Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 732 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| sirkeline19 - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 00:31 | |
![]() | Hunden min I dag har jeg tatt livet av hunden min. Så vondt at jeg tror hjertet brister snart jeg. Hun ble 15 år, og var syk. Gjorde det jeg trodde var best, men sitter igjen og føler meg som en morder jeg..................Men tiden leger vel alle sår, og etterhvert kan jeg sitte og tenke på alle gode minner. | |
| Glory | 2012-07-10 01:00 | |
![]() | Har vært i samme situasjon. Det føles pyton. Men samtidig vet en jo at en antagelig sparte hunden for mye smerte og en pinefull (kanskje egoistisk og ubarmhjertig) utsettelse av det uunngåelige. Det gjør vondt. Det vil det gjøre lenge. Det er som å miste et familiemedlem. Men ta vare på minnene. Og vit at uansett hva tanker og følelser som skyller innover deg nå, så gjorde du et valg basert på din omsorg og kjærlighet for hunden din. | |
| sirkeline19 - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 01:27 | |
![]() | Takk Glory :) | |
| Grøpp | 2012-07-10 05:23 | |
![]() | Jeg måtte avlive en av mine hunder i forrige uke, han var 12 år og blitt noe grinete. Han hogg etter et barn som egentlig ikke gjorde noe som skulle irritere ham. Jeg har tre små barnebarn og kom til at jeg ikke kunne risikere noe mer alvorlig. Det var fryktelig vanskelig å ta avgjørelsen og sorgen er stor, hunden jeg har igjen savner kameraten sin og det gjør det ikke lettere. De gode minnene er mange, blant annet kjente han som nå er borte, lyden av et avsluttet ordspill, og hvis det var tid for tur, spratt han opp og gikk mot meg og logret... Jeg har måttet avlive gamle hunder før, men da har de vært syke, dette var mye verre! Heldigvis har jeg den andre... | |
| Avery | 2012-07-10 09:14 | |
![]() | 1.Mai måtte vi avlive vår kjære hund. Han var 8 år, og vi hadde hatt han i 4 år. Han var en omplasseringshund, som dessverre hadde vært på 6 steder før han kom til oss. Hvorfor han ble omplassert så mye, vet jeg ikke, men det var ikke på grunn av hans lynne.Han var så snill og hengiven. Etterhvert ble seperasjonsangsten hans så stor at dyrlege og en hundetrener mente at det beste for han var å slippe dette. Det var en tung avgjørelse og jeg tenkte, og tenker på om det var den riktige avgjørelsen. Det gjør fremdeles vondt, men jeg klarer å tenke på at vi ga han 4 fine år,og han ga oss 4 fine år. Har bilde av han fremme, og det ser jeg på rett som det er.Seneste akkurat nå <3 | |
| Valpen | 2012-07-10 10:43 | |
![]() | Du har vel avlivet hunden din og ikke tatt livet av den... for meg to uttrykk med svært ulikt innhold og forståelse. 15 år og syk. Da var det bare rett å avlive den og ikke la den leve i smerte lenger. Du bør være fornøyd som hadde glede av den så lenge. Omregnet i menneskeår var den altså over 100 år. Nå har hunden det bra og du kan leve på minnene i form av opplevelser og bilder. Dersom savnet er for stort så planlegg en erstatning i form av en ny valp eller kontakt FOD og overta en hund som trenger kjærlighet og omsorg av en person som deg. Du virker empatisk så gled deg over snart å ha en ny hund i huset... forhåpentligvis | |
| AaseB | 2012-07-10 11:18 | |
![]() | Du har gjort det rette, sirkeline! Det kostar og eg veit kor vondt du har det nå... :-( Du blir bra igjen!:-) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 11:39 | |
![]() | Trist og vondt! Den forrige hunden min var 13 år da hun ble syk, full av kreft skulle det vise seg. Avliving var det eneste rette. Jeg sørget og sørget, og spilte Bjørn Eidsvågs tristeste sanger i flere uker. Men; hunden hadde hadde et langt og godt hundeliv, masse turer og mosjon, og kjærlighet. 15 år for en hund er en god alder. Tenk på det og sett pris på tida dere fikk. Nå har jeg to nye hunder, 5 og 2 år. Full fart dagen lang. Ja, hunden er i sannhet menneskets beste venn :-) | |
| Winston | 2012-07-10 11:51 | |
