Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 657

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-09-05 23:27
Antall innlegg: 2369

VALG
Om en uke sitter vi og kikker på valgresultatene landet over. Vi følger jo med på den slags!

Enkelte mennesker er livredde for å avsløre hvilket parti de stemmer. De om det!
Men her har du muligheten til å fortelle hvilkeT (entall) parti du IKKE - overhodet og absolutt ikke - kunne tenke deg å stemme på.

Kom gjerne med en begrunnelse!

Den aller beste begrunnelsen får en premie fra Aftenposten (hvis de gidder følge opp).

Men det er jeg som sitter i juryen, en eneveldig sådan.
Jeg setter pris på friske fraspark, finurlige formuleringer. Begrunnelsen er poenget.
Sett i gang.

Utenfor konkurranse:

Jeg stemmer ikke SP. Begrunnelsen; jmf Senterpartitråden, innlegg 1.

I beste mening!
mvh wstine

bearo2011-09-06 01:45
Antall innlegg: 888

Eg kunne aldri stemt Pensjonistpartiet. Det finst eit hav av grunnar til dette.

Pensjonistar luktar ofte rart og dei brukar lang tid i kassa. Dessuten er dei frekke og kravstore og bidrar ikkje til samfunnet, men lev utelukkande på gamle meritt.

Nesten ingen av vennane mine er pensjonistar.

Eit liv til å tjene pengar på, og pengar for å ligge på sofaen og slarve, men likevel skal bussbilletten deira vere billigare enn min. Vettumegka.

Eg har sett litt på korleis andre kulturar behandlar sine eldre, og støttar meg til arbeidet til Robert Schofield når eg uttale meg om korleis maur behandlar sine eldre. Der stemmer ingen pensjonistpartiet, fordi der finst ikkje pensjonistar! Bladskjærermaur maurar rundt med sine skalpelltenner og samlar mat til kolonien. Når tenna blir slitte vert dei ikkje pensjonistar med lønn fra dronningen. Neida, dei får andre arbeidsoppgaver i stedet.

Dei mase om korleis dei bygde landet, men dei som kan gidd ikkje bu her minst halve året vertfall.

Sjølv ein mann som arbeider kun annankvart år, valgforskar og synsar Frankie Frankie Aarebrot, ser at dei er bortskjemte egoistar.

Dessuten like eg ikkje Carl I. Hagen, og som Are Kalvø seier "Alle Frp-arar er ikkje gamle og gretne, og alle gamle og gretne Frp-arar er ikkje Carl I. Hagen, men nesten alle som er gamle og gretne liker Carl I. Hagen."

Kamferdrops er ekkelt, og vri-åtter er dritkjedelig. Gidde ikkje engang begynne på tango. Julekalender med appelsin og nellikspiker er heller ikkje tøft.

Men først og fremst stemmer eg ikkje Pensjonistpartiet fordi dei ikkje har liste i kommunen min.

jwpede2011-09-06 01:47
Antall innlegg: 107

Jeg er så snill og god at jeg stemmer på det partiet jeg synes mest synd på, det som strever og strever, men ikke får det helt til.

Ellers kan du gjøre va du vil.

Bobvar

Glory2011-09-06 01:57
Antall innlegg: 388

Nå har jeg sjekket alle de fine politikerplakatene på lyktestolpene, og har bestemt meg. Jeg stemmer på Cirkus Merano.

De offentliggjør et program, gjennomfører det, rydder pent opp etter seg, og kaller en klovn for en klovn.... :-)

stumpeguri2011-09-06 04:49
Antall innlegg: 366

hahahahha Bearo!!Ja du får det sagt!!Nei stem alternativer som får AP vekk.det er nok nu!!Hele landet forfaller og endatil skryter de på seg hvor flinke de er til og få det her til og.Hvis det fantes et parti med baller hadde jeg stemt det.

mymlen2011-09-06 07:12
Antall innlegg: 701

Ha ha - jeg tror Bearo hoppet så høyt at det bli umulig å hoppe etter.
Jeg vet ikke om det er nynorsken eller humoren men dette var minst like morsomt som å lese Are Kalvø på en lørdag. Og DET på en helt alminnelig regnværstirsdag! :))

