraset, det går sikkert over, Norsk helsevesen ligger nede med brukket rygg

Bamsebraka2011-06-26 11:54

Takk for givende svar!
I dag er det betraktelig bedre, enn så lenge...
Får se an formen i morgen, er det ikke bedre da så blir det en second opinion.

Ser at fler av dere er mektig imponert over det norske helsevesen.
Har selv flere flotte erfaringer med dette.

Har blant annet blitt sendt hjem med to knekte håndledd uten så mye som en støttebandasje.

mynden - Ikke medlem lenger2011-06-27 01:35
Antall innlegg: 2

:)

sommerfugl2011-06-30 12:40
Antall innlegg: 473

Hvordan går det, Bamsebraka??

For fire år siden spilte jeg håndballkamp. Skulle kaste en ball, men satt på en måte fast i underlaget med ene beinet og gikk rett i bakken med sinnsyke smerter i kneet. Ble kjørt til legevakta hvor de omsider undersøkte kneet mitt "manuelt" i ca 15 sekunder mens jeg hylgrein. Ble henvist til nytt venterom. Etter en tid kom legen og sa at jeg ikke trengte å vente på røntgen allikvel for jeg hadde sannsynligvis bare forstuet kneet. Fikk et par piller, en ukes sykmelding, et par krykker, en drosjerekvisisjon og beskjed om å komme tilbake om en uke.

Jeg dro hjem og etter et par dager på sofaen så ringte jeg NIMI og fikk time der dagen etter. Kom til han som er legen for herrelandslaget i håndball som undersøkte meg vel og lenge før han fulgte meg til MR som lå i samme korridor, og rett inn i apparatet med beinet. Det viste seg at leggbeinet var brukket øverst og at skjelettet hadde splintret seg og stakk opp i kneet hver gang jeg tråkket ned (og dermed herpet omtrent alt oppi der!).

Etter dette har jeg ikke vært på legevakten og brukte Aleris i fjor da jeg ble operert to ganger. Skjønner godt at folk ikke er dritimponert over norsk helsevesen.

Bamsebraka2011-06-30 17:55

Artig historie!

På tirsdag satt jeg 7 timer på kirurgisk poliklinikk uten å få et eneste vettugt svar, ble "undersøkt" av to unge turnusleginner.
"Dra hjem og kos deg med smertene dine i to uker du gutten min"......
Dagen etter dro jeg til fastlegen min og han konkluderte foreløpig med at sideleddbåndet har fått seg en støkk etter at kneet gikk ut av ledd og at det er gått infeksjon i det, derav smerter fortsatt.
Er liksom sykmeldt og greier, men jeg er på jobb, klarer ikke å sitte i ro dag ut og dag inn :P

sommerfugl2011-06-30 18:14
Antall innlegg: 473

Sju timer?? Er det mulig... Håper du får noen piller som hjelper mot både smerte og infeksjonen :) Og husk at hvis du ikke er forsiktig så tar det desto lenger tid før du blir helt bra! *pekefinger*

F O R T S A T T G O D B E D R I N G !

Bamsebraka2011-07-18 11:41

Hei igjen!
Her kommer en ny, litt morsom, oppdatering.

Det er tre uker siden skadde oppsto, kneet er fortsatt vondt, å gå i trapper er særs ubehagelig.

Som om ikke dette er ille nok så presterte undertegnede under oppussing av stua å kjøre en kniv 10 cm inn i leggen på lørdag....
Jeg vurderer sterkt å holde senga resten av sommeren :P

Torill2011-07-18 12:27
Antall innlegg: 3668

Ikke gå ut av døra før 27. august! God bedring...

Happy4You2011-07-18 13:35
Antall innlegg: 2020

god bedring bamsebraka :)!

En venn av faren min kom utfor en sykkelulykke og kneet hans flytta seg lang opp til låret... synes litt synd på han, var hos familien på lørdag og da var det kona som serverte oss deilig Bacalao :)! som vennen til fattern og faren hans hadde laget :)!..

sier det igjen... GOD BEDRING bamse'n min

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?