Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 635

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Gizma - Ikke medlem lenger2011-08-20 11:43
Antall innlegg: 22

Hjelp! Skal på 80-tallsparty om 14 dager!
Stilen er i orden, og har klart å få tak i en storskjorte med skulderputer, satt familien i gang med å strikke matchende leggvarmere etc Men hva brukte man over storskjorta? Hva slags smykker? Husker vagt at jentene satt i forming og strikket sånne luftige vester av hårete garn med stoore hull i.... noen som husker hvordan man gjorde det?
Andre ideer?

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-20 13:03
Antall innlegg: 2369

Store, prangende plastsmykker i sterke farger. Ditto øredobber og armbånd. Flashy hår.

Og så kan du spille denne mens du stasjer deg opp og drikker Cinzano.

www.youtube.com/watc...c- P8oDuS0Q
Dexys midnight runners - come on eileen

kos deg på 80-tallsparty!

Lene T2011-08-20 14:53
Antall innlegg: 2931

Også disse "persienne"-solbrillene i knallfarget (gjerne rosa) plast:)

Boubou2011-08-20 15:48
Antall innlegg: 1210

store plastsmykker i neonfarger får du på Glitter. Tror ikke du trenger noen vest utenpå skjorte - men ta gjerna skjorta nedi lyse korte jeans med et tynt belte. Har du kort hår; tuper det høyt oppå og smalt på sidene. Ha du langt, krepp, eller sett opp med en valk på panna.

Hvordan endte det og hadde du det gøy?

mymlen2011-08-20 19:16
Antall innlegg: 701

80-tallet... var det ikke da en del damer gikk i posete joggebukser dratt la-a-angt opp og så et stramt belte i livet? Og høyhæla pumps med sports-sokker nedenfor joggebuksa. Utover det: bleika permanantkrøller i "Hockey-sveis" og store dressjakker med voksne skulderputer.
Kjempelekkert var det! Hehe.

ørna2011-08-20 19:25
Antall innlegg: 6

Utenpå storskjorta MÅ du jo ha en sånn børstet strikkegenser....husker ihvertfall at vi gredde gensere for at de skulle bli skikkelig pusete - ellers er jo BALL-genseren et must. Seilersko hvite tennis-sokker med rød og blå stripe (gjerne motsatt av hverandre) rosa-lilla leppestift (Charlie 20) øreringer i neonfarget plast enten ringar eller stoooore "knapper" og buksene skal være brettet INNOVER til sånn midt på leggen. skinnreimer ala Morten Harket rundt håndledd og hals....Moro om du legger inn stilen som profilbilde etterhvert....Min profil er fra et 70-tallsparty jeg var på:

Oheidia2011-08-20 20:12
Antall innlegg: 175

Kos deg, dette hørtes moro ut! GOde råd har du fått og jeg har ikke noe å tilføye!

snuppilura2011-08-20 20:58
Antall innlegg: 153

Var selv på 80-talls party i våres! Fant et sort kort, blondeskjørt, knæsj rosa støvletter og veske på Fretex til under 100-lappen. Kjørte sen litt "madonna-stil" med korsett, sorte blondehandsker og masse perlekjeder. Høy lugg selvsagt;)

Eller er det mye som ligner på 80-tall i butikkene nå. Turkise og rosa tajts, plastikksmykker etc. Ikke forglemme smykker med frukter! Banan-øredobber og lignende. Joggebuksene med belte i livet var en slager:) Håret føner du bakover i "bue" over ørene. (skremmende hvor kjent det føltes...) Gjerne en stor sløyfe i håret også.

Kos deg masse!

vivi562011-08-20 21:43
Antall innlegg: 62

jeg har vært på sånn fest med jeans med sleng og rutete skjorte knytt i livet. morro med party uansett. ha det morro

vivi562011-08-20 21:46
Antall innlegg: 62

store øredobber , smykke og briller i plast er jo et must. glemte det

USA - Ikke medlem lenger2011-08-20 21:51
Antall innlegg: 1252

Lurer på om noen har vært på steinalderparty, samme klesdrakt som for ca 6000 år siden

Tittiting2011-08-20 21:52
Antall innlegg: 23

Vi var på 80 talls party for noen måneder siden. Veldig moro. Jeg hadde på meg tighs ( i pastellfarger) med turkis bommulsshorts over, gul lang singlet under knallrosa tynn bommullsgenser med tekst alla BALL på ryggen, knall rosa leggings (barneavdelingen hos H&M) - alt annet kjøpt billig her og der (Gina Tricot, HM, glitter) Kreppet hår og knallrosa øredobber og Conversesko. Mannen min hadde olabukse, høy på livet og smal i bena, som hadde ligget i ei bøtte med klorin(og vann) over natta - den ble skikkelig knæsj med oppbrett selvfølgelig, lys lilla skjorte med lysegult skinnslips, docksides og tennissokker med striper. I tillegg fant jeg fine 80 tallsbriller til oss begge på gina Tricot:) Lykke til - blir sikkert kjempemoro:)

Gizma - Ikke medlem lenger2011-08-21 16:56
Antall innlegg: 22

Tusen takk for mange tips! Dette kan bare bli moro, og jakten på tilbehøret har allerde begynt :D

lonc2011-08-22 22:02
Antall innlegg: 75

Husker jeg brukte prikkete kort ballongskjørt. Ja også det aller største symbolet på 80-tallet var jo selvfølgelig BALL joggedresser. Husker også at jeg brukte pustet strikkegensere med belte i livet. Gjerne et tykt strikkbelte med en gedigen sommerfugl foran. Nydelig....
Som tilbehør var det vel alt av plast... fra kjeder til øredobber og armbånd. Gjerne i skrikende neonfarger....
Lykke til og ha det super gøy på fest....

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?