Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 656

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
oybjo2011-10-16 02:07
Antall innlegg: 2

Lavkarbo
Ikke en dag uten at Dagbladet og andre medier fremhever fordelene ved lavkarbo for så neste dag å snakke om farene ved det samme. Jeg vet bare at det virker. 5 kilo første uke beviser vel det?

Anitapita2011-10-16 02:18
Antall innlegg: 163

...men er det noe du kan ha som en livsstil?

giggsy2011-10-16 07:37
Antall innlegg: 139

da har du jo fått fordelene ..... så kan du bare vente på farene :)

sneengel2011-10-16 07:52
Antall innlegg: 7

Så lenge du spiser RIKTIG lavkarbo går det bra, får oppfølging hos lege for å sjekke kolestrol blant annet. Men et vektap på 5 kg etter første uke er ganske ekstremt, selv med lavkarbo, og ekstremt er nødvendigvis ikke bra for resten av kroppen. Men om du er en av dem med ALT for mange kilo på kroppen, så skal jeg heie på deg. Har du bare en 10-15 kg å ta bort, ville jeg nok valgt en annen måte å gjøre det på.

snubi2011-10-16 08:33
Antall innlegg: 500

For mye og for lite av alt er av det onde....det er min filosofi. Har ikke noe til overs for dietter enten av det ene eller det andre slaget. Så lenge man ikke har noen matallergier, tror jeg det beste er å spise variert og ikke over- eller underdrive.

Boubou2011-10-16 09:40
Antall innlegg: 1210

For meg funker lavkarbo fint en uke eller to - så blir jeg slapp, irritert, tømt for energi.
Når det gjelder vekttap på 5 kg på en uke...mister du vann kan du fort gå opp fire av de fem igjen - og mister du muskler så er det et pes å få dem tilbake:-) Det er visst ikke teknisk mulig å gå ned mer en til en og en halv kilo fett i uka, sies det - så da holder det fint for meg. Når jeg prøver gå ned da - stort sett går jeg mest opp :-/

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-16 10:06
Antall innlegg: 2369

karbo + proteiner + bevegelse = sant

giggsy2011-10-16 10:09
Antall innlegg: 139

setter en strek under bevegelse for deg Wstine ...... hvis det er greit da

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-16 10:11
Antall innlegg: 2369

høres ut som en grei bevegelse

AaseB2011-10-16 16:14
Antall innlegg: 8147

Å halde seg til mat med lite karbohydrater er ingen diett - det er ein livsstil, Anitapita.
Faktisk ein veldig behageleg ein. :-)

petra2011-10-16 16:25
Antall innlegg: 89

Het enig AaseB! For oss fungerer lavkarbo helt supert. Noen "oppstartsproblemer" hadde vi, men nå er det ingen problemer i det hele tatt. Faktisk så har det bare kommet positivt ut av det for oss. Ned noen kilo, ikke kilovis i uka riktignok, men i et passende tempo. Jeg har sluttet med blodtrykksenkende medisiner, fordi blodtrykket nå er helt perfekt og samboeren har halvert sine blodtrykksenkende. Har moro av og eksperimentere med oppskrifter, som gjør at hverdagen blir enkel. Som et supert brød, som gjør at en faktisk har følelsen av å spise brød til frokost f.eks (jeg er ikke så flink på å gjøre så mye ut av frokosten til hverdags, så ei skive med smør og ost fungerer best for meg). Uansett, det er lurt å sette seg inn i hva lavkarbo egentlig innebærer og hva du skal gå på. Mange gode tips blant annet på lavkarbo.no.

gompedyret2011-10-16 16:39
Antall innlegg: 4381

Jeg som trodde vi alle levde på diett.

Anitapita2011-10-16 16:40

Innbiller meg at det er veldig individuelt hva som er det beste kostholdet. Jeg unngår sukker og raffinert mel av helsemessige årsaker, og profitterer på det. Men jeg må ha brød... som ikke består av masse egg... og baker derfor det selv, med masse kornprodukter i, men ikke raffinerte.
Har stor respekt for kostholdets betydning for helsa (ikke så opptatt av slanking, det får heller bli en bonus), men tror de forskjellige næringsstoffene kan virke litt forskjellig inn på den enkelte.

petra2011-10-16 16:45
Antall innlegg: 89

Sant nok Anitapita og generelt så mener jeg at vi bruker altfor mye sukker til daglig og det tror jeg ikke er sunt for noen. Ingen tvil om at kostholdet gjør mye, men en må finne det som passer for seg. Jeg tror ikke det er et fasitsvar på dette.

Anitapita2011-10-16 16:50

Veldig enig i påstanden om sukker - det alene er i mine øyne det som er aller mest helseødeleggende for veldig mange. Uten at en skal bli fanatisk.

Kokodrillen2011-10-16 16:51
Antall innlegg: 149

Jeg bekymrer meg mer for kunstige søtningsstoffer enn for sukker.

Anitapita2011-10-16 17:06

For meg passer det best å unngå det søte, både det ekte og det kunstige, lager f.eks. aldri kaker med kunstig søtningsmiddel. Skeier ut innimellom, men rosiner og frukt generelt gir en naturlig søtsmak som kan stagge søttrangen en del.

terø2011-10-17 08:33
Antall innlegg: 1916

Hjernen bruker lengre tid/må jobbe hardere for å bryte ned
kunstige søtningsstoffer, og du blir mere sliten i hodet, og du
blir en dårligere ordspiller. I konsentrasjonsidretter f.eks.
skiskyting, har jeg hørt/lest, at drikker med kunstig søtnings-
stoffer er forbudt. Motgift skal være nøtter.

miamaria2011-10-17 08:42
Antall innlegg: 1002

raffinert sukker er kroppens verste c-vitamin-tyv.

bakko2011-10-17 09:57
Antall innlegg: 160

har fulgt lavkarbodiett sidan Juli, tenkte på det sikkert eit år før eg gjekk i gang - pga. avhengighet av potet til middag - og brødskivemat resten av dagen. Men no - saknar verken potet eller brød - har det heilt toppers :-) Ikkje blir eg snopesjuk heller som eg vart før....

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?