Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 979

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Mooseman2008-06-17 11:03
Antall innlegg: 1596

Hehe, bare i USA
En amerikansk advokat kjøpte i fjor en kasse dyre og sjeldne sigarer. De var så dyre at han forsikret sigarkassens 24 sigarer. Forsikringen dekket også brann.
En måned senere hadde advokaten røykt opp hele kassen med de flotte sigarene. Da, uten å engang ha betalt forsikringspremien, forlangte han erstatning fra forsikringsselskapet. De nektet å betale, og det ble erstatningssak.

Charlotte, North Carolina. USA. Foriskingsselskapet nektet erstatning av den opplagte grunn at advokaten hadde røkt dem slik sigarer normalt skal brukes.
I sitt krav i retten kunne advokaten dokumentere at sigarene var gått tapt i en "rekke av mindre branner".

Retten ga advokaten medhold i hans krav om erstatning. I dommen sa dommeren at kravet fra advokaten var idiotisk og urettmessig. Men polisen advokaten hadde forsikret ham mot brann, og selv om det var merkelig, så var sigarene påtent.
For å unngå en lang og dyr ankesak aksepterte forsikringsselskapet å betale advokaten 15 000 dollar i kompensasjon for de sigarene han hadde røykt

"Den som ler sist"

Etter at advokaten triumferende hadde hevet sjekken på 15 000 dollar, fikk forikringsselskapet ham arrestert. Anklagen var 24 tilfeller av ildspåsettelse.
Gjennom sitt eget vitneprov hadde advokaten erkjent at han tente på sigarene. Dermed ble han siktet for med hensikt å ha satt fyr på et forsikret objekt. Han fikk derfor en dom på 24 dagers fengsel og en bot på 24 000 dollar.

Historien er visstnok sann og ble nylig kåret som førsteprisvinner i Criminal Lawyers Award Contest
 
rattata702008-06-17 11:57
Antall innlegg: 10

hehe i usa er ALT mulig:)
 
rattata702008-06-17 12:05
Antall innlegg: 10

men du, har du hørt om damen (selvfølgelig i usa) som kjøpte seg bobil?
den bobilen hadde en knapp som het autopilot:)
etter en stund på veien ble hun kaffe tørst, trykkte på auto knappen og gikk bak og satte på kaffe trakteren.......
det gikk som det måtte, bilen kjørte av veien..... hun gikk også til sak og vant faktisk:)) etter det ble knappen fjernet, hehe
 
Ennja2008-06-17 13:21
Antall innlegg: 76

Eg bare ELSKAR amerikansk galskap!!!
(..eller kan ein kalle det masse-nevrose???)
 
pastryslave2008-06-17 17:37
Antall innlegg: 1

Jeg hater å ødelegge en god historie eller to, men det slo meg at jeg hadde hørt disse før, for lenge siden:

www.snopes.com/crime...ga rson.asp
www.snopes.com/autos...cr uise.asp

Sjekk også www.snopes.com/legal...ws uits.asp for flere artige rettssaker som aldri fant sted. Og sjekk resten av Snopes.com for eksempler på amerikansk galskap som faktisk er sanne...
 
Cissa2008-06-17 21:35
Antall innlegg: 9

hehe Mooseman den var bra
 
JamesO - Ikke medlem lenger2009-05-08 07:03
Antall innlegg: 2649

En sann historie er at en dame i USA fikk sølt på seg varm kaffe av betjeningen på en restaurant, kanskje var det Starbucks, eller noe slikt, og hun gikk rettens vei og ble tilgodesett med en erstatning på noe som tilsvarer sikkert over 20 millioner norske kroner.

 
tonjemarie2009-05-08 08:36
Antall innlegg: 146

Den historien har jeg hørt før, så jeg tror nok at den er sann;-)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2009-05-08 08:50
Antall innlegg: 2649

Ja, jeg husker ikke erstatningssummen nøyaktig, men det var mange millioner dollar.

Sannheten er av og til for utrolig. Håper Obama greier å rydde opp i den juridiske praksisen i USA
 
JamesO - Ikke medlem lenger2009-05-08 14:09
Antall innlegg: 2649

Det var visst bare litt kaffesøl på det ene låret. Men hvem ville ikke motta 20 millioner for å bli litt varig forbrent på en liten del av låret ?
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?