Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående9 002

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
DROY - Ikke medlem lenger2008-06-18 15:31
Antall innlegg: 95

Taktisk elelr usselt?
Spilte i går mot en av denne sidens flinkeste spillere, nemilig starey. Tross sin unge alder har hun høyere ranking enn de fleste, og dominerer turneringene hun stiller opp i. Respect!

I går da vi spilte mot hverandre oppstod det en situasjon det kunne vært gøy å drøfte litt nærmere.

Vi hadde begge lagt en gang hver, og stillingen var noe sånn som 24-14 i favør meg. Det er starey sin tur og hun velger noe forbausende å passe.

Jeg resonnerer meg frem til at dette kun kan bety en ting; nemlig at starey har en BINGO på hånden. Hun får ikke lagt den ut, og vil derfor at jeg skal legge slik at hun i neste trekk kan bygge på mine bokstaver og evt. da legge sin bingo.

Hadde hun ikke hatt bingo/bare dårlige bokstaver vil hun neppe ha passet, men istedenfor byttet bokstaver -noe som igjen styrker min mistanke om at hun har bingo på hånden.

Jeg velger derfor å passe tilbake (selv om jeg har mulihget til å legge brikker)- fordi jeg da tvinger starey til å bryte opp sin bingo.

Hun passer så tilbake igjen. Nå er jeg helt sikker på at hun har bingo på hånden, og at den første ¨passe'n¨ ikke var noe missclick. Jeg passer så tilbake til starey og gir henne en nye mulighet til å bryte opp sin bingo.

Hun velger så, noe utaktisk i mine øyne, å passe for tredje gang.

Jeg leder spillet med 10 poeng + at jeg kun har bokstaver med lave verdier på hånden - så hvis jeg passer nå vil jeg vinne hele spillet. Velger jeg å legge ut bokstaver er risikoen stor for at starey i neste trekk vil få bingo jeg vil ligge under med 50-60 poeng. Starey har dessuten mye høyere ranking enn meg, og jeg vil tjene hele 75 rankingpoeng ved å passe.

Jeg velger å passe - vinner spillet, og vinner 75 rankingpoeng. starey taper rundt 90 poeng.

Hun skriver så i chatten etterpå at hun synes jeg spilte på en ussel måte. Og mener tydligvis at dette ikke er noen verdig måte å vinne på.

Jeg på min side mener dette var taktisk brilliant spilt av meg og at jeg ikke kunne gjort noe annerledes.

Hva mener du?





 
sypiken - Ikke medlem lenger2008-06-18 15:37
Antall innlegg: 12

Jeg var jo ikke til stede, men er vel mest enig med deg. Det er vel ikke uslere at du passer enn at hun gjør det?
 
faffer2008-06-18 15:41
Antall innlegg: 3

Det er jo helt klart at du gjorde rett. Dette er et spill, i likhet med alle realityseriene på TV. Der tror deltagerne at det er om og gjøre å være snillest mulig. Jeg mener man skal spille og chatte med respekt for sine motspillere. Men det er likevel en ting vi ikke må glemme: DET ER OG GJØRE Å VINNE!
 
faffer2008-06-18 15:41
Antall innlegg: 3

Jeg mente selvsagt: DET ER OM OG GJØRE Å VINNE
 
starey2008-06-18 15:56
Antall innlegg: 956

Hei, Droy :) Jeg er veldig enig i deg at det var dumt av meg å passe den tredje gangen. Jeg trodde at du også hadde bingo, og kom til å gi deg med passinga, etter det. Jeg skjønte ikke at du spilte taktisk. Jeg beklager at jeg ble irritert på deg etter spillet, det fortjente du ikke. Jeg er mennesklig og ble overraskende forbannet i det øyeblikket. Nå har jeg roet meg ned og skjønner meget godt at du gjorde som du gjorde. No hard feelings, håper vi kan spille igjen senere.
 
Gladstone2008-06-18 15:58
Antall innlegg: 19

Du spiller taktisk klokt, ferdig med det. Motstander faller for eget grep.
 
