Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 722 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| barbara | 2012-05-24 20:26 | |
![]() | Sang til ettertanke Det var ei spelldåse. (sang av Prøysen) Link også til en lydversjon av sangen, her: www.youtube.com/watc...Oo nAvtAxYY Hu bessmor hadde no rart i kista som nesten æller vi små fekk sjå det var en spelldåse kledd med fløyel med nykkjelhøl og med roser på og oppå lokket der stod en spellmann med fela stødt mot sitt raude kinn og når a bessmor fikk trekt opp verket så lea spellmann på bågen sin Det var ei tone så lys og vakker ei lita helsing fra lykkens grend vi sanke bær og vi plukker blommer og lønna var å få høre den og vart vi sjuke kom prest og doktor med kamferkluter og salighet men kom a bessmor med trekkopp verket så snudde krisa når fela let en gong så var je aleine inne det var så visst itte gæli meint je ville sjå å som laga låten så spellmann spelte og fela let je tok ei hårnål og pirke borti så verket hoppe og fjæra sprang Og spellmannen sto der med bågen løfte og det var sistgong en fela sang. Jeg gret og bar meg i mange netter, så kom a bessmor og ga meg råd Vi er noen spelldåser ælle sommen, og det er mangt en lyt akte på. Rør æller verket som lagar låten, nei, slike ting har vi ittno med. Men er du stille og følger takta, så har du tona i ny og ne | |
| mikromina | 2012-05-25 11:08 | |
![]() | Den var kjempefin! :-) Har aldri hørt eller vært borti denne før, men nå skal jeg lagre den på minnet :-) Takk for at du delte denne! You made my day! | |
| brit - Ikke medlem lenger | 2012-05-26 17:28 | |
![]() | Den var virkelig fin. Noe spesielt med visene til Prøysen. | |
| picassa | 2012-05-26 18:52 | |
![]() | Takk skal du ha.den er det lenge siden jeg har hørt.Kjempefin.jeg er trofast fan av Alf Prøysen og hans gode tekster;) | |
| Maloh | 2012-05-29 18:32 | |
![]() | Virkelig god sang! | |
| nathalie | 2012-05-29 18:58 | |
![]() | Takk for at du ville dele dette nydelige diktet. Det traff meg rett i hjertet | |
| shiraline | 2012-05-29 19:03 | |
![]() | :) | |
| loisa | 2012-05-29 20:48 | |
![]() | Fin sang | |
| kj-s | 2012-05-29 22:26 | |
![]() | Flott sang jeg aldri har hørt av Alf Prøysen, som alltid med stor menneskelig dybde, men med en enkelhet som alle kan forstå og føle samhørighet med.. | |
| legio - Ikke medlem lenger | 2012-05-31 13:59 | |
![]() | Det finnes en flott versjon av denne på Maj Britt Andersens plate "Kjærtegn". | |
| barbara | 2012-05-31 16:29 | |
![]() | Syns originalmelodien er bedre, jeg, dvs. den melodien som PRØYSEN brukte, og som også Sørum synger etter, i youtubeopptaket. Men det er jo en smakssak. | |