Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 592 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 16:18 | |
![]() | fedmeegoisme Nok et eksempel innen fedme-egoisme www.tv2.no/nyheter/u...44 386.html Passasjer måtte stå under sju timers flytur. Mens den feite satt godt på sin runde bak. Har ikke tjukke folk ansvaret her? | |
| leonella | 2011-11-28 16:23 | |
![]() | Dette er per def flyselskapenes ansvar. Sånne ting sjekkes før avreise hos de fleste selskap, det er forbudt å stå under takeoff og landing. Når man ikke alle kan sitte, så har man ifølge internasjonale regler, ikke lov til å ta av. Hvis du leser SAS sitt tilsvar så ser man hvordan dette gjøres. American Airlines krever at fete folk må kjøpe to seter, de fleste andre har ymse tilbud med comfort seats etc - og ja - hvis flyselskapet tok ansvar var det den fyldige som måtte gå av flyet og vente til neste avgang. | |
| gompedyret | 2011-11-28 16:25 | |
![]() | Værvarsel for ordspillforum i perioden mandag til torsdag: Temperaturen vil øke drastisk og flekkvis, mens det vil være svært utrygt for byger av sludder samt edder- og gallehagl. | |
| Tili - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 16:25 | |
![]() | Eller "de som flyr"? Skal man generalisere bør man gjøre det skikkelig... | |
| snubi | 2011-11-28 17:01 | |
![]() | Er man for stor for et flysete, kan ikke de andre passasjerene belemres med det, det faller jo på sin egen urimelighet! Hvis tungvekterene sutrer over at de må kjøpe to flyseter for å få plass, så får de jo bare gjøre det. Alt kan ikke tilrettelegges for alle ønsker og alle behov til en hver tid og på et hvert sted. Thats life! Hvis jeg f.eks ikke er i stand til å gjennomføre en 8 timers flytur pga helsemessige årsaker, så må jeg jo selvfølgelig stå over en 8 timers flytur. Kan ikke sette meg ned å sutre over at alt ikke er tilrettelagt for mitt behov av den grunn. Herre jesus, enkelte folk er så bortskjemte og vant til at alt skal tilrettelegges for DEM, hva med å jenke seg litt selv? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 17:33 | |
![]() | De som er såpass feite at de trenger to (!) seter har ansvaret her. De selv vet hvor tjukke de er. Ikke en tilfeldig medpassasjer, heller ikke flyselskapet nødvendigvis. Kan man ikke forvente at de bestiller to seter da? Flyselskapet har ansvaret for å sette foten ned, sørge for sikkerheten samt sørge for at de som faktisk har betalt for en tjeneste - får det de har betalt for. Nemlig ET sete!!! Talskvinnens råd til de normalvektige er ubetalelig! Bestill to seter eller reis på førsteklasse. Iiiiiik, syns jeg ser det: Den normalvektige står hele veien lang og forbrenner noen ekstra kalorier, mens den feite gasser i seg flymat av ymse karakter. Alt glir ned, den skal de ha...... | |
| piaf | 2011-11-28 18:19 | |
![]() | De burde gitt den overvektige en slankepille og den stående noen drinker og litt hasjkake. Da hadde problemet løst seg selv. www.tv2.no/nyheter/u...67 093.html I luften kan alt skje! | |
| Tengil | 2011-11-28 18:35 | |
![]() | Satt ved siden av en bæl-feit fyr på vei fra Oslo en gang, han sa til meg rett ut at det var bra at jeg er så tynn som jeg er slik at han fikk enda bedre plass. Og da satt jeg pressa inn mot flyveggen :-/ | |
| Nattfiol | 2011-11-28 19:03 | |
![]() | Har dere hørt om han som var så tjukk at han måtte bestille to flyseter for å få plass? Han fikk et sete på hver side av midtgangen....... haha | |
| Lille-fix | 2011-11-28 19:11 | |
![]() | ikke alle greier å få bukt med fedmen sin. det kan være gener eller sykdom som gjør at kiloene sitter fast. det er sikker forferdelig vondt for den det gjelder som ikke greier å komme seg ut av fedmeproblemet sitt og jeg tror neppe det er noen god følelse å måtte bruke to flyseter for å få plass. husker jeg skulle ut og fly med en kollega som var ganske stor. hun grudde seg sånn til flyturen, for hun var redd hun ikke skulle få plass i flysetet. hun fikk plass, heldigvis | |
| leonella | 2011-11-28 19:16 | |
![]() | Ja takk Piaf, begge deler - så hadde de vel glemt å klage etterpå..hehe | |