![]() | I dag skal jeg avlive hunden min. 12 år gammel og uhelbredelig syk. Har gjennomgått dette før men det er like hjerteskjærende hver gang. Send meg noen gode tanker ved 15.00-tiden | |
| MyRuin | 2012-07-10 11:57 | |
![]() | Det er det som er så vondt med å ha dyr, de lever ikke så lenge som oss.. Men jeg sitter fortsatt igjen med en ekkel følelse, at jeg lot ilderen min leve for lenge med kreft, fordi jeg ikke orket.. Sirkeline, husk alle de gode stundene, og gled deg over en ny hund, med tid og stunder. Den kan ikke erstatte, men den gir deg en ny glede! | |
| sirkeline19 - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 14:53 | |
![]() | Takk for mange flotte ord. Det varmer. Og valpen: jeg har avlivet den, men føles meg som jeg har tatt livet av den akkurat nå. Vet det var det rette, men det er sååååå vondt. Skal tenke på deg Winston. Lykke til...... | |
| sla | 2012-07-10 14:57 | |
![]() | REGNBUEBROEN Et sted finnes det en bro mellom himmelen og jorden….. På denne siden av himmelen finnes det et helt spesielt sted: Regnbuebroen. Når et dyr som har stått en av oss spesielt nær til slutt dør, begynner det sin vandring til Regnbuebroen. Der finnes det bølgende enger og åser hvor våre elskede venner kan løpe og leke sammen. Det er nok av mat, vann og solskinn der som sørger for at våre venner er varme og fornøyde. Alle dyr som har vært syke og gamle får tilbake helse og styrke, de som har vært skadet eller lemlestede blir gjort hele og sterke igjen, akkurat slik vi minnes dem i våre drømmer om en forgangen tid. Dyrene våre er lykkelige og tilfredse, bortsett fra en liten ting: Hver og en av dem savner noen som var svært spesiell for dem, noen de måtte forlate. Alle løper omkring og leker til den dagen kommer da en av dem plutselig stopper og ser mot horisonten… Blikket er klart og oppmerksomt, den ivrige kroppen begynner å skjelve. Plutselig løper han bort fra de andre, flyr over det grønne gresset så fort bena kan bære ham, fortere og fortere… Han har fått øye på deg, og når du og din spesielle venn møtes klynger dere dere til hverandre i usigelig lykke, for aldri mer å skilles. Overlykkelig slikker han deg over hele ansiktet, hånden din kjærtegner igjen det elskede hodet, og ennå en gang ser du inn i disse trofaste øynene til denne vennen som så lenge har vært borte fra livet ditt, men som aldri forsvant fra hjertet ditt. Så vandrer du og din spesielle venn sammen over Regnbuebroen…. | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 15:37 | |
![]() | mmm, har sitti oppe i natt med sjuk hund. alternativt så roper hu på meg utenfra... ikke så populært hos naboene. ser bedre ut nå | |
| Mabel | 2012-07-10 17:35 | |
![]() | Så fint skrevet Sla :) Jeg føler med deg Sirkeline 19. Har hatt hunder hele mitt liv og det er like vondt hver gang og jeg er godt over 50.Men det blir bedre etter hvert. Har 2 stykker nå en på 10 år og en på 4 år | |
| Anette1985 | 2012-07-10 18:14 | |
![]() | Uff, så trist:'( Ta vare på alle de gode minnene dere har skapt sammen! Klem fra meg og min golden retriever! | |
| sirkeline19 - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 22:40 | |
![]() | Vakkert skrevet Sla. Og takk for alle gode ord nok en gang:) | |
| sirkeline19 - Ikke medlem lenger | 2012-07-10 22:48 | |
![]() | Hvordan har det gått i dag Winston? Tenkte på deg, og vet hva du går igjennom nå......... | |
| sla | 2012-07-11 00:44 | |
![]() | For ordens skyld; det er IKKE jeg som har skrevet "Regnbuebroen". Det er en ukjent forfatter, og den finns oversatt til mange sprog. På Youtube ligger mange små filmsnutter med musikk, bilder og tekst. Sök på "Regnbuebroen", eller "Rainbow Bridge". Her er Wikipedia om diktet: en.wikipedia.org/wik...dg e_(pets) Jeg vil absolutt ikke ta ären for de vakre ordene. Men jeg har mange kjäre som venter på meg der... - ved Regnbuebroen. | |
| sirkeline19 - Ikke medlem lenger | 2012-07-11 03:21 | |
![]() | Vakkert var det uansett sla:) | |