Spillrom
| Sjiraffen | 15 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 643 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-19 19:40 | |
![]() | Ordspill Ordspill nede 21-22.10. Akk o skjebne! Tilfeldigvis en ultratravel helg for min del, så jeg regner med det skal gå bra. God timing! Men kan man da komme med ønsker? F.eks færre j-er og flere y-er. En æ holder. Hva med diftonger? Hadde ikke det vært noe? AI AU EI ØY-brikker? Et spennende og kreativt innslag om jeg skal si det selv. Og Blindebukkspill som vi gamle i tralten fikk oppleve et par dager, for lenge lenge siden. Er det for mye forlangt? | |
| Happy4You | 2011-10-19 20:43 | |
![]() | wstine... jeg også er enig i det du skriver " Akk o skjebne! Tilfeldigvis en ultratravel helg for min del, så jeg regner med det skal gå bra. God timing! " Jeg har også ett ønske... og det er at Alle feil i selve spillet (gjelder at en person står oppført i rommet som 3 stykker, og at det blir ett rom til :) (som gjelder folk med ranking over 2000 :)! Men jeg er rettogslett ikke enig i att man skal få Færre J-er og Flere Y-er :)! Jeg for min del vil gjerne ha flere C-er og Flere T-er :)! Og jeg vil ha en fulstendig ordliste fra torill :)! (vil også at dere instalerer alle nye ord som har kommet opp som forslag i NYE ORD - tråden :)! | |
| Happy4You | 2011-10-19 20:44 | |
![]() | jeg ønsker også en " Redigeringsknapp / Sletteknapp" :)! | |
| Kirsti | 2011-10-19 22:09 | |
![]() | Happy4You, jeg vet ikke hvorfor du vil ha en fullstendig ordliste fra nettopp Torill, men hvem som helst kan laste ned hele Fullformsordlisten, som er den som brukes her. Klikk på "Om ordlisten vår" under spillrommene. Klikk så på "Norsk ordbank" på siden du får opp. Da kommer du til en side der du må fylle ut informasjon om deg selv under overskriften "Last ned ordbanken på GPL-lisensen". Når du har gjort det, kan du laste ned hele ordlisten. Og så vil jeg forklare deg noe om ordlisten: Det er ingen på Ordspill som lager eller bestemmer over ordlisten. Den er det fagfolk på universitetet som lager. "Nye ord"-tråden lages av oss, og ordene som samles inn der, sendes inn til de som lager Fullformsordlisten. De oppdaterer ikke ordlisten veldig ofte, men når de gjør det, vurderer de også de ordene vi har foreslått. Hvis de synes at ordene bør stå i ordlisten, kommer de med. Når de er ferdige med den nye versjonen av ordlisten, oppdateres den også her på Ordspill. Det kan altså gå lang tid fra man foreslår et ord og til det eventuelt kommer med i ordlisten. Jeg tror ordlisten er blitt oppdatert to ganger siden Ordspill ble startet for 3 1/2 år siden. Det er heller ingen automatikk i at ord som blir foreslått kommer med – det må være ordentlige ord som hører hjemme i en ordliste. "Babysnop", som du har foreslått, er for eksempel et tulleord. Det kommer aldri til å komme inn i noen ordliste, for det er et ord du har funnet på, ikke et ord folk bruker. "Danskepølse", som er et annet ord som er foreslått, er derimot et ord folk bruker, og det vil kanskje komme inn i ordlisten neste gang den oppdateres. | |
| gompedyret | 2011-10-19 22:13 | |
![]() | Babysnop var da et småfestlig ord. Tror jaggu jeg skal begynne å bruke det på regelmessig basis. | |
| Kirsti | 2011-10-19 22:18 | |
![]() | Hmf. Da vet jeg ikke om jeg vil leke med deg mer. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-19 23:18 | |
![]() | hva kommer inn under "babysnop" da? | |
| Ninaxxx | 2011-10-19 23:32 | |
![]() | Rosiner? | |
| martin84 - Ikke medlem lenger | 2011-10-19 23:33 | |
![]() | Hehe er nok et ord H4Y har funnet på selv. | |
| miamaria | 2011-10-19 23:37 | |
![]() | kreativ sjel, du H4Y. selv snekrer jeg et ord når det ikke finnes noe passende å oppdrive. | |
| twiver | 2011-10-20 00:42 | |
![]() | babysnop må jo være det samme som smokk :)) | |
| POLITIe | 2011-10-20 01:05 | |
![]() | Syns det skulle vært flere brikker.... kansje Hundre til, eller 50, blei usikker nu, ihværtfall må det være 11 stk B, 18 W, 1 A og kansje det skulle vært tatt medd utropstegnbrikker, samt colon og parantesbrikker. Hva med å endre fargen på brettet, feks ulik farge på hvær rute, og poengfeltene er i fargekoder som endrer fra spillvertenes humør? | |
| martin84 - Ikke medlem lenger | 2011-10-20 01:08 | |
![]() | Om ikke hvær rute, så ihværtfall noen. | |
| giggsy | 2011-10-20 07:17 | |
![]() | ordpill må få være som det er .... | |
| pikachu | 2011-10-20 16:15 | |
![]() | Æ ønske e "like" knapp akkurat som på FB... ellers e ordspill bra:) | |
| ave - Administrator | 2011-10-20 16:17 | |
![]() | Det går jo an å skrive hærlig også ;) når det er hærlig, vel og mærke.... | |
| lonc | 2011-10-20 16:35 | |
![]() | Uff da.... Skal det virkelig ikke gå ann å logge seg på i helgen? Og jeg som nå har spilt hver eneste dag og mangler 3 dager på å få medalje for 30 dagers sammenhengende innlogging... Dette må jo vøre medaljens bakside... :( | |
| Happy4You | 2011-10-20 18:04 | |
![]() | hm. jeg tror du har missforstått meg litt :)! Da jeg ba om en "fulstendig ordliste, mente jeg at det burde komme en ny " NYE ORD....." tråd igjen :)! jeg benytter meg veldig av den listen torill lagde :)! det må jeg si er veldig imponerende gjort å bruke sin fritid på nettop å det å skrive side opp og side ned forhånd {eller bare kopierer du torill} :)! så trur som sagt du missforsto meg :)! Takk for at du liker ordet BABYSNOP! "" Da snop er et annet ord for godteri""... og f.eks: Babyyoghurt er jo snop for en baby og da blir det BABYSNOP! | |
| Kirsti | 2011-10-20 18:47 | |
![]() | Happy4You, det er ikke Torill som har laget den listen. Det er Piaf som har samlet alle ordene som er foreslått. Og tråden finnes fortsatt, så vi trenger ikke en ny tråd før det er på tide med en ny oppsummering, vel? Og når du ba om en fullstendig ordliste, var det neimen ikke lett å skjønne at det var en ny forumstråd du ville ha! Nå ble jeg litt nysgjerrig: På hvilken måte benytter du deg veldig av den tråden, egentlig? Den inneholder jo bare ord som IKKE står i ordlisten ... | |
| meisa | 2011-10-20 18:59 | |
![]() | Jeg synes jeg får for mange F J og I. FJ kan være gode å lage ord av, men de kan ikke kombineres med I, Jeg har hatt opp til 4 I'er samtidig. Og jeg har aldri bokgtaver som da gjør det mulig å legge f.eks. initial. Ø og Å er ganske greie, men Æ kan være besværlig når det er trangt på¨brettet, det er så få kortord som godtas. | |