Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 657 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Guddy | 2011-09-10 14:21 | |
![]() | Safari Hei. Skal på Safari om to uker, til det sørlige Afrika, og gleder meg selvsagt veldig. Som dame tenker jeg mye på hvilken klær jeg skal velge?! Det er jo klart at aftenkjole og høyhælete sko blir hjemme. Men kan jeg ha med kort bukse? Eller heller bare lang (mygg, bilseter,--- kan bli ubehagelig med kort?) Hva med sko. Sandaler? Eller heller helsko for å unngå sand? Har noen vært på safari og kan gi noen tips? | |
| sommerfugl | 2011-09-10 14:56 | |
![]() | Jeg var på safari i Sør-Afrika for noen år siden. Det var i juli så da var det vinter der. Da var det kaldt om morgenen og kvelden, men rundt 20 grader på dagen. Så da ble det langbukse med glidelås som kunne gjøres om til shorts midt på dagen og jakke, lue, skjerf og ting som var lett å putte i sekken når det ble for varmt. Var ikke så veldig plaget med mygg, men brukte en del myggspray mot bitende fluer! Hvis du skal på safari så sitter du jo mest i bil, og det var ikke så mye sand der vi var, men de fleste gikk i joggesko. Sjekk værprognosene før du reiser - og god tur! | |
| Boubou | 2011-09-10 17:08 | |
![]() | Glatte lette klær i beige og naturfarger (STØV!!!), og generelt fleksible ting - bukser som kan forkortes med glidelås/rulling, t-skjorte, ermer, fleecevest. Jeg reiser aldri noe sted uten store sjal som kan brukes til at fra skjørt/sarong via sjal, skjerf, hodeplagg til sitteteppe eller til og med sengetøy. Veldig kjekt. Kos deg!! | |
| miamaria | 2011-09-10 19:03 | |
![]() | broren min bor der. jeg sier: pass godt på deg selv. god tur! | |
| Guddy | 2011-09-10 20:18 | |
![]() | Tusen takk for gode råd og ønsker. Sommerfugl: Ja, vi har fått tipps om at det blir nok så kjølig om kvelden / natten... Skal følge med på værmeldingen! Boubou: Likte spesielt tips med sjerfet... når jeg tenker over det så kjøpte jeg skjerf både i Tyrkia og en i Egypt året etter. Lurt å ta den med med en gang... Miamaria: Takker :-) | |
| SuperA | 2011-09-13 14:06 | |
![]() | Regner med at du har bestilt sted på forhånd? Hvis så kan du sende dem en mail og høre hva de foreslår. Som regel liten vits i å kjøpe flunkende nytt safarisett med klær :-) Men det kan være litt kaldt på kvelden/natta selv om det begynner å bli varmere nå. Lang bukse og joggesko er veldig greit hvis du feks skal på en liten walking safari. Litt avhengig av hvor du skal så er det stort sett greiere å ta med litt for mye enn litt for lite. Det _er_ ok å kunne drikke øl i ok klær etter flere timer i bil. Og hvis det er mye mygg er det fint med lange ermer etc. Det var mine 2 cent. Og hvis det er Malawi du skal til så ta for guds skyld kontakt. Jeg trenger mer snus :-) | |
| mymlen | 2011-09-14 00:44 | |
![]() | Var på safari i sommer og det er en støvete affære. Jeg hadde mest bruk for var T-skjorter, zipp-off-bukse (shorts/bukse i ett), joggesko og en dagstursekk til alt man må ha for hånden (kamera, kikkert, solkrem, solbriller, sjal, vann osv) På kveldene var det veldig "casual" under middagen - ingen kjoler eller skjørt å se. Lette sommerbukser og bluser, sandaler/slippers. Ikke så høy make-up faktor heller - alt var veldig laid back. Myggen forekommer stort sett om kvelden, forøvrig. Da anbefales lette plagg med lange "ermer og bein", samt en fleec-jakke. Utover det hadde vi med tynt superundertøy i ull og var faktisk veldig glade for det et par netter. Fantastisk opplevelse - gled deg! | |
| annhetty | 2011-09-14 02:45 | |
![]() | Heldige du! Min bror bor i Johannesburg og jeg skulle gjerne både vært på safari og besøkt ham. Har ikke sett ham siden 1975. Etter jeg ble alene og uføretrygdet og ikke lenger fikk feriepenger er det umulig for meg å skrape sammen nok penger foreløpig. Får vel finne meg en mann snart muligens, så jeg får reist litt. Lykke til på ferden! | |
| bearo | 2011-09-14 08:52 | |
![]() | Kven sa vel at romantikken var død? Lykk til på ferden til deg også annhetty! | |
| Boubou | 2011-09-14 18:46 | |
![]() | Ingen sa at romantikken var død, Bearo. Annhetty... spar i fond. Koster mindre enn tipping (vet jo ikke om du tipper,da, men de fleste har nå råd til det) - og om noen år har pengene vokst:-) Om du finner deg en mann håper jeg det er for annet en pengenes skyld:-) | |
| Guddy | 2011-09-17 09:07 | |
![]() | Takk for mange gode råd - veldig nyttig! Det blir nok ganske mye støv har jeg skjønt :-) Har spart i to år for denne ferien her, og levd med knallhard budsjett - ingen drinker på byen, ingen is om sommeren, ingen nye klær / sko annet enn det som virkelig trengs. Tøft, men nå er målet nær. Gleder meg utrolig! Skal ikke Malawi, SuperA, så dessverre blir det ingen snus til deg. Takk igjen for god hjelp :-) | |
| ka-ramella - Ikke medlem lenger | 2011-09-21 22:24 | |
![]() | Så flink du har vært til å spare, Guddy!! | |
| Guddy | 2011-09-24 11:15 | |
![]() | Takk, Ka-ramella :-) | |