Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 682 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
AaseB | 2008-07-13 16:12 | |
![]() | Unødvendig bokstav! Hei. Eg har spela veldig mange spel her inne. Det er phantastisk moro, men det er ein phaktor som irriterar meg stadig meir; nemlig bokstaven "F". Phleire slike blir ofte liggande igjen mot slutten og er umulige å phå lagt ut. Phor meg nå symboliserar denne bokstaven kun "F"...skap. Treng det verkeleg være så mange av den!! I samband med revideringa av ordlista nå, kunne eg ønske meg at den phaktisk blei phjerna heilt fra alphabetet! Det er ein overphlødig bokstav i mine auge. Det gjeng an å unngå å bruke den i dei fleste samanhengar. Dersom ein er heilt nødt, gjeng det ganske bra å erstatte den med"Ph". (Phuglesang, phisketur, Phrank, Phedrik og Phiphphi Langstrømpe.) Kan det vere ein idè å starte ein pholkeaksjon? Aase. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 16:19 | |
![]() | Som du kanskje merket i dette innlegget bruker du ofte F (ph) i begynnelsen av et ord. Jeg kvitter meg med F ved å legge den i begynnelsen av ord i stedet for å bytte den. Vanskeligere å bli kvitt i slutten av spillet om man skulle få den tilbake. Ellers er det ganske greit å få to av den, dobbel F er ganske vanelig. | |
qua - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 17:22 | |
![]() | Phiern J-en og, den kan lett erstattast av ein i. Hiem, Phierne, Iod. Iu neim it. | |
SyntaxError - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 17:40 | |
![]() | Er enig i at den er en møkkabokstav. Vanskelig å bruke i forhold til verdien (altså ikke vanskelig å bruke, men i forhold til verdien). Men AaseB: "Det gjeng an å unngå å bruke den i dei fleste samanhengar", tydeligvis altså ikke i alle sammenhenger :) Hehe klarte ikke å holde meg :p | |
ellw | 2008-07-13 18:42 | |
![]() | endelig et særs godt forslag ad F-ord hev poengsummen eller fjern den! vil gjerne beholde J, den er morsommere særlig når jeg får alle i,ene samtidig..;-)) | |
cammie | 2008-07-13 18:44 | |
![]() | Hihihi. AaseB, det var et morsomt innlegg :) Enig med deg at det hoper seg ofte opp med F´er, og ikke minst G´er og i verste fall J´er på slutten. Vi får håpe at ordlista tar opp ord som Fi, Fo, Go etc så de er lettere å bli kvitt ;-) | |
AaseB | 2008-07-13 18:56 | |
![]() | Jammen var det nokon som tok det Bokstaveleg;) Oversåg visst ein pheil i korrekturen, ia, Syntax. J'n er òg egentleg unødvendig. Kanskie tida er moden for å komme med ei ny utgave av heile alfabetet. Tenk om det kunne vore korta ned til 8-10 bokstavar! Mange menneske som hadde fått eit enklare liv, da:) | |
kath23 - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 19:04 | |
![]() | enig med deg aaseB at f'er er noe herk. I turneringen igår så satt jeg med 4 f'er og en w det var ikke lett måtte bytte alle syv. | |
Mooseman | 2008-07-13 19:45 | |
![]() | Fy fillern !! Fryktelig for familien F. Forferdelig fælt frontalangrep foran folkemendgden for f*** !!! Forsvarer fremtidige finurlige f-ord fremfor filleopprør. Forstått ??? Fint..... | |
AaseB | 2008-07-13 20:38 | |
![]() | Så så... Ikkie phorveksl phordelaktig pholkeaksjon