Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
predikanten2008-06-14 11:10
Antall innlegg: 110

STOR sportsånd!
Jeg mistet nettet og falt ut av et forholdsvis jevnt spill.....

Hva gjorde så min motstander - som vet at jeg ikke stikker av, men av og til har slitt med nettet?

Jo - han PASSET til jeg kom tilbake for ikke å få en ufortjent fordel!

Takk DAVID - du er en STOR ordspiller ;-)
 
Mooseman2008-06-14 12:41
Antall innlegg: 1596

Jeg bøyer meg i støvet...og er målløs.

 
david2008-06-14 17:18
Antall innlegg: 40

Heh. Ja, jag försöker att göra så. Åtminstone om jag spelar mot någon som jag känner och som är trevlig. ;)

En gång hände det dock att en motståndare tappade anslutningen när ställningen var 17-0 till mig eller något liknande. Jag tänkte då att om jag klickar på "ge upp" kommer vi båda gå med säkerhet gå +-0 i ranking eftersom min ledning var så pass överlägsen. Vad jag däremot inte tänkt på var att då jag klickar på ge upp förlorar jag poäng för mina egna brickor samtidigt som min motståndare får plus för dessa. Det resulterade i att jag förlorade matchen med 12-5 eller något sådant och fick ungefär -200 i rating. Det misstaget gör jag inte om igen!!
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-06-15 00:33
Antall innlegg: 170

dette er stort ja! fair play gjør konkurranse vakrere.

det var det jeg sa, du ville vært en verdig norgesmester, david :)
 
Blikkboks2008-06-15 01:29
Antall innlegg: 85

WOW, imponerende....

Så utrolig flott gjort :-D
 
matias2008-06-15 01:56
Antall innlegg: 1152

Det var bra sportsånd, david!

Vet ikke hva jeg ville gjort. Hvis ikke jeg hadde kjent vedkommende, ville jeg nok tenkt at han/hun bare avbrøt spillet, og fått så mange poeng som mulig i mellomtida, men det er jo litt annerledes med dem man kjenner. Dette var jo et godt eksempel man kan følge da!

Kjip den feilen du gjorde david, det å tape 12-5 er jo like ille som å tape 240-100, dessuten får man avbrutt i statistikken også (selv om du ikke har noe problem med det heller). Uansett, 200 poeng tar du jo fint igjen på et godt spill da ;)
 
fjellreven2008-06-15 03:15
Antall innlegg: 2

jeg datt også nettopp ut av et spill med tallipp eller noe sånnt. Jeg holdt på å tape, men irriterende at nettet datt ut. Håper ikke vedkommende trodde jeg gikk frivillig ut. Jeg gjør ikke det uansett.
Tap og vinn med samme sinn.
Hilsen fjellreven
 
Oddepila - Ikke medlem lenger2008-06-27 19:53
Antall innlegg: 5

I beundring av det David gjorde her prøvde jeg det samme i et spill idag. Jeg spilte mot en erfaren spiller jeg har spilt mot før. Dessverre greide ikke vedkommende å koble på igjen innen tiden. Dette skjedde helt i begynnelsen av spillet. Dermed gikk ikke tiden ut.
Det førte til at jeg ble "premiert" med å tape rankingpoeng fordi jeg forsøkte å vente på spilleren som var frakoblet og det derfor ble uavgjort 56 - 56.
Med en slik "premiering" av forsøk på fair play er det tvilsomt om jeg gjør det samme igjen.
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-06-27 20:06
Antall innlegg: 352

Veldig hyggelig gjort av deg, Oddepila! Det er en del strømbrudd f.t. Men det er vanskelig for den som sitter igjen ved spillbrettet når en spiller faller ut. Så en må nesten bare legge brikker.
 
Oddepila - Ikke medlem lenger2008-06-27 22:29
Antall innlegg: 5

Jeg gjorde slik jeg gjorde fordi jeg synes det var riktig og fordi jeg synes den måten David hadde oppført seg er forbilledlig. Jeg mener fortsatt at det er slik vi bør spille, men det vil ikke bli slik så lenge man risikerer å bli straffet for det.
Det er en enkel måte å fikse dette på. Nemlig at den som sitter igjen på brettet ikke kan miste rankingpoeng så lenge den andre avbryter. Dersom poengsummene tilsier at den som sitter igjen skulle mistet ranking settes endringen til 0. I henhold til andre diskusjoner i forumet her kan allikevel den som er koblet fra miste ranking.
 
seilermarthe2008-06-27 22:37
Antall innlegg: 642

Utrolig hyggelig og bra gjørt av David. Spilte en gang med en som gjorde det samme mot meg=) Veldig fint at man er så hyggelige mot hverandre her inne, jeg ha ikke opplevd at noen har gjort noe de ikke burde! På den andre siden; jeg spilte for litt siden med en som hadde koplet seg av da jeg kom inn igjen etter at jeg hadde falt ut pga nettet. Vedkommende trodde sikkert at jeg hadde gitt opp, noe som ikke var tilfellet. Så der har du to sider av nesten samme sak :-)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?