Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 592 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| HanneH | 2011-11-19 17:24 | |
![]() | Tekster som kan brukes til oversettelse Hei Jeg lurte på om noen vet om det på nett finnes tekster som kan brukes til oversettelse. Har en slektning i USA som skla begynne på Norsk kurs og vil gjerne ha noen tekster å starte med for å øve seg på. Noen som har noen tips? | |
| Tengil | 2011-11-19 17:54 | |
![]() | Google Translate er en fin ting | |
| Kirsti | 2011-11-19 18:10 | |
![]() | Alle slags tekster kan jo oversettes, HanneH ... Tenker du på om det finnes en form for "øvingsoppgaver" på nettet? Jeg vet ikke, men jeg tviler vel på det. Men kan du ikke søke opp noen enkle barnerim, for eksempel? Jeg tipper du også kan finne en del på klartale.no – det er en lettlestavis der språket i alle fall ikke bør være altfor vanskelig. | |
| Lene T | 2011-11-19 18:25 | |
![]() | Lån deg noen lesebøker for barnetrinnet:) | |
| giggsy | 2011-11-19 18:54 | |
![]() | PONDUS | |
| Boubou | 2011-11-19 19:56 | |
![]() | Tengil: Google translate er IKKE en fin ting. Enkle tekster - barnebøker? -, eller tekster som han som skal lære kjenner innholdet i fra sitt språk er mitt tips. Lykke til :-) | |
| salute | 2011-11-19 20:02 | |
![]() | Barnebøker med enkle tekster og illustrasjoner er et forslag.Google transelate tar ikke hensyn til nyansene i språket vårt. Damm Fakta har enkle illustrerte bøker med ord og uttrykk illustrert med "Postman Pat" -figurer.Kanskje de finnes på Norsk-Engels også ? | |
| HanneH | 2011-11-19 23:27 | |
![]() | Tusen takk alle sammen, det er mulig barnebøker kan være tingen å begynne med. Men finnes de på nett? Får vel bruke google litt og lete, det må jo være noe jeg kan videreformidle på mail til USA :) | |
| Boubou | 2011-11-20 07:56 | |
![]() | Hanne H - sangtekster finner du på nett. Fikk ikke helt med meg den delen av saken. Eventuelt: oversett kjente sangtekster til norsk og se om han kjenner igjen. Kan bli moro. Er det snakk om mindre tekster sånn i starten, kan du jo også skrive selv? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-20 10:28 | |
![]() | norsknettskole.no/gl...in dex.html norsknettskole.no/gl...in dex.html kanskje slektningen kan kikke på noe av dette? | |
| mymlen | 2011-11-20 10:31 | |
![]() | Vet det finnes barnebøker ment for norskopplæring. Masse illustrasjoner, og både det engelske og norske ordet. Men så er det jo det med uttalen da... kanskje vel så viktig å få inn rett sådan. Hva med å laste ned norsk barne-TV? | |
| Lene T | 2011-11-20 11:56 | |
![]() | Finnes også barnebøker av typen "mine 100 første ord". Genialt til å lære ord - også for voksne:) | |
| Cygnus | 2011-11-20 13:36 | |
![]() | Lette tekster kan jo også skannes inn og sendes til vedkommende. | |
| HanneH | 2011-11-20 17:23 | |
![]() | Tusen takk, de linkene dine skal jeg sende over wstine, skal også sjekke med bibilioteket om det finnes bøker for opplæring hvor det står både Norsk/Engelsk. Så får jeg se om de kommer litt videre. | |
| Actros | 2011-11-21 01:49 | |
![]() | Kjenner noen innvandrere som var veldig ivrig på å lære norsk. Disse brukte enkle barnebøker! | |