Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 644 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
terø | 2011-10-11 13:24 | |
![]() | Panter du tomflasker ? Når jeg går min daglige trimtur, tar jeg alltid med meg en plastpose og plukker tomflasker. I dag fant jeg flasker for kr 15,50. En kollega på jobben og jeg(dette var for noen år siden) pantet i løpet av ett år for bortimot 6000 kroner. Det er ikke rart at jeg til tider spiller trangt og gjerrig i ordspill! | |
Julinissen - Ikke medlem lenger | 2011-10-11 13:43 | |
![]() | På skolen jeg jobber er det en renholder som hver eneste dag lemper en stor søppelsekk med tomflasker inn i bilen sin etter endt arbeidsdag. Skulle likt å vite hvor mye dette gir i klingende mynt i løpet av et skoleår. | |
Emmas | 2011-10-11 13:59 | |
![]() | Hadde en ganske lang mellomlanding i Tromsø i august. En av disse dagene nordpå som er helt magiske. Vi satt ut i sola lenge og vel. Fant fram en pose og plukket opp adskillige flasker rundt på plenen utenfor flyplassen før vi skulle gå ombord. Jeg spurte "gutten" i kiosken om de tok i mot flasker. Det gjorde de. Og tenk: Så takket han meg fordi jeg tok vare på miljøet og leverte inn flaskene! Følte meg ikke så gjerrig og knipen da... | |
Philo | 2011-10-11 14:15 | |
![]() | Panter hver eneste flaske. Selvfølgelig. Plukker av og til med flasker jeg ramler over... | |
Aprikos | 2011-10-11 14:32 | |
![]() | Husker i ungdommen da vi syklet ganske langt til steder vi visste at "fyllikene" satt og drakk. Der var det alltid flasker og vi kunne plukke og så pante og kjøpe oss godteri :)))) | |
pikachu | 2011-10-11 14:51 | |
![]() | Panter flasker og bokser så klart :) Til og med de svenske boksene panter vi i sverige (er jo over å handle innimellom) Det er jo noe som heter 1 krone her og 1 krone der... :) | |
Glory | 2011-10-11 15:10 | |
![]() | Klart vi panter! Forundrer meg bare over andre lands mangel på returordninger... | |
ljusnan | 2011-10-11 15:57 | |
![]() | selvfølgelig - ei krone her og ei krone der. | |
Nicoline | 2011-10-11 16:03 | |
![]() | Selvfølgelig!:) | |
Tengil | 2011-10-11 16:11 | |
![]() | klart det, kjekt med noen kroner i ny og ne, og en enkel og grei ting for å være miljøvenlig :) | |
mymlen | 2011-10-11 16:23 | |
![]() | Jeg kildesorterer og panter og leverer alt jeg kan. Men med åra er jeg blitt mer og mer bakterie-sky, så plukke tomflasker etter andre byr meg litt imot - dessverre! For TANKEN støtter jeg fullt.... :) | |
heidihv | 2011-10-11 16:53 | |
![]() | I fjor sommer gjorde jeg en avtale med mine to søte små; de panter flaskene, legger pengene i ei glasskrukke på kjøkkenet og deler dem til sommerens ferietur. Det ga ca 700 kroner til hver av dem. :) | |
terø | 2011-10-11 17:45 | |
![]() | Pass på å vaske hendene etterpå - mymlen! | |
lonc | 2011-10-11 18:28 | |
![]() | Å pante flasker ser jeg på som å gå ut med søpla når den er full. @ mymlen: tror selv du tåler litt bakterier selv om du synes det er ekkelt. Ikke bedre å ta på ting når man er i feks butikken. Tenk på hva som befinner seg bare på håndtaket på handlevogna. Også plukker man epler og annen frukt etterpå.... Som terø sier... vask hendene eller ha sprittørk i lomma så kan også du bidra til et litt renere miljø dersom du ser flasker på veien du ferdes... :) Lykke til! | |
mymlen | 2011-10-11 19:22 | |
![]() | Uff da! Jeg ar aldeles selvforsynt med fobier - ikke gi meg flere creepy bilder i hodet, er dere snille.... :)) | |
salute | 2011-10-11 19:39 | |
![]() | La fobiene bli en del av deg og kall det personlighet ;)) Og pant og sorter ivei ! | |
kuami | 2011-10-11 20:09 | |
![]() | Flaskepukking og panting er bra for såvel miljø som lommebok! Så enkelt er det med den saken! | |
Tengil | 2011-10-11 20:27 | |
![]() | Mymlen, tenk på hvor mye bakterier som er på tastaturet ditt da :) | |
miamaria | 2011-10-11 21:23 | |
![]() | passer det her med historien om han som grumlet mot kona: - du klager støtt og stadig på at jeg drikker for mye. men da du kjøpte deg en pels for flaskepanten, da hørte jeg ingenting! | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-11 21:31 | |
![]() | På min skole kommer det en litt shabby kledd mann og plukker opp tomflaskene. Elevene gidder ikke pante ser det ut til. En annen historie. Det går ei dame rundt i byen her og samler tomgods. Blant annet i søppeldunker på bensinstasjoner. Det ble for sterk kost for den ene bensinstasjonseieren. Det kunne virke støtende på kundene.....! | |