Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 485 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
puertorico | 2011-10-26 02:39 | |
![]() | Wordfeud och söta bror Svenskene har klart det, så da er det vel dags for oss nordbaggar å få skikk på wordfeud-ordlista. Protestaksjon? www.nrk.no/kultur-og.../1 .7849433 | |
Torill | 2011-10-26 02:46 | |
![]() | Min erfaring er at ordlistene på wordfeud og ordspill er like, med unntak av noen ytterst få forkortelser. Norsk Wordfeud bygger på fullformsordlista, akkurat som ordspill. Dersom det hadde vært en bedre ordliste tilgjengelig hadde vel både ordspill og wordfeud brukt den? | |
puertorico | 2011-10-26 02:52 | |
![]() | Ingen stor sak, snarere et hjertesukk etter å ha sittet med de nydeligste forkortelsene (med bare konsonanter) på slutten av spillet. Forkortelser som går fint på ordspill... | |
Torill | 2011-10-26 05:26 | |
![]() | Skjønner - men det er vel ikke noe mer "riktig" å skrive DV enn CF? | |
gompedyret | 2011-10-27 01:07 | |
![]() | Noen forkortelser fra Ordspill går også på WF, men en god del går ikke. Til gjengjeld har WF sitt eget sett med forkortelser som ikke går på Ordspill. I denne gruppen finner du blant andre NG, LG, CP og MS. Men alt i alt så er WF "nærmere" målet enn Ordspill, i den grad målet er et spill uten noen forvirrende forkortelser. | |
Glory | 2011-10-27 02:51 | |
![]() | Jeg har ikke spilt wordfeud så lenge, men syntes det var én av de bedre tingene; at ikke de forkortelsene går på WF. Synes det blir mer "skikkelig" da. Det jeg sliter mest med på WF er alle som "resigned". Ikke noe morro når en stadig får spilt bare deler av spillet før motstander gir seg. | |
Tutta | 2011-10-27 11:03 | |
![]() | Er det mulig å stille inn på tid på WF? Jeg har det på Ipaden, og blir sprø av lange spill, ergo så spiller jeg sjelden der. | |
Torill | 2011-10-27 11:35 | |
![]() | Tutta! Jeg er rask! Inviter meg. Hilsen torilltutta. (Hva er egentlig en tutt og hva er egentlig en tutte? Jeg har diskutert dette litt med en motspiller på Wordfeud.) | |
Kirsti | 2011-10-27 15:02 | |
![]() | Nei, Tutta, du kan ikke stille inn tid på WF. Hver spiller har 72 timer på hvert legg. Men tenketid har sin sjarm, har jeg oppdaget, selv om jeg sjelden gidder å spille mer enn én gang med folk som legger en gang i døgnet ... Torill: En tutt kan være så mangt. Bokmålsordboka og Norsk riksmålsordbok har til sammen disse definisjonene: 1) noe som stikker fram, spiss, topp, snipp, som en utstående lokk, krøll, tust (av hår) eller en rund, oppstående knute av hår som kvinner knytter, fletter sammen i bakhodet elller nakken 2) liten, spiss papirpose, kremmerhus 3) papirrull med mynter 4) papir, rullet sammen i form av en hette, og satt over blomst, stikling e.l. for å verne mot frost 5) bunt fyrstikker, tennstikker 6) snipp, ytterste flik av forkle, tørkle e.l. knyttet sammen til en pose eller et gjemme rundt noe En/ei tutte, derimot, er ingenting. Ifølge ordbøkene, i alle fall. Å tutte er noe, men substantivet tutte står ingen steder. Jeg tipper det er en variant av "tøtte", som betyr "kvinnemenneske; jente", og at den kanskje har gått leksikografene hus forbi eller ikke er vurdert som ordbokverdig. Jeg innbiller meg nemlig at "tutte" er mye vanligere enn "tøtte" mange steder på Østlandet. | |