Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 720 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-06-17 12:39 | |
![]() | Ordspill og kryssord ? Lurer på hva folk mener om det er en sammenheng mellom å være god i kryssord og god i ordspill eller er disse to tingene egentlig veldig ulike, slik at man kan være god i det ene og dårlig i det andre ? Hvilke erfaringer har folk om dette ? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-06-17 12:57 | |
![]() | Eller for å stille spørsmålet på en annen måte. Synes du selv at du er best i ordspill eller i kryssord eller omtrent like god i begge ? | |
| rbm | 2012-06-17 17:58 | |
![]() | Ja takk...begge deler! Jeg elsker kryssord...særlig de vanskelige...man lærer jo mange nye og uvanlige ord på den måten syns jeg. | |
| gompedyret | 2012-06-17 20:39 | |
![]() | Kryssord er jo det motsatte av scrabble. I scrabble har du et svært begrenset utvalg bokstaver, men du kan til gjengjeld koke sammen hva som helst av ord. I kryssord kan man bruke akkurat de bokstavene man vil, men det er bare ett enkelt ord som er det rette. Mine preferanser heller temmelig voldsomt i retning førstnevnte. | |
| ello | 2012-06-17 20:44 | |
![]() | Vanlige kryssord handler om å bli kjent med forfatteren og tenkemåten. Derfor blir Dagbladets lørdagskryssord i Magasinet lettere etter hvert. Er veldig glad i kryssord, men VG sitt blir nesten bare utfylling i forhold til Hansen i Dagbladet | |
| rbm | 2012-06-17 20:46 | |
![]() | HVA SOM HELST? Phøy.....(Gompedyret...få r en Phøy hos meg) | |
| ellw | 2012-06-17 22:20 | |
![]() | dagbladets kryssord og scrabble - hekta!! | |
| ello | 2012-06-18 18:01 | |
![]() | + webfeud. | |
| divaen | 2012-06-18 19:16 | |
![]() | Kryssord er en fin hobby. Løser mye av den sorten. Kjekt å ha med på lange flyreiser b.l.a. Scrabble har jeg spilt mye. Vant spillet i kryssord en gang. | |
| Maloh | 2012-06-18 19:40 | |
![]() | Scrabble er gøyere enn kryssord, men Hansens lørdagskryssord i Dagbladet er noe helt for seg sjøl! | |
| gerdmarie | 2012-06-19 13:06 | |
![]() | På data foretrekker jeg ordspill. På flyreiser foretrekker jeg kryssord og i vennelag er scrabble en god fellesaktivitet. Hansens kryssord i Dagbladet er bare utenkelig å være foruten. Er blitt et must. Jeg tror vi har stort utbytte av å variere mellom disse aktivitetene. | |
| Moostar | 2012-06-19 23:15 | |
![]() | Har løst kryssord siden jeg kunne skrive - elsker kryssord!!!! Morgenkaffe og røyk på trammen med småfuglene - og kryssord... Og har dille på ordspill :) | |
| piaf | 2012-06-19 23:19 | |
![]() | Jeg er overbevist om at kryssordløsere har et fortrinn når de spiller Scrabble; ikke bare kan de mange rare ord - de vet ofte hva ordene betyr også! Jeg kjenner en kryssordfantast som alltid kan hjelpe når man står fast (og f.eks. ikke gjetter at 'domsavsigelsesfasilitet' er det samme som 'rettssal'). Men hun nekter å spille Scrabble/Ordspill/Wordfeu d; hun har en vrangforestilling om at det hverken er morsomt eller lærerikt. Så det var en fryd for meg å være den som satt med svaret for en gangs skyld, da hun ikke skjønte hva 'drive på' kunne være (Aftenpostens lørdagskryssord for et par uker siden). Fire bokstaver, den andre var D. Flere enn meg som har lært dette nyttige ordet på Ordspill? | |
| Maloh | 2012-06-20 18:47 | |
![]() | ??? nei, jeg tror du må røpe en bokstav til! | |
| rbm | 2012-06-20 19:13 | |
![]() | Piaff...hva var de andre *kryssende* ordene---hintene??Alltid lettere å prøve seg frem når man ser hva det IKKE kan være hehe..Så må jeg innrømme...at jeg også sender SMS til slekt og venner og spør etter EKSTRA -TALLENE...(tilsendt på SMS) når jeg er på ferie i utlandet...og da skjønner du at jeg fleiper litt..Regner ikke med at du kommer til å dra fram det gamle x-ordet :-D | |
| rbm | 2012-06-20 19:14 | |
![]() | Eller---kanskje du nettop gjør det! | |
| Magne Suim | 2012-06-20 19:54 | |
![]() | Jeg vet! Må alltid minne meg selv på at neida, det er faktisk ikke en forkortelse. | |
| piaf | 2012-06-20 20:53 | |
![]() | Magnesium er på sporet! Kan røpe at ordet også inneholder en K. | |
| berita | 2012-06-22 12:19 | |
![]() | Jeg vet det også, men lurer på hvem som bruker eller har brukt det ordet.... | |