Spillrom
| Sjiraffen | 26 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 26 |
Mobilspill
| Pågående | 8 684 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| blåveispiken | 2012-02-18 18:10 | |
![]() | Fordeler/ ulemper iPad/ Samsung Galaxy Trenger litt hjelp: jeg skal bestille en av delene på jobb, og er i tvil om hvilket lesebrett det er lurt å velge. Ønsker meg sms-funksjon. Har forstått det slik at iPad bare kan sende til andre i "samme familie"? Men at iPad er bedre på funksjonalitet? Kom gjerne med avanserte, inngående argumenter.... eller helt enkle"Jeg liker....fordi". Tusen takk:) | |
| Liddell | 2012-02-18 19:47 | |
![]() | Du kan jo ta en titt på denne testen her: www.amobil.no/artikl...0- 1/101432 Det største ankepunktet mot iPad er at du blir veldig låst mot å bruke apples tjenester. iPad støtter heller ikke flash, så du kan f.eks ikke spille ordspill på den. Ellers kan du ikke sende vanlig sms med noen av dem, men det finnes jo mange tjenester som fikser noe tilsvarende. | |
| blåveispiken | 2012-02-18 23:13 | |
![]() | Takk for svar, Liddell! Ble litt klokere. Men kom gjerne med flere innspill. Alltid greit å høre mange argumenter. | |
| Stig C | 2012-02-19 19:46 | |
![]() | Jeg har iphone, men ikke ipad. Mulig jeg kjøper ipad3 når den kommer, men mitt ankepunkt er bindingen til Apple. Dvs når du kjøper app'er, musikk mm, så kan man vel ikke konvertere det over til andre produkter. Da kan man risikere å miste alt man har kjøpt dersom man vil gå over til noe annet senere :( | |
| heks1957 | 2012-02-19 20:22 | |
![]() | fordelen med iPad er at du ikke får den full av virus fordi apple kontrollerer alt. Den er enkel å bruke og jeg finner det jeg trenger og ikke trenger på appstore. men det med binding gjelder jo begge veier, hvis jeg er på android og har kjøpt mange apps kan jeg ikke bytte til iPad dersom jeg vil det. | |
| Tweedygirl | 2012-02-19 20:31 | |
![]() | Jeg har aldri hatt noe Appel produkt, men fikk en samsung galaxy til jul, å er veldig fornøyd med den. denne KAM man sette sim kort i å dermed bruke som både tlf og til sms. Vet ikke om dette går på Ipad.. Ellers så er det jo det at man feks kan spille ordspill på galaxy siden den støtter flash. Men hører andre som har både mac og iphone vil gjerne ha Ipad, fordi det er enkeler å overføre mellom enhetene. Ellers så kan jeg bare anbefale utfra eget bruk å anbefaler galaxy. :) Lykke til med valget.. :) | |
| blåveispiken | 2012-02-21 22:49 | |
![]() | Tusen takk for flere svar! Tar med meg alt i vurderingen. IT-ansvarlig skal bestille til iPad3 når den kommer, i mellomtiden skal jeg prøve litt på begge de nevnte, siden jeg har to kollegaer med en utgave hver. Så kan det være jeg hiver meg med på hans bestilling. Kan bli brukervennligheten og hva jeg kjenner meg mest fortrolig med som blir avgjørende. Spennende og litt frustrerende (vil jo gjerne ha det beste....). | |
| arvebe | 2012-02-22 00:59 | |
![]() | Den store forskjellen ligger primært i operativsystemet - hvis du allerede har låst deg til enten en Android-telefon eller en iPhone, så har det sine fordeler å velge likt på nettbrettet - alle kjøpene du har gjort for iPhone kan f.eks. installeres kostnadsfritt på en iPad. Den andre store forskjellen på enhetene er skjermen: Android-nettbrettene har gjerne høyere oppløsning - 1280 x 800 punkter - mens iPad har 1024 x 768. Den observante leser vil oppdage at Android-brettene har bredformatskjerm, mens iPad har den mer "gammeldagse" normalskjermen (Størrelsesforhold på 4/3 som du hadde på den gamle bilderørstven). Android-brettene er således noe bedre egnet til å se film med, med den ulempen at de gjerne er litt mindre egnet til å lese websider med i landskapsmodus. Brukeropplevelse: iOS er mer "låst" - du kan gjøre lite for å tilpasse hjem-skjermen, bortsett fra rekkefølgen på ikoner. Android er mye mer fritt. Fordelen med Android er at det kan tilpasses etter dine ønsker. Ulempen er at den oppleves som mindre polert enn iPad. Selv har jeg iPad/iPhone, men det er mest tilfeldigheter som skyldes hvilke programmer jeg trengte da jeg kjøpte den første iPhonen min. Hva du til slutt velger er en smakssak. | |
| ave - Administrator | 2012-02-22 02:28 | |
![]() | Takk, arvebe, for din nyanserte vurdering av begge systemene. Hjelpsomt for meg når jeg nå vurderer hva som er lurt å ha for meg som ikke-mac-bruker.... | |
| arvebe | 2012-03-03 13:13 | |
![]() | Hva gjelder iPhone/iPad, så har det fint lite å si om du har en Windows-maskin eller en Mac - etter å ha satt dem opp, og lastet den musikken over som jeg ikke bruker via Spotify, så kobler jeg så godt som aldri noen av dem til laptopen (Og om du gjør det, så må du i praksis tolerere iTunes uansett, som er forholdsvis lik på Windows og OS X) | |
| blåveispiken | 2012-03-11 23:29 | |
![]() | Takk for innspill! Tror jeg har bestemt meg. Må jo være veldig praktisk med flere funksjoner;) En titt anbefales: www.youtube.com/watc...0F Vm_H_D18 | |
| blåveispiken | 2012-03-12 17:36 | |
![]() | Hehe. Sikkert noen som ikke gadd å se filmen, siden tråden egentlig er seriøs.... Men: give it a chance....;) | |