Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 635 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Bhå | 2011-08-18 02:37 | |
![]() | Jam Er det andre musikere her inne? Er det greit å bruke ordet JAM på norsk om å komme sammen og spille låter ilag, eller finnes det et bedre norsk ord for det ? (Jam = jamsessions) Samspel? | |
| Stigende | 2011-08-18 11:39 | |
![]() | Buskspæll. | |
| rustung | 2011-08-18 13:54 | |
![]() | jo men vi ville jo ikke ha buskspellt på ei scena, men der kan man jamme... | |
| Bhå | 2011-08-19 22:08 | |
![]() | Buskspæll? Heh, kult band-navn, kanskje? | |
| bris1 | 2011-08-19 22:41 | |
![]() | Jeg er ikke musiker, så langt i fra. Men jeg er musikkelsker. Begrepet JAM fikk en helt ny betydning for meg i en nedslitt bar på et slitent hotell i Nashville hvor de en gang i uka hadde åpent for musikere/ sangere som kom sammen og gjorde sin greie. Dette hørtes kjedelig ut, syntes vi, og dro ned i sentrum og gikk fra bar til bar og hadde flotte opplevelser med levende musikk og levende mennesker. Så kom vi tilbake til hotellet like før baren stengte, og det var ei ung dame på scenen som leverte OK. Så ropte hun opp en kjenning nede i baren, og en ung mann med en liten sekk reiste seg og kom seg opp til scenen. Ut av sekken hans ramla det ut et utvalg av munnspill, og han valgte et og satte i gang. Gud vet hvilket stoff som holdt ham i gang, han var temmelig "sliten". Han sto og svaiet der oppe, og jeg syntes synd i ham. Så begynte han å spille. Herregud for en opplevelse. Rå blues som fikk sjela til å revne, og aldri har jeg hatt en slik opplevelse av musikk før. Jeg glemmer ham aldri! | |
| Glory | 2011-08-19 23:03 | |
![]() | Jam mener jeg er fullt gangbart også på norsk ;o) | |
| Bhå | 2011-08-19 23:41 | |
![]() | Klippa fra theunofficialmarting...k7 YfXMzkYl It's been said that you can't play the blues unless you've experienced sadness and sorrow....unless you've lived the blues. There surly must be other criteria for playing the blues or conversely, aspects of your life that would disqualify you from ever playing the blues. For instance, you can't play the blues unless your guitar is strung with Black Diamond strings or you can never play the blues if your second car is a Prius. | |
| Bhå | 2011-08-19 23:42 | |
![]() | Glory er i alle fall fullt gangbar på norsk ;-) | |
| miamaria | 2011-08-20 00:14 | |
![]() | er det jam når noen synger "in the backseeeeeeat"...? | |
| Bhå | 2011-08-20 00:23 | |
![]() | Tja, si det, miamaria. Kan hende det bør være flere med på laget for å gjøre en backseat-jam ? ;-) | |
| Chablis | 2011-08-20 10:32 | |
![]() | Jam er et velkjent begrep også i Norge, i hvert fall for oss som nyter jazz. En jam der det virkelig "tar av", er utrolig moro. Mange unge og lovende talenter oppdages nettopp på Jam. | |