Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 599

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
mor482011-07-26 13:16
Antall innlegg: 66

Stolt av mitt lille land nå-
Jeg som aldri har stemt på AP og heller ikke ville ha Stoltenberg som statsminister må bare bøye meg i støvet for den måten han og partiledelsen har takla denne tragedien på. Midt i sin egen sorg framstår statsministeren rolig og informerer oss saklig hele tiden. Han har vært et symbol for samhold og trygghet. Jeg er også mektig imponert over ungdommene som er berørt av dette.
Når jeg ser hvordan kongefamilie, regjering, politi og helsevesen takler dette- i tillegg til engasjementet fra "grasrota" blir jeg utrolig stolt av å være norsk:-)

Tobea - Ikke medlem lenger2011-07-26 13:31
Antall innlegg: 863

Syns den passe her:

www.youtube.com/watc..._9 BTHcpssM

Assistenten - Ikke medlem lenger2011-07-26 13:44
Antall innlegg: 90

Dette snakket vi om etter at vi hadde gått i fakkeltoget i tromsø,hvor sterk, synlig og tilstedeværende Stoltenberg har vært,han har gjort en flott jobb!

bunnpris - Ikke medlem lenger2011-07-26 15:57
Antall innlegg: 3

Ja, jeg også er stolt over mine medborgere og politikere i Norge nå. Men det store spørsmålet må bli, hvor lenge varer det til egoismen trer fram igjen og folk slutter å tenke på hvor sårbare de er?
Jeg ønsker at alle sitter seg ned litt og tenker seg godt om. Det er ikke bare nå vi trenger hverandre , men også når hverdagen kommer.

akantus2011-07-26 18:28
Antall innlegg: 176

Ja, statsministeren har gjort en kjempejobb fra første stund. Jeg fulgte også med litt på BBC's sendinger, og så bl.a.et intervju på direkten med ham, der han rolig og flott parerte en noe pågående journalist. Jeg er stolt av Stoltenberg og stolt av hele det offisielle Norge med de kongelige i spissen- og av alle oss andre. Var i Oslo sentum i dag, og det var en utrolig opplevelse, selv om jeg har sett alt på TV.
Måtte vi bare klare å ta vare på noe av dette vi føler nå, når hverdagen kommer!

jeykz2011-07-26 18:59
Antall innlegg: 346

Jeg er rørt over hvordan vi står sammen nå etter den forferdelige hendelsen i Oslo sentrum og på Utøya.

jeykz2011-07-26 19:01
Antall innlegg: 346

A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."

akric2011-07-26 21:13
Antall innlegg: 455

Å, så flott! Blir jo litt stolt og nasjonalistisk nå ..:)
Har stort sett stemt AP, og kommer ihvertfall til å gjøre det nå, takket være Stoltenbergs fremragende lederskap. Tenker Breivik oppnådde det stikk motsatte av hensikten sin!

Cygnus2011-07-26 22:15
Antall innlegg: 44845

ikke sant, acric? skulle ønske morderene kunne se dette og allle de andre reaksjonene!

Cygnus2011-07-27 13:32

Jeg lurer faktisk på om morderen føler han har prestert noe, eller om det er et snev av følelse at han ikke vant.

Fiskekroken2011-07-27 20:24
Antall innlegg: 290

Ikke vet jeg hvem han er, og ikke hvor han kommer fra. Litt i overkant kanskje:-), men appropos stolthet,- dette er hans synspunkter på reaksjonen til vår befolkning.

www.youtube.com/watc...cP rBBAh5tY

mymlen2011-07-27 21:05
Antall innlegg: 701

Interessant vinkling! Selv ser vi det "innenfra" og tenker hvilke konsekvenser det vil få for oss som nasjon. Han tar den litt videre - og han har jo et poeng. La oss håpe han har rett!
Selv tenker jeg at Norge blir et mindre fristende terrormål etter dette. Og håper at jeg også får rett....

Cygnus2011-07-27 21:35

Jeg innbiller meg at samhørigheten fungerte disse dagene litt som under krigen. Denne typen nasjonalisme er vakker, synes jeg!

lenep2011-07-27 23:59
Antall innlegg: 97

Kongefamilien, Statsministeren, overlevende Ungdom på Utøya. leger, kirurger, politi og ambulansepersonell har alle vist et mot og et fellesskap som er helt utenfor min fatteevne, også den dag i dag. All ære og ydmykhet for denne fantastiske innsatsen.

Jeg har felt mange tårer og synes så utrolig synd på de unge, flotte og engasjerte ungdommene som har opplevelser som ikke noe menneske i verden skal oppleve. Håper med tiden at alle overlevende kan vende tilbake til en tilnærmet normal hverdag med gode minner om sine dypt savnede venner....

gompedyret2011-07-28 01:18
Antall innlegg: 4381

Fiskekroken: Han er trønder, ifølge teksten på youtube-siden.

Jeg synes dette stykket er ganske godt skrevet: www.aftenposten.no/n...xt or=RSS-3

gompedyret2011-07-28 01:22
Antall innlegg: 4381

Åja, jeg var litt vel kjapp der. Sorry, tar tilbake trønderbeskyldningen.

USA - Ikke medlem lenger2011-07-28 09:47
Antall innlegg: 1252

Jeg tror enhver annen statsminister ville greid jobben etter terroraksjonene like bra. Like samlende og positivt.

Cygnus2011-07-28 09:51

Motsatt visse presidenter i sin tid!

tvea2011-07-29 03:55
Antall innlegg: 127

Rørende at folk viser at de bryr seg.Spesielt unge mennesker har vist et utrolig samhold og at at det matrialistiske kommer i annen rekke.Vi har flott ungdom som vi har all grunn til å være stolte av.Vi må stå sammen i dette lille og flotte landet vårt.

Domenique2011-07-29 09:01
Antall innlegg: 29

Jeg har aldri stemt Ap og sannsynligheten for at jeg kommer til å gjøre det er minimal. Men når det er sagt, deler jeg det samme inntrykket som dere vedr. Jens lederskap i denne tunge tiden... han har bare vært helt fantastisk og jeg har dyp respekt for ham.
Vår regjering samt alle de parlamentariske lederne står i dag samlet - noe som styrker vår nasjon.
Det er bestemt at valgkampen utsettes til 15 august. Det synes jeg var et klokt valg.. selv om hver av oss ser at det drives valgkamp på et høyt nivå hver eneste dag nå.. programpolitikken er bare byttet ut med nærhet, synlighet, trøst og tilstedeværelse...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?