Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 470 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
vimsaa | 2012-02-10 14:45 | |
![]() | Middagstips Jeg trenger middagstips! Er så matlei om dagen, syns jeg nå har spist meg ferdig med pasta og ferdigmat for en stund. Er det noen som har gode forslag til forholdsvis enkle og sunne middager? Har spist en del ovnsbakt laks med wok (anbefales!) men har gått litt lei av dette også. Alle forslag mottas med takk! :) | |
Lillemis | 2012-02-10 14:47 | |
![]() | Tja, hva med bayonneskinke med stekt champignon, kantarellsaus og ris? Skinka kan være kald eller varm etter ønske. Også veldig godt med waldorfsalat til... Nå ble jeg skikkelig sulten her... :-) | |
vimsaa | 2012-02-10 14:48 | |
![]() | Hvor får man kjøpt bayonneskinke? Og hvordan varmes den om den skal spises varm? Hørtes godt ut! :) | |
Lillemis | 2012-02-10 14:55 | |
![]() | Det varierer litt om butikkene har det - men man kan godt bruke annen skinke, f.eks. jul/påskeskinke - smart å kjøpte sånne store, skjære i skiver og fryse ned i passe porsjoner. Jeg har vel for det meste skåret den i skiver og stekt den i panna, før (eller kanskje helst etter) champignonen. Er veldig godt! :-) Men skinka kan også erstattes med annet kjøtt, f.eks. roastbeef eller kyllingfilet. | |
vimsaa | 2012-02-10 15:08 | |
![]() | Takk for tips! | |
Hortensdame | 2012-02-10 15:40 | |
![]() | Har du en Rema100 butikk i nærheten så har de gratis hefter med ulike matoppkrifter masse godt i dem. Men noe som vi syntes er enkelt og godt er en blokk med frossen fiskesuppe hvor vi bytter ut noe av melka med matfløte, har i litt mer torsk og server med reker og krepsehaler, samt vårløk. Servers med hvitløksbaguett, enkelt lettvint og veldig godt:-) | |
Mina1975 | 2012-02-10 15:56 | |
![]() | Løksuppe (m/ chili og hvitløk). Superenkelt å lage selv, og veldig godt :) | |
Cygnus | 2012-02-10 16:38 | |
![]() | Linsesuppe Bacalao | |
nibed | 2012-02-10 16:47 | |
![]() | Torsk i form, legg torskestykker i en form, bland et hvitløksbåt og en halv chilli i litt olje salt pepper og saft fra en halv sitron, dette helles over fisken og stekes i ovnen ca 200 grader 15 min. Serveres med kokte poteter og gullerøtter samt smeltet smør med purre i mmm:-) | |
Mina1975 | 2012-02-10 17:39 | |
![]() | trykker på "like" knappen tel Cygnus og nibed. Yummi :) | |
stimmelimm | 2012-02-10 19:05 | |
![]() | Del kyllingbryst i to, surr bacon rundt. Stek i panna. Når fileten er ferdig koker du ut panna med litt vann tilsett matfløte/ rømme eller creme fraise etter hva du liker. Kok inn, tilsett salt, pepper og persille etter amak. Kok broccoli, pastinakk og purre. Kjør til pure med stavmikser. Ha i smør og salt etter smak. Server evt couscous til. | |
loisa | 2012-02-10 21:54 | |
![]() | Jeg henger meg med og trykker på "liker" til Nibed. | |
vimsaa | 2012-02-10 22:30 | |
![]() | Tusen takk for mange gode tips! Tar gjerne imot flere:) | |
Boubou | 2012-02-10 23:16 | |
![]() | Rask festmat: skrei - fileter, surr med speket skinke, stek i ovn, server med kokte poteter og en pure av purre eller spinat (hakk smått, stek i smør, stavmiks, bland i krydder (jeg bruker ofte litt kalvefond) og creme fraiche). Quiche/pai: ferdig deig (eller lag selv av to deler hvetemel, en del smør, salt og litt iskaldt vann). Sek paiskallet i 10 min på sterk varme, fyll (bacon og ost, laks og spinat, laks og løk, tomat og skinke....hva som helst egentlig) hell over eggestand, evnt mer ost, og stek i min på . mmmm. | |
Marie89 | 2012-02-10 23:46 | |
![]() | Kyllingsalat: skjær en kyllingfilet i strimler, stek den(og sopp hvis du vil ha), skjær opp alle grønnskaene du liker(eller de du har i kjøleskapet), tilsett MASSE fetaost(og oliven hvis du liker). Kjøp marinert feta på glass, også bruker du litt av oljen de ligger i til å drysse over salaten. Du blir kjempemett og det er kjempesunt! | |
mymlen | 2012-02-11 00:06 | |
![]() | Blomkålsuppe med mye blomkål og stekt bacon oppi er raskt og godt! Stekte torskefileter (i ovn eller panne) som legges på en seng av paprika i ymse farger, cherrytomater og vårløk (surret ï panna før fisken legges oppå) - serveres med kokte linser el pasta. Tomatsuppe med stekte brødkrutonger og kokt egg. Fiskekaker med spinatstuing og poteter el pasta. Enkle fiskeboller: surr løk ipanna, ha i masse karri og hell creme fraiche over. La surre en stund, spe evt med melk, fiskebollene legges på toppen og varmes før servering. Poetter og broccoli. Hjemmegjorte burgere: karbonade- eller kjøttdeig. Hakket løk oppi, samt slat&pepper. Spes med brødrasp og melk. Raskt og godt! Ellers er bønner sunt tilbehør til mange retter. | |
kuami | 2012-02-11 01:04 | |
![]() | Gratinert blomkål, evt med baconbiter til og servert med nystekt foccatia evt rundstykker. Vårruller med div rester. Stekes i stekeovn, så blir de magrere (pensles lett med olje). Serveres med sursøt soyasaus. | |
leonella | 2012-02-11 01:14 | |
![]() | Har dilla på Egg Fried Rice - kan varieres i det uendelige - tar litt chili i - så blir den hottere . Kan lages med kylling, skinke - nesten hva som helst og med masse soya - masse smak, raskt og billig. | |
vimsaa | 2012-02-11 10:58 | |
![]() | Fortsett å komme med gode tips =) | |
kuami | 2012-02-11 22:11 | |
![]() | Spinat er sunt og kan brukes til så mangt. Suppe, stuing, middagskaker, paier osv. | |