Spillrom
| Sjiraffen | 2 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 599 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| kasikalli | 2011-07-23 19:57 | |
![]() | Utøya Det var mange fra skolen min, klassekamerater og de i klassen over som fikk forespørsel til leir på utøya! Av de jeg kjenner mest takket nei heldigvis! | |
| SandraLinn | 2011-07-23 20:04 | |
![]() | Enda godt de takket nei. | |
| Happy4You | 2011-07-23 20:09 | |
![]() | bra det kasikalli :)! jeg også fikk spørsmål om det, ville si ja men pga sommerplaner takket jeg nei | |
| kasikalli | 2011-07-23 20:45 | |
![]() | Det er såå ekkelt å tenke på!! | |
| Happy4You | 2011-07-23 20:46 | |
![]() | mhm | |
| Rakel | 2011-07-23 21:18 | |
![]() | Godt at dine venner takket nei. Ord blir så fattige - men tankene går hele tiden til de unge som opplevde det grusomme og ufattelige, og det er vanskelig å tenke på noe annet. | |
| lenep | 2011-07-23 21:37 | |
![]() | Det hele er bare så uvirkelig og ufattelig trist. Flinke, engasjerte, unge, flotte mennesker som har gått bort pga av en ond sjel. Håper aldri, aldri dette skjer på en slik tilstelning igjen. Min dypeste medfølelse til alle berørte i denne tragiske stund. Må fremtiden lindre noen sår.... | |
| plaskefanten - Ikke medlem lenger | 2011-07-23 21:41 | |
![]() | Ikke bare en ond sjel, men en ond verdensanskuelse som har blitt mer og mer stuerein de siste årene. | |
| Happy4You | 2011-07-23 22:04 | |
![]() | jeg også er lei meg :'(... derfor vil jeg dele med alle som faktisk har mistet noen: denne sangen... www.youtube.com/watc...cf 9IVvovE. My Heart Is Yours av Didrik Solli Tangen | |
| bearo | 2011-07-23 23:46 | |
![]() | No er ikkje mannen først og fremst ond, men har eit forstyrra syn på rett og galt. Hans intensjonar var ikkje ondskap, men som han seier det å "bless your people with the ultimate gift of love." | |
| tvea | 2011-07-24 02:28 | |
![]() | midt oppi alt tenker jeg også på gjerningsmannens familie | |
| mymlen | 2011-07-24 11:32 | |
![]() | Nå gjorde han vel ikke akkurat dette "utav sin godhet" heller, Bearo! Om ikke hans intensjoner var ondskap, så er det ondt å myrde mennesker med kaldt overlegg. Enda ondere framstår det når det er barn og unge som kynisk og systematisk tas av dage. Det er ett fett for meg hva dennne syke sjelen unnskylder sine gjerninger med - gjerningen var ond. | |
| Lynge | 2011-07-24 17:25 | |
![]() | Jeg har også tenkt på hvordan man føler seg som foreldre til en som har begått slike handlinger. | |
| Cygnus | 2011-07-24 18:24 | |
![]() | Ja jeg tenker også på moren og faren, noe så grusomt som å være opphavet til noen som blir sett på som et monster (og som har oppført seg som et monster) | |
| Nebb | 2011-07-24 18:27 | |
![]() | Som ER et monster | |
| nic-02 - Ikke medlem lenger | 2011-07-24 19:57 | |
![]() | 92 er døde | |
| einarhj | 2011-07-24 20:16 | |
![]() | Det er viktig å vise at vi ikke godtar at politikere og andre går ut med fremmedfiendtlige synspunkter, som kan gi grobunn for slike ekstreme handlinger. La oss vise avstand og forakt for slike forsøk på å splitte mennesker, som har så mye felles i steden for å fremme forståelse og gjensidig toleranse. Her er det faktisk en høyreorientert kristenfundamentalist, som slakter folk i hopetall for å hausse seg selv opp og sine egne "korrekte" synspunkter. | |
| maf | 2011-07-24 23:15 | |
![]() | Her er jeg uenig med deg, einarhj, altså det første du skriver. Med fare for å bli misforstått av en del, vil jeg prøve å formulere meg så presist jeg kan... Jeg tror det er viktig at mennesker med ekstreme idéer og holdninger blir hørt. Hørt, tatt på alvor - og møtt med motargumenter. Når man utelukker mennesker fra dialog fordi vi syns idéene deres er forkastelige, gjør vi dem farligere. Gjennom dialog kan vi FOREBYGGE ØNSKET om å gjennomføre ekstreme handlinger - hvis ekstremister kun ytrer seg blant likesinnede vil de aldri endre mening! Som en AUF'er så flott har twittret det: "Bring the attacker's political ideas to the table, and we will debate them to death". | |
| gerdmarie | 2011-07-24 23:27 | |
![]() | Jeg er enig med maf | |
| einarhj | 2011-07-24 23:41 | |
![]() | Når jeg sier at man ikke skal godta slike synspunkter, mener jeg at man ikke skal la dem stå uimotsagt, men møte dem og argumentere imot så godt man kan. Ikke bare si at "dette er helt legitime synspunkter" og "dette er bare en del av meningsfloraen". MEN påpeke at disse synspunktene trekker med seg en intoleranse som gir grobunn for ekstreme synspunkter. Burde nok ha uttrykt meg mer presist; det er ikke snakk om å stoppe meningsutveksling men å gå klart imot synspunkter som etterhvert blir mer ekstreme og ender opp med å innsnevre den friheten vi faktisk har til å uttrykke oss. Konkret eksempel: Frp har klart å påvirke debatten med sine kampanjer mot innvandrere og "snyltere" på trygdesystemet slik at det nå er helt greit å uttrykke innvandringsfientlige synspunkter uten å bli motsagt noe særlig. | |