Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 931

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
hilde0012008-06-20 16:09
Antall innlegg: 11

Gi opp når man ser man kommer til å tape
Fikk lyst til å høre hva folk mener om dette temaet. Lurer også på hvorfor det "lønner" seg å gi opp et spill man ser man kommer til å tape. Burde ikke det heller gi trekk i poeng enn at den poengsummen man hadde ved spillets start beholdes? Fryktelig irriterende for den som blir utsatt for dette. Sånn jeg ser det er det bare å gi opp når man ser man kommer til å tape og derved beholde rankingen man hadde. Samtidig bruker man opp andre spilleres tid og muligheter til å øke sin ranking. Det skulle da gå an å gi trekk til de som driver med dette og plusspoeng til de som blir utsatt for dette???
 
Torill2008-06-20 16:20
Antall innlegg: 3658

Jeg trodde det var motsatt. Hvis jeg har spilt med non som har gitt opp, har iallefall jeg gått opp i ranking og motstander ned.
 
hilde0012008-06-20 16:29
Antall innlegg: 11

Trodde også at det var slik, men opplevde akkurat at det ikke er tilfelle. Den jeg spilte mot valgte funksjonen "gi opp" og forlot spillet. Begge beholdt samme poengsum som da spillet startet. Har opplevd at folk har latt tiden gå ut, da har det du sier skjedd.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-06-20 17:51
Antall innlegg: 1944

Det er ikke mulig å øke sin ranking ved å gi opp.

Poengstillingen på det tidspunkt spillet ble avbrutt var nok slik at denne spilleren egentlig skulle økt sin ranking og du gått ned, da blir det heller satt til null.

Det vanligste er jo at man går ned i ranking om man avbryter.
 
ksmar - Ikke medlem lenger2008-06-20 19:23
Antall innlegg: 4

De som "gir opp" burde tenke seg om før de trekker seg, fordi de jeg har spilt mot har gått ned mye i ranking hvis de trekker seg. Derfor burde man heller spille og gjøre så godt man kan. Da går man ikke like mye ned, og i tillegg får motstanderen de plusspoengene man har gjort seg fortjent til!
 
-Juliiie-2008-06-20 21:44
Antall innlegg: 7

Jeg synes det er kjipt når noen gir opp... Hvis personen skal noe spessielt og opplyser meg om det, synes jeg det går greit, men når de går ut fordi de ser de taper er det bare kjipt:(
 
Beah2008-06-20 23:55
Antall innlegg: 3

Jeg ser ikke hensikten i å gi opp, fordi ett spill går dårlig. Jeg synes selvfølgelig det er lite morsomt å ligge under mange poeng. Men samtidig føler jeg at det å ligge under med poeng mot min motspiller, øker kampviljen, dermed øker lysten til å lære nye taktikker! Dermed lære av motspiller.. :)
Man kan ikke alltids vinne. Og om det går skikkelig dårlig.. so what.. det vil alltids komme betre tider igjen ;)
 
hilde0012008-06-21 01:21
Antall innlegg: 11

Jeg vil bare si til monabeth at jeg ledet med over 200 poeng og vedkommende jeg spilte mot hadde ca 100 mer enn meg i ranking. Tror derfor ikke at jeg hadde gått ned i ranking, snarere tvert imot. Tar jeg feil? (jeg hadde 460 poeng og motspiller hadde 235 da han avbrøt kampen og gikk).
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-06-21 02:39
Antall innlegg: 1944

Funnet spillet du viser til hilde001.
Dette ser merksnodig ut:-)

Sender det til utvikler for gjennomsyn.

Men det er fortsatt ikke lønnsomt å avbryte.

Kan ikke regne med feil i systemet, som dette ser ut til.
 
hilde0012008-06-21 14:20
Antall innlegg: 11

Takk skal du ha monabeth ;o)

Synes nemlig det var merkelig det som skjedde.

Send meg en melding om hva dere finner ut. God helg til deg og ros for den gode jobben du gjør.***ss***
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-06-22 16:43
Antall innlegg: 1944

hilde001, vet du hva.....:-)

Spillet var uranket:P
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-06-22 17:56
Antall innlegg: 170

stemmer bedre med det jeg trodde, at det sjelden lønner seg å gi opp.

men jeg har møtt en del som gir opp når de har brukt opp tiden sin mens jeg har flere minutter igjen. det er nok en OK taktikk i lynrask, du taper brikkeverdien din og motspiller får denne, men det beste alternativet er å sitte og passe mens motspiller scorer poeng, og da er det antagelig ikke for dumt å gi opp. har ikke gjort det selv, når andre gjør det tenker jeg bare 'god taktikk'.
 
hilde0012008-06-22 18:17
Antall innlegg: 11

Takk for oppklaringen monabeth, var ikke i mine tanker at det var uranket....:o)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?