Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 722 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| berita | 2012-05-28 17:14 | |
![]() | Tilfeldige spillebrett Jeg lurer: Finnes det to hovedtyper tilfeldigbrettspillere – de som stuper lykkelige inn et paradis av rødt og gult, og de som bare ser ild og svovel og skygger unna så lenge som mulig? Dere med mer eller mindre dyrekjøpt erfaring: Tror dere det sitter i genene, eller er det håp om at vi feiginger kan lære å spille dristigere og dermed sikkert også morsommere? Går det an å si noe om hva som skjer i løpet av hundre- og tusenvis av spill, bortsett fra at man sikkert blir raskere, lærer en bråte nye ord og får mange flere bingoer? | |
| Gizma - Ikke medlem lenger | 2012-05-28 17:21 | |
![]() | I begynnelsen fikk jeg panikk og fikk angstanfall bare ved tanken. De få gangene jeg drista meg innpå så slutta hjernen å virke og jeg så bare rødt og gult. Etterhvert er jeg kurert og spiller stort sett tilfeldig etter lang tilvenning. Min erfaing med å spille mye er at du klarer ikke stoppe - må bare ha etpar spill til dagen. Burde vi ha startet "Anonyme ordspilloholikere"? | |
| Animago | 2012-05-28 17:29 | |
![]() | Jeg startet med å spille standard, fordi det var det eneste jeg hadde kjennskap til fra scrabble. Men etter å ha klikket meg inn på et tilfeldig-spill ved et uhell, så jeg at det var artig. Det blir litt mer tilfeldig, samtidig som det åpner for store poengsummer, som selvfølgelig alltid er gøy :) Nå syns jeg egentlig det blir kjedelig å spille standard... | |
| Cygnus | 2012-05-28 18:53 | |
![]() | Jeg spiller tilfeldig en del, men synes jeg oftest taper da! Spiller spesial mest, og synes aldri det er kjedelig! | |
| Emmas | 2012-05-28 18:55 | |
![]() | Jeg synes tilfeldig blir FOR tilfeldig. Det kan være kjempeartig, men det klarer jeg bare å føle når jeg spiller uranket :( Da er jeg i stand til å glede meg over alle gode legg fra medspiller og. | |
| kingspencer | 2012-05-28 19:36 | |
![]() | The problem with tilfeldig: I am 2000+, but if I play somebody 1000 (or less), that player can lay his brikker first, then it will be 150-0 if there are red and yellow squares together. Jeg spiller men med spillere med det samme rating. | |
| knut59 | 2012-05-28 20:31 | |
![]() | utrolig kjedelig å vinne hele showet med ett heldig legg. Eller tape på samme måte for den saks skyld | |
| gryhelen | 2012-05-28 21:08 | |
![]() | Det er vel det som er artig, at det er litt tilfeldig? | |
| Anitapita | 2012-05-28 21:26 | |
![]() | Jeg spiller mest tilfeldig fordi jeg liker elementet av flaks/uflaks som følger med :) | |
| sijoho | 2012-05-28 22:01 | |
![]() | Jeg lurte på om man blir tøffere etter hvert, og Gizma og Animago sier at de er blitt det. Håper det skjer med meg også - opplever ofte at både motspiller og jeg selv unngår i det lengste å kaste oss ut på de fargerike feltene. Når jeg har gjort det først, har det noen ganger ført til ettertrykkelige tap. Jeg skal øve meg på å like "elementet av flaks/uflaks", er visst ikke kommet lenger enn at jeg syns flaksen bør være på min side hele tida ....:-)) | |
| berita | 2012-05-28 22:12 | |
![]() | Jeg tenker også at jeg helst vil ha flasks hele tida, ikke særlig sympatisk og ikke særlig realistisk heller. Takk for mye god respons:-) | |
| d0ds0t | 2012-06-01 19:10 | |
![]() | Jeg spiller KUN på tilfeldige brett. | |
| picassa | 2012-06-01 22:51 | |
![]() | jeg spiller bare tilfeldig,synes det blir kjedelig med standard og spesial. | |
| anino | 2012-06-02 07:59 | |
![]() | Jeg synes usikkerhets elementet er morsomt :) Hender seg jeg spiller andre enn tilfeldig, men starter aldri annet.. Har gått på en smell flere ganger, men det har også gått andre veien. Smaken er som baken, delt ;) | |
| kuami | 2012-06-02 19:51 | |
![]() | Tilfeldig på meg, takk! Det er her spenningen er. | |
| gompedyret | 2012-06-02 20:39 | |
![]() | Jeg tror også det er to typer tilfeldigspillere. Du har de som ser på tilfeldig omtrent som andre betrakter et "prøv lykken"-felt i monopol. "Ai, dette blir spennende. Kanskje får jeg legge først, og kanskje blir det muligheter for x antall hundre poeng i en jafs!" Og så har du de viderekomne, gjerne gode spillere, som liker tilfeldig fordi de gir en unik utfordring hver gang som krever en ditto tilpasset taktikk. Disse håper gjerne samtidig at førstelegget skal bli minst mulig avgjørende, slik at kampen ikke avgjøres før den har begynt. De fleste befinner seg nok et sted på skalaen mellom disse to ytterpunktene. Men det er altså bare det jeg tror. | |
| herr_strert | 2012-06-02 22:39 | |
![]() | Godt formulert gompedyret, er nok slik det er. Kun åpningslegget er tilfeldig egentlig, resten går ut på taktikk. Men det er klart at gode, passende bokstaver er uvurdelig. | |