AaseB2011-09-06 08:41
Antall innlegg: 8147

Dau og pine - dette var bra, Bearo!
Her har Are Kalvø fått seg ein sterk konkurrent, ja!
Glimrande resonnement!
:-D

USA - Ikke medlem lenger2011-09-06 10:43
Antall innlegg: 1252

Artig og underholdende skrevet Bearo.

trymare2011-09-06 17:26
Antall innlegg: 871

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å stemme Rødt.

ka-ramella - Ikke medlem lenger2011-09-06 18:30
Antall innlegg: 388

Da stemmer du vel rødt da, tymare? Jeg meldte meg inn i Venstre, men kommer ikke til å stemme det. Det blir feil, kjenner jeg. Litt rødere må det bli.

piaf2011-09-06 22:02
Antall innlegg: 995

Overbevisende, bearo! Aldri mer pensjonistpartiet for meg.

Det vi mangler her til lands, er kanskje et parti á la "Besti Flokkurinn" på Island. Komikeren og skuespilleren Jón Gnarr gikk, ifølge seg selv, inn i politikken fordi han ønsket seg en komfortabel jobb, stort kontor og bra lønn. Så han stiftet "Det beste partiet" og kastet seg inn i valgkampen, med løfter om Disneyland i Vatnsmýri, isbjørn i dyreparken, rusfritt bystyre, sammenslåing av alle julenisser (det holder med én) m.m.

Han vant valget og er i dag borgermester i Reykjavik. På spørsmål om hvordan han har tenkt å klare å bli gjenvalgt, svarer han at han vil komme med så mange populistiske løfter som mulig, for så å bryte dem.

Utdrag fra partiprogrammet:

Det Beste Partiet lover
1. å gi alle familier alt de krever og har behov for.
2. å bedre forholdene for de vanskeligstilte.
3. å stoppe korrupsjon.
4. å sørge for at alle får det beste, samme hvem de er og hvor de kommer fra.
5. å kjempe for åpenhet og offentliggjøring av alle slags lister.
6. å støtte demokratiet. Demokrati er bra. Det er derfor vi støtter det.
7. å slette alles gjeld. Vi lytter til folket, for folket vet hva som er best.
8. gratis buss til studenter og dårligstilte, gratis fly for kvinner og gratis biler til folk som bor i utlandet.
9. gratis tannpleie til barn og fattige
10. gratis svømming og håndklær til alle
11. å straffe de ansvarlige for den økonomiske krisen (vi syns vi måtte ha med det)
12. komplett likestilling
13. å lytte til kvinner og gamle mennesker

Se valgkampvideoen her:
www.bestiflokkurinn....s/ bestalag

sommerfugl2011-09-07 18:14
Antall innlegg: 473

Nesten som Det Politiske Parti som Antonsen og Golden stiftet i sin tid:

www.dpp.no/

Sydsklie2011-09-07 20:42
Antall innlegg: 703

Glory: Jeg tenkte og på Sirkus merano. Men det er noe muffins med dette partiet. De påstår at valget er i dag, 7. sep.

Etter å ha lest Bearo sitt innlegg tror jeg at jeg skal stemme pensjonistpartiet.
Alltid en medsammsvoren som har snop (jeg liker kamferdrops, særlig når jeg er forkjølet.)
Det er godt at det er alltid noen som lukter vondere enn en.
Kjekt at det er noen som har en kortleik på lur. Og mange sliter med dårlig hukommelse og dømmekraft, så her kan en øyne seg små gevinster ved å lure dem i vriåtter.
Desuten har pensjonistene flotte fritidsklubber hvor det skjer masse kjekt, og der er det billig fyrstekake og kokt kaffe.

Og pensjonistspartiets liste står mest tilgjengelig i valgbåsen.

Godt valg folkens :)

HanneIL2011-09-08 10:47
Antall innlegg: 201

hahaha, cirkus merano får min stemme også.

wstine - Ikke medlem lenger2011-09-12 20:58
Antall innlegg: 2369

Uansett valgresultat:

Bearo vinner denne runden, ingen tvil om det.

Håper noen i Aftenposten har engasjement nok til å sende ham ei staselig t-skjorte med logo på. Godt jobba du!

2. plass går til sydsklie.
Håper noen i Aftenposten har engasjement nok til å sende ham en nøkkelring med logo på.

Eller noen andre fine reklameartikler.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?