Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 703 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| tuvand | 2012-04-20 12:19 | |
![]() | km og kw hva er forskjellen? er det ikke forkortelse for kilometer og kilowatt? hvorfor går ikke kilo som betyr tusen? kjenner jeg nien gange blir litt irritert.... | |
| Torill | 2012-04-20 13:07 | |
![]() | KM er forkortelse for kretsmesterskap. Både KM, NM, EM og VM er godkjent på ordspill.no. | |
| Omar | 2012-04-20 15:50 | |
![]() | Hva med NNM?? nordnorsk mesterskap;-) he he he | |
| kihe | 2012-04-20 17:05 | |
![]() | Men FM for fylkesmesterskap går ikke. Mye inkonsekvens angående hva som går an å legge, men det er jo likt for alle:) | |
| Waltie | 2012-04-20 17:39 | |
![]() | Ikke DM for distriktsmesterskap heller... Ja, det er mye inkonsekvens. Kanskje blir det gjort noe med det, kanskje ikke. Prøvde å legge TIDEN etter ordet JURA i går, men ordlisteredaktørene har tydelig ingen geologisk kompetanse. | |
| BeeJay | 2012-04-20 18:15 | |
![]() | Ordlista her er helt på trynet, og veldig inkonsekvent, ja. Dessuten har den store hull og mangler. I går hadde jeg "vombaten" klar som bingo, men der ble jeg lang i maska, ja!! :) Prøvde bare vombat, men neida. Måtte jo slå opp på nettet for å se om jeg stavet feil eller....men det var så riktig, så. Akkurat som lista ikke vet at der er en farge som heter magenta, og masse annet... eller at wadi faktisk er noe...Samtidig som de underligste ord og grammatiske former blir godtatt. Men det er nå den lista vi har å forholde oss til, så vi får bare la være å få magesår over det mens vi venter på at noen skal gidde å gjøre den bedre og mer oppdatert. | |
| Kirsti | 2012-04-20 19:14 | |
![]() | Ordlisten her er faktisk alt annet enn helt på trynet, BeeJay. Den er imponerende rikholdig, til tross for at den har sine mangler. Det er lett å henge seg opp i hva som _ikke_ står der, men når man ser nærmere på den, er det ganske utrolig hva som faktisk står der. Problemet med listen er snarere to ting: De datagenererte bøyningene innebærer at den er full av grammatiske feil, og halvparten av ordlisten (den delen som ikke stammer fra Bokmålsordboka) er ikke kvalitetssikret med tanke på oppdaterte rettskrivningsregler. Det er viktig å være klar over at denne ordlisten slett ikke er laget med tanke på å benyttes slik den brukes nå, av Ordspill og Wordfeud. Den er laget for forskningsformål, ikke for å være en levende ordliste som oppdateres jevnlig. Og uansett hvordan man vrir og vender på det, en bedre ordliste finnes ikke per dags dato. Synd, men sant. Ikke desto mindre: Er det ord dere savner, legg dem inn i tråden som er laget nettopp for det formålet: www.ordspill.no/foru...ea did=8650 Vombat, wadi og magenta står for øvrig i ønskelisten allerede. Og når det gjelder ordlisteredaktørenes manglende geologiske kompetanse, har de da fått med juraformasjon, juraisk, juraperiode og jurasystem, så helt på jordet er de nok ikke. | |
| kihe | 2012-04-20 19:43 | |
![]() | Ikke helt på jordet, men helt i juratiden kanskje? (ta det som en spøk:)) | |