Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 635 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Bhå | 2011-08-18 02:42 | |
![]() | Hva er det fineste du har gjort for et annet menneske? Sitter her og tenker på at folk lager uro, plyndrer, setter både biler og hus i brann..... Ingen respekt for andres eiendeler eller liv. Midt oppi all denne elendigheta må det da finnes mennesker som har gjort noe fantastisk bra for andre, HELT uten at det skulle gagne dem selv. Har du noen eksempel fra ditt eget liv på dette? Leser gjerne en god historie fra deg. :-) | |
| AaseB | 2011-08-18 10:37 | |
![]() | Er det ei oppfordring til sjølvskryt du kjem med her? Om du har gjort ei veldig god handling, blir den ikkje akkurat enda bedre av å skryte av det i ettertid. Snarare tvert i mot, spør du meg;-) At gjengar med ungdommar ødelegg for andre, i form av å sette bilar i brann, plyndring og desslike, er vel kanskje et symptom på at samfunnet ikkje fungerar heilt optimalt for alle? Kanskje nokon føler at dei ikkje blir lagt merke til på anna vis? | |
| heidihv | 2011-08-18 11:20 | |
![]() | Jeg vil heller fortelle deg om nabolaget vårt! En morgen jeg sto ved soveromsvinduet kikket jeg ut og så et eldre par rake og plukke opp søppel i hagen til noen andre nyinnflyttede naboer. De nyinnflyttede naboene var ute på reise og fugler og vær hadde romstert ille med søppeldunkene deres. Det eldre herren hadde da akkurat kommet hjem fra sykehuset etter å ha hatt slag. Da vi kjøpte huset vårt fikk vi hjelp av naboer til maling og snekkring over en periode på seks måneder, et par spurte om de kunne hjelpe oss en lørdag og monterte vårt nye dursjkabinett, pastoren vår fikk til slutt egen nøkkel til huset fordi han og kona var her så ofte på dugnad. Vi har en svær hage og jeg har fått en masse stauder av naboer og bekjente. Å bo i et nabolag hvor dugnads-ånd lever er deilig! Og det er gøy å få lov å hjelpe når det er noe man kan enten det er et par ekstra unger i huset, pakke flyttelass av en henger, hjelpe å montere ei trampoline eller male noen vegger, tak eller lister. :) | |
| trampoline - Ikke medlem lenger | 2011-08-18 11:42 | |
![]() | OMG, AaseB, hvorfor være redd for å si at man har gjort noe bra for noen andre? Heidihv: dette må vel være en drøm :D | |
| bakko | 2011-08-18 12:24 | |
![]() | Ofte er det slik at når nokon gjer ein forskjell, i positiv forstand i livet til ein person, så veit ikkje den som har utført handlinga at den har gjordt det :-) | |
| stumpeguri | 2011-08-18 13:03 | |
![]() | d beste æ gjorde i går var og konfrontere ap-valgstand i tromsø med boligpriser som ikke ligner grisen og spørre dem om koffør d er sånn i tromsø at enslige mennesker og fattige ikke har råd til og leie sæ en anstendig bolig uten og sulte hver måned..... | |
| lonc | 2011-08-18 13:44 | |
![]() | Som du sier Bakko. Ofte vet man det ikke selv når man gjør en forskjell for andre mennesker. Likevel gjør vi alle en forskjell for andre mennesker hver eneste dag bare ved at vi kanskje hilser på noen som er ensomme eller gir et smil til noen som er triste. Ikke så mye som skal til, men som kan være utrolig viktig... | |
| Stig_75 | 2011-08-18 14:28 | |
![]() | Det beste jeg kan komme på at jeg har gjort er at jeg har vært tilstede i livene til mennesker rundt meg, og gjort en forskjell for flere av dem. | |
| peren - Ikke medlem lenger | 2011-08-18 15:08 | |
![]() | hurra for stumpeguri, | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-18 19:18 | |
![]() | Ja til selvskryt! Ja til fokus på gode gjerninger! For min del er jeg snill mot barn og dyr. Nå for tida har jeg en pinnsvinbaby i min varetekt. Den lå i stabilt sideleie og var utmatta som bare det da jeg fant den. Kontaktet Pinnsvinhjelpen (svært behjelpelige) og følger deres råd til punkt og prikke. Nå spiser den lille babyen (kjønn ukjent) for egen maskin, etter noen dager med foring via sprøyte. Det går i geitemelk, leverpostei og kattemat. En skjønn liten krabat. En god gjerning! | |
| miamaria | 2011-08-18 21:00 | |
