Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 097

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-07-09 13:17
Antall innlegg: 170

Hurra for at vi er forskjellige
Oppsummering av hva jeg har lært av å lese forumet på ordspill:

Noen på ordspill.no syns det er uhøflig å ikke si "hei" og "tfs". Andre syns ikke at å taste de samme seks bokstavene i hvert spill er mye til sosialisering uansett, og dropper det.

Noen syns at taktisk spill er noe svineri. Andre lar seg imponere av dyktig taktikk. Noen er her for å legge lange ord. Noen fokuserer på doblingsrutene.

Noen med mange poeng er redd for å tape ranking og avviser de med få poeng. Andre med mange poeng har oppdaget at de i gjennomsnitt scorer best mot de med få poeng, og vil gjerne spille med dem.

Noen med få poeng liker ikke å tape og avviser de med mange. Andre med få poeng har skjønt at de blir bedre hvis de spiller mot spillere med mange poeng.

Noen syns det er usportslig av motspilleren å gi opp underveis. Andre elsker at motspilleren gir opp, fordi de da tjener på rankingen.

Alt dette fører til gnisninger som havner i forumet.

Hva om alle mennesker var like? Da ville alle hatt samme kultur i chatten, samme holdning til taktikk, samme holning til å gi opp.

Da ville også alle mennene forelsket seg i den samme dama, og alle damene ville forelsket seg i den samme mannen. Alle mennesker unntatt to ville levd med kontinuerig heartbreak. Alle menneskene ville hatt samme drømmejobb, og samme andrevalg, og samme tredjevalg. Nesten alle ville ikke fått jobben de ville ha, og de fleste yrkene ville vært fulle av mennesker som ikke ønsket å gjøre dem.

Alle ville likt den samme bilen, den samme tannkosten, den samme typen nesehårfjerner, stort sett bare en bedrift ville overlevd innen hver bransje, vi ville fått monopolvirksomhet overalt. Alle ville dratt til den samme stranden i syden til den samme tiden av året hvor de i kliss like klær ville forsøkt å trenge seg inn i den samme restauranten.

De fleste ville levd liv fulle av skuffelser.

Vi taper partier i ett kjør her, vi kan bli irriterte, og det er fort gjort at irritasjonen havner i forumet. Men neste gang du får lyst til det, tenk over hvor bra det er at vi er forskjellige!

www.youtube.com/watc...Io BXdQX_wY
 
Torill2008-07-09 13:20
Antall innlegg: 3658

Så vakkert!
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-07-09 13:21
Antall innlegg: 352

Godt sagt, Lobo!
 
Mooseman2008-07-09 14:38
Antall innlegg: 1596

Bare jeg får den dama du snakker om, så er det greit :p
Artig video også...


Skål og hurra for den store forskjellen !!!!!!
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-09 19:54
Antall innlegg: 1944

Mange har prøvd å si noe om dette, uten like stort hell:)
 
zero2008-07-09 23:04
Antall innlegg: 3

Godt sagt og betryggende for en fersk nybegynner :-)
 
Fiskebolla - Ikke medlem lenger2008-07-10 01:11
Antall innlegg: 33

Hva kan man si egentlig:) Spill og terning er fandens gjerning! Noen bør kanskje la det være. Dersom det skaper mer frustrasjon enn glede tenker jeg. Dette er vel mest for gøy, og det kan vel være nyttig å minne oss på i blant, når man blir for engasjert i seg selv.

Takk Lobo:)
 
sjora2008-07-10 20:21
Antall innlegg: 15

Herlige tanker omkring "leken" her inne. Noen er flikere enn andre til å legge ord.
Som her.

:-))
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-07-10 20:38
Antall innlegg: 352

Men de som er flinkest, er ikke alltid de kjekkeste å spille mot - gi space, folkens!
 
Alfa932008-07-10 22:31
Antall innlegg: 7771

Ja, og det er jo fint at vi er forskjellige, men det er jo gøy med diskusjoner uansett. Det er jo en måte å uttrykke hvor forskjelige vi er? Så jeg tror jeg vil beholde uenighetene, jeg.
 
Mooseman2008-07-11 08:42
Antall innlegg: 1596

Jeg er helt uenig med deg Alfa :P
 
chriskam2008-07-11 11:39
Antall innlegg: 4

synes uansett folk som nekter oss som ikke har 2000+poeng å være med å spille er kjipinger (er det et godkjent ord?)
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-07-11 16:46
Antall innlegg: 170

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene, godtfolk :)

Som jeg sa under et annet innlegg:

Jeg tror det er en myte at man taper så mye ranking på å spille mot de med lav ranking. For å teste dette skal jeg fra nå av i en periode spille bare mot spillere med under 1000 i rank.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-11 16:59
Antall innlegg: 1944

Jeg spiller mot den som kommer inn, uansett ranking. Jeg ligger og vaker mellom 2000 og 2500. De største smellene får jeg oftest av de som har ca 1200-1500. For meg er det som du sier LoboTommy, taper sjelden noe særlig i ranking ved å spille mot de under 1000.
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-07-11 17:43
Antall innlegg: 170

det startet ikke helt bra ... 59 minus med en gang. menmen.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?