Snirkel - Ikke medlem lenger2008-06-18 16:05
Antall innlegg: 35

Klart at det passet å passe her! Å passe er en av 3 muligheter i hvert trekk. (Den fjerde er å gi opp eller ufrivillig miste forbindelsen) Så dette var bare til pass for den aktuelle spilleren.

Helst ikke skriv navn på motspiller da det ikke er sikkert at han/hun synest det er like greit å diskutere dette i forum.

 
starey - Ikke medlem lenger2008-06-18 16:06
Antall innlegg: 956

Jeg syns det er helt greit.
 
La Lott - Ikke medlem lenger2008-06-18 16:20
Antall innlegg: 1

DETTE

ER

ET


SPILL.
 
kallekanin092008-06-18 16:27
Antall innlegg: 69

Håper ikke min spillestrategi blir gjenstand for debatt her inne!
 
Amor2008-06-18 16:40
Antall innlegg: 11

Er helt enig med måten du gjorde det på DROY, sånt spill er Usselt JA!
 
matias2008-06-18 16:53
Antall innlegg: 1152

Jeg synes sånt spill er taktisk, og det er helt lov å spille på den måten. Siden dere begge har høy ranking, er det nesten forventet at man spiller litt taktisk. Kjipt for Starey, men hun tar det nok raskt igjen.
 
DROY - Ikke medlem lenger2008-06-18 17:18
Antall innlegg: 95

Angret i ettertid på at jeg nevnte navn på motspiller i innlegget - bra det ikke gjorde noe, starey :)

(beklager også alle skrivefeil... gikk litt fort)
 
qua - Ikke medlem lenger2008-06-18 17:40
Antall innlegg: 97

Det er vel inga lov som seier at alle brikkene må ut!? Sett at du er midt i eit tilfeldig brett, og neste ord du kan legge vil truleg føre til at motspelaren din vil få tre raude felt i sitt neste ord - begge spelarane innser det og passar i staden for å legge det neste ordet. Heilt ok, spør du meg.
 
abbo - Ikke medlem lenger2008-06-18 19:16
Antall innlegg: 6

Det er selvsagt helt okey å spille slik dere begge gjorde. Det er da også årsaken til at dere har så høy ranking. Det er akkurat som å bli rik: Man må kjipe og tenke taktisk. Vi andre, som ser på dette som en morsom lek, legger ut i hytt og pine og er aldri inne på tanken å passe (jeg har aldri, ikke annet enn når jeg fortvilet er på overtid og ikke vil ha enda mer minus, i løpet av rundt 400 spill passet, da bytter jeg heller bokstaver). Men så vil vi ikke passere 2300 i ranking heller. Da jeg bestemte meg for å spille LITT mer taktisk spratt jeg opp i over 1900 i ranking. Men det ble kjedelig, syns jeg. men hele denne diskusjonen kan tyde på at en tidligere fremsatt idé om å lage et eget spillrom for ranking-fanatikerne kunne ha noe for seg.
 
Mooseman2008-06-18 19:44
Antall innlegg: 1596

Sett ut ifra et rent rankingmessig synspunkt, glimrende spilt
 
Blikkboks2008-06-18 19:59
Antall innlegg: 85

IKke noe å bli sur for da. Hun kunne jo bare latt være å passe selv, så hadde saken løst seg :-D

Sier en som flittig jobber seg ned i ranking....
 
apatisk2008-06-18 20:00
Antall innlegg: 15

Er sommer-pausen i Hotell Cæcar en direkte årsak til denne debatten?
 
ordknapp2008-06-18 20:30
Antall innlegg: 89

Ja det, pluss at han ikke spiller så mye poker lenger.
Noe må jo DROY finne på ;-)

Forresten synes jeg det var helt riktig gjort av DROY.
Ikke spesielt overraskende, han er jo en taktiker, og flink til å lese motstanderen ved pokerbordet. :-)

 
mille1232008-06-18 21:50
Antall innlegg: 10

Helt enig med Abbo. Hysteriske rank'ere burde ha et eget rom. Dette skal jo være gøy, ....eller?
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?