Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 509 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Bhå | 2011-08-21 01:47 | |
![]() | Vakre sangstrofer/vers/refreng Noen ganger skjer det at en sang bare setter seg fast i hjernebarken. Jeg oppdaga at jeg dreiv og nynna på denne sangen dagen lang. Her er et lite utdrag fra Cecilia Vennerstens sang: "Det vakraste" Det är en rikedom Att få älska och att älskas Vår kärleks sårbarhet Är det vackraste jag vet. Hvilken sang har satt seg fast hos deg for tiden? | |
Nattfiol | 2011-08-21 02:11 | |
![]() | Morsomt :) Jeg har også hatt lange perioder med den samme sangen - nynner på den uten at jeg merker det nesten. Men den er jo nydelig da :) | |
aomame - Ikke medlem lenger | 2011-08-21 02:22 | |
![]() | Ny sang hver dag :) Jeg prøver bevisst å unngå de mest slitsomme ved å la være å lytte på radio om morgenen. Som straff blir jeg forfulgt av det jeg har puttet inn i spilleren i bilen og "må" lytte til på vei til jobb. Siste: www.youtube.com/watc...5w DWq5WP9Y | |
sinecera | 2011-08-21 06:19 | |
![]() | Den vackraste stunden i livet var den när du kom och allt var förbjudet Lars Winnerbæck Jeg vet ikke helt hva teksten betyr for meg, eller for noen andre for den saks skyld, men den linjen spilles om og om igjen i mitt lille hode. Kom ænglar og kom ælvor det børjar bli kalt. PS. Aomame, jeg likte teksten på sangen du ga oss :-) | |
anino | 2011-08-21 07:36 | |
![]() | Da vi giftet oss hadde jeg ordna en overraskelse til mannen min der det kom to damer og sang. Og det var `Det vackraste` <3 | |
DollyD | 2011-08-21 09:00 | |
![]() | Freedom`s just another word for nothinh else to lose.. Har hatt dilla på denne linja fra Me and Bobby McGee med Janis Joplin i flere år. Den dukker stadig opp i hodet | |
Boubou | 2011-08-21 09:19 | |
![]() | Uff og uff, jeg HATER den sangen og hun der Vennersten, Brrr. Enig med Aomame (og hva har DU lest i det siste) - det har noe med radio og spillelister å gjøre, noen sanger blir slitsomme fordi de rett og slett dukker opp hele tiden. En av de vakreste tekstene jeg vet om er Francis Cabrels L'encre de tes yeux: Je n'avais pas vu que tu portais des chaines, a trop vouloir te regarder j'en oubliais les miennes J'aimerais quand-meme te dire tout ce que j'ai pu écrire je l'ai puisé dans l'encre de tes yeux. Gammelt, fransk, hippie-romantisk visesang, og fullstendig underspilt på norsk radio :-) | |
Boubou | 2011-08-21 09:21 | |
![]() | Beklager et par manglende circonflexer - slitsomt med standardtastatur, så jeg gidder ikke ta den helt ut alltid :-) men det svir litt i øynene... | |
solvin | 2011-08-21 09:40 | |
![]() | Min far sang en svensk sang. Där hvor sädesfelden böjer sig för vinden og där mörkgrön granskog lyser bakom den, står den lilla röda stugan invid grinden som i forna dagar var mitt barndomshem. Her må en se bildet for seg.... jeg glemmer den aldri | |
solvin | 2011-08-21 09:47 | |
![]() | Forresten, her er refrenget: Det var sol og sommar över gröna engar när som artonäring jag der hemma var och dom minnar som stär kvar frän dessa dager er dom vakraste och kjäraste jag har. Er det noen som kjenner denne sangen? | |
Scrabla | 2011-08-21 10:52 | |
![]() | "Let us build them shelves were they can fight among themselves" Bob Dylan | |
harry | 2011-08-21 11:32 | |
![]() | -"Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vil: Jorden vi arvde, och lunden den gröna" "Änglamark" av Evert Taube. En av de eldste naturvernsangene i Skandinavia? Fin å sammenligne med Dumdums "Lunch i det grønne", som begynner slik: "Fins ikke piller mot møkkete vann. Det fins no'n folk i fete biler med en kur for alt". To utrolige sanger om samme tema. | |
meisa | 2011-08-21 12:55 | |
![]() | Solvin: Jeg husker godt den svenske sangen. Den ble nok spilt en god del på norsk radio. Og jeg hørte den nok på svensk radio. Hørte mye på Svensktoppar i min barndom/ungdom. | |
sinecera | 2011-08-21 13:25 | |
![]() | Solvin: Barndomshemmet www.youtube.com/watc...2O waXdnf1U Svensk oversettelse av Indiana's statssang - "On the banks of Wabash, far away" www.youtube.com/watc...re =related | |
picassa | 2011-08-21 14:36 | |
![]() | GRacias a la vida eller Jag vil takka livet. | |
Torill | 2011-08-21 14:40 | |
![]() | Kärleken, den kärleken är gammal fet och ful vill inte ha nån efterrett vill inte hem til jul (Stefan Sundström) | |
Boubou | 2011-08-21 14:49 | |
![]() | Picassa: Merkelig - men jeg elsker Gracias a la vida / Que me da lo tanto... mens jeg ikke liker Jag vil tacka livet...kanskje jeg rett og slett ikke liker svensk? Men jeg liker den til Torill, den er passe kontrari for meg :-) | |
Janis77 | 2011-08-22 00:26 | |
![]() | Akkurat nå Lars Winnerbäck: Jag får liksom ingen ordning på mitt liv Det kan va så förfärligt, det kan va så bra Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd Det kanske var pundigt, det kanske var bra Synes bare det er vakkert:-) Ingen forklaring på hvorfor. Kjenner meg kanskje litt igjen :-) | |
jwpede | 2011-08-22 14:08 | |
![]() | Dylan: ....I'm a-thinkin' and a-wond'rin' all the way down the road, I once loved a woman, a child I'm told, I gave her my heart, but she wanted my soul.... I ain't sayin' you treated me unkind, you could have done better, but I don' mind, you just kinda waisted my precious time, but don't think twice, it's all right Bobvar | |
martin84 - Ikke medlem lenger | 2011-08-22 15:08 | |
![]() | 'The maestro says it's Mozart but it sounds like bubblegum/When ypu're waiting for the miracle to come'. L. Cohen | |