Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 894

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
mayler2008-07-10 22:30
Antall innlegg: 4

Fra 1000 til - null?
Hva skjer når man taper så mye som jeg gjør, og kanskje får null?

Jeg, som alltid vinner i "ekte" scrabble sliter med å huske at jeg bare får legge EN linje, og at mange ord ikke blir godkjent...

*snufs*

Skjønner jo etterhvert at rankingsystemet medfører at ingen flinke vil spille mot oss wannabeflinke. Burde vært mer som i golf, der en god spiler uansett ikke mister handicap om en lavere rangert vinner.
 
Karindi2008-07-10 22:37
Antall innlegg: 98

Dette har eg og lurt på og har ikkje funne svar på det. Eg har faktisk aldri spilt dette før eg meldte meg inn her og det er jo ganske vanedannende. Eg har vore heilt ned i 380 og er begynt å klatre opp igjen og det er jo litt moro.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-10 22:38
Antall innlegg: 1944

Det er ikke mulig å få null i ranking.
Du kan jobbe deg oppover ved å spille mo andre med lav ranking.
Det er kun lov å legge i en retning i scrabble også.
Reglene her er like som scrabble. Forskjellen er at du ikke kan velge ordbøker og at du her får tre forsøk på å legge.
 
mayler2008-07-10 22:46
Antall innlegg: 4

Takker for svar fra spillvert, men lurer litt likevel: Her inne spiller man jo opp rankingen sin helst ved å slå folk med høyere ranking. Det skaper jo en spesiell dynamikk, for å si det mildt...

Dernest: Scrabble kan spilles på mange måter, jeg har alltid spilt det med mulighet til å legge i alle retninger. (Da må det selvsagt stemme i alle retninger)

Hva angår ordbøker, så må de jo til når man er uenige. Men jeg savner muligheten til at motspiller kan godkjenne ord hvis det er tvil. Slik kan man unngå at forkortelser som CIF er greit, mens mye mer brukte forkortelser som CV ikke godkjennes.
 
starey2008-07-10 22:54
Antall innlegg: 956

I de _offisielle_ scrabblereglene kan man bare legge i en retning :)
 
Glory2008-07-11 01:14
Antall innlegg: 386

I Scrabble kan man kun legge i én retning!
 
mayler2008-07-11 01:43
Antall innlegg: 4

Japp. Slike uvaner straffer seg her.
Men uansett kjipt at normalnorsk ikke funker, samt at vanlige sammensatte ord sjelden kan brukes.
 
Magne Suim2008-07-11 01:53
Antall innlegg: 190

Nå har jeg knapt spilt scrabble IRL, men tar meg i å lure på hvordan man i det hele tatt spiller fler-retnings-scrabble. Man kan legge fritt i alle retninger så lenge bokstavene henger sammen?
 
qua - Ikke medlem lenger2008-07-11 12:30
Antall innlegg: 97

Betyr "alle retninger" at du også vil kunne legge ord baklengs, eller?
 
Mooseman2008-07-11 13:16
Antall innlegg: 1596

Nei qua, det betyr at du kan stable i høyden...hihi
 
Snyhetta2008-07-11 13:27
Antall innlegg: 8

He he..stable i høyden...Scra: i alle retninger på være et eget spill...
 
mayler2008-07-11 13:45
Antall innlegg: 4

Morsomt...
Ja, slik er det tydeligvis å være nybegynner her og stille dumme spørsmål.

Forøvrig finnes det faktisk ordspill der man stabler i høyden :-) Da er det ikke lov å kikke på brikkene nedover i en bunke etter at de først er lagt.
 
Babben2008-07-11 18:24
Antall innlegg: 4

jeg spiller mot alle som kobler seg på, har selv erfart at mange med høyere poengsum enn meg ikke vil spille mot meg og har også vært ute for , senest i går at når motparten ser at jeg drar i fra med mange poeng kobler de seg ut, det er dårlig sportsånd, dette er jo bare et spill for moroskyld,, ike sant????? Babben
 
kath23 - Ikke medlem lenger2008-07-11 22:09
Antall innlegg: 14

åssen har det seg at en kan skrive et ord en dag og få ikke godkjent og neste dag kommer andre og skriver det samme ordet og får det godkjent "tuvete". Dvs. at ordboken er helt på tryne.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?