| HanneIL | 2011-11-28 19:17 | |
![]() | så slemme dere er :( | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 19:19 | |
![]() | men lille-fix; kollegaen kunne vel ha bestilt to seter? En bedre løsning det, for både henne og tilfeldige medpassasjerer. Ikke sant? Merkelig med det, men feite folk skal man ta med silkehansker..... Forstå i hjel problematikken rundt fedmen rett og slett. Det gagner ikke de feite, gjør det vel? nattfiol: :-) | |
| HanneIL | 2011-11-28 19:36 | |
![]() | nei, men det gagner dem sikkert at du kaller dem for feite. | |
| Fiskemann | 2011-11-28 19:45 | |
![]() | Husk å puste ut mellom slagene, wstine.... | |
| Gizma - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 19:59 | |
![]() | Dette debattinnlegget må vel trone på førsteplass over topp 10 av de mest diskriminerende innleggende ever her på forumet. Synes det er synd at fedmediskriminering er vår nye "rasisme" og skyteskive for vitser. Fedmediskusjoner skal ikke tas i med silkehansker men dette er vel lavmål?????? Gizma | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 20:04 | |
![]() | tja tja, tenker HanneIL vil heroisk nok stå hele veien, frivillig, slik at den overvektige (eller hva man vil kalle tjukke folk) får sin tiltrengte plass. Tappert. men forslag til løsning: overvektige bestiller to seter, får plass til seg og sin gjennomsiktige venn. Tramper litt i blant for å få med litt fottrinnlyd. Da blir alle fornøyde; både flyselskap - ekstra cash medpassasjerer - sitteplass de gjennomsiktige - tatt inn i varmen og kanskje også de med en rørende tro på alt som TV-Norge serverer innen det såkalt overnaturlige. Tenk deg hvilken opplevelse! Flyturen eg aldri gløymer, det ingen kunne tru..... liksom. | |
| tante g | 2011-11-28 20:29 | |
![]() | All diskriminering bunner i uvitenhet. At dette handler om diskriminering og uvitenhet forstår jeg når det slenges på at den feite sitter og propper i seg flymaten. De fleste feitingene i Norge spiser faktisk mindre enn gjennomsnittet. Som oftest er det medikamentbruk og helseproblemer ellers som forårsåker ekstrem overvekt. Jeg forstår virkelig ikke at noen kan tro at folk går rundt frivillig med den belastningen det er å være overvektig? Det er ikke bare en belastning på kroppen, men den psykiske belastningen på grunn av alle som ser det som en menneskerett å mene noe om saken og fortelle hva de mener er verre. Jeg har selv hatt et par riktig ubehagelige flyturer. Ene gangen satt jeg ved siden av en overstadig beruset person som skrek dumheter rett inn i øret mitt i flere timer - slik at jeg faktisk valgte å stå deler av turen. Andre gangen satt jeg ved siden av ei mor med en hylende, sparkende unge på fanget, og jeg kom fram med flere blåmerker. Disse kunne kanskje kritiseres..... | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 20:41 | |
![]() | Ja, la oss ta for oss skrikerunger og flyfylliker, for all del. men tante g; hva syns du om skjebnen til passasjeren som måtte stå under flyturen? Det hadde du gjerne gjort, i ren solidaritet med de overvektige? "de fleste feitingene i Norge spiser faktisk mindre enn gjennomsnittet", skriver du. Hvor har du det fra? "som oftest er det medikamentbruk og helseproblemer ... som forårsaker ekstrem overvekt", skriver du. Hvor har du det fra? Usunn livsstil, liten/ingen bevegelse er ikke dette også årsaker til fedme? | |
| HanneIL | 2011-11-28 20:56 | |
![]() | Forstår ikke at du gidder skrive "hvor har du det fra?" når noen kommer med en påstand. Når du er så vanvittig usaklig og rett og slett mobbende i måten du skriver ting på, så hadde iallefall ikke jeg gidda å svare deg. Jeg har ikke sagt at jeg heroisk ønsker å stå åtte timer på en flyreise. HVOR HAR DU DET FRA? Jeg har sagt at du uttrykker deg på en ekkel måte. Ganske enkelt. Du skriver "...slik at den overvektige (eller hva man vil kalle tjukke folk)...". Det er ikke sånn at du kan kalle folk for hva du måtte ønske. Man sier ikke dverg, neger, dum, feit og andre nedsettende ting om andre. Mye mobbing i klassen din, eller? | |