![]() | en av mine sønner har en katt. en svært mett katt! det forhindrer den ikke i ha supre instinkter, f eks jakt-instinkt. i sommer kom den stolt med en liten fugl i kjeften. min sønn tok fuglen forsiktig fra pus. det var en løvsanger. på et øyeblikk ble det urørlige byttet fullt av liv - kvirrevitt! , der fløy den! uten tvil en god gjerning. ja, det ble ikke akkurat meg da, men jeg var der og så det :) | |
| vivi56 | 2011-08-18 21:58 | |
![]() | vi er oppfordret til xelvskryt , så da begynner jeg jeg har mange gode veninner somsier: det er så godt å komme til deg. du er så beroligende, blid, og har tid til å høre på meg. dette er veldig koselig å høre , så vi bør bli flinkere til å fortelle hverandre posive ting ,og ikke bare fokusere på det negative | |
| lenep | 2011-08-18 22:08 | |
![]() | Et godt eksempel fra vårt nabolag også: Min nabo med 3 barn (8 mndr, 3 år og 7 år) var hos sine foreldre hele julen og nyttårshelgen. Inngangspartiet og garasjen som ligger i en god nedoverbakke ble godt dekket med sno til langt opp på veggen og døra. Og hva gjør en av pensjonistnaboene som har litt mer avansert måkeutstyr? Jo, 2. nyttårsdag måker han HELE innkjørselen for denne søte familien, og gjett om de ble paffe når de kom hjem!! Vanket litt blomster på naboen da :) Selvskryt: Prøver stort sett å være hyggelig og omtenksom mot de som ikke er fullt så heldige som gjennomsnittet. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-18 22:13 | |
![]() | En BH er et hjelpsomt plagg. Den støtter de store og løfter de små. :)) | |
| Glory | 2011-08-18 22:39 | |
![]() | Enig med AaseB, faktisk; har man gjort noe fint for noen blir det helt feil å fortelle om det etterpå. Å fortelle om fine handlinger andre har gjort blir selvsagt noe annet. | |
| Janis77 | 2011-08-19 01:07 | |
![]() | Herregud for en jantelov! Er det ikke lov og fortelle hvis man har gjort noe fint heller nå? Det er noe annet om man gjør en ting KUN for og fortelle det etterpå, men det er ikke det dette dreier seg om.. Oppfordrer kalde og inneslutta nordmenn til og åpne seg mer, ta vare på hverandre, og til og med skryte litt av seg selv. Det er lov i min verden! | |
| bris1 | 2011-08-19 08:38 | |
![]() | Jeg savnet Bhå's innledende fortelling om egen fortreffelighet, og så kom Wstine og satte det hele på plass! Ha, ha! Uunnværlige Bhå! | |
| SandraLinn | 2011-08-19 10:37 | |
![]() | Jeg har gitt bidrag til hele verden,jeg. Har gitt liv til 4 fantastiske gutter!! | |
| Oheidia | 2011-08-19 11:24 | |
![]() | Jeg sitter her og aner ikke hva jeg eventuelt har gjort som er ekstra fint for noen andre. Jeg er liksom bare meg, jeg. Har alikvel gjort mange mennesker glade da. Jeg sa ja til å gifte meg med min mann - det ble han glad for (og det var gjensidig). Etter å ha strevd lenge for å få barn kunne jeg fortelle min far i 1997 at han skulle bli bestefar. Han er fortsatt glad for det og sier at det er det beste som har skjedd han. Jeg har holdt ærlige foredrag for mennesker som har barn med funksjonshemning og det har gitt mange håp og vært bra for dem - samtidig som det selvsagt er tøft å være så ærlig og reflektere over min egen situasjon. Jeg har reddet et dyr hos dyrebeskyttelsen og som takk bæsjet han i buret på veien hjem og var livredd den første måneden. Det er nå 10 år siden og vi har verdens mest trofaste katt som elsker unger og som aldri går langt fra hjemmet sitt - det må da være en god gjerning. Ellers synes jeg dere andre har gjort mye godt. JEg visste ikke at det fantes noe som het "pinnsvinhjelpen" og det var stilig at det gjorde det. Lykke til med pinnsvinbabyen wistine! | |
| rolig | 2011-08-19 14:48 | |
![]() | Til alle som mener at dette er selvros (og ikke bra): Hvis alle fortalte om det gode de har gjort - i stedet for det motsatte: å fortie det. Ville ikke det være positivt? Vise alle vår godhet og velvilje? Nei, forresten - jeg glemte at her i Norge er Janteloven i sterk grad levende - og drepende for alle som fremhever seg selv - selv om det er noe så enkelt som godhet, glede og medmenneskelighet det er snakk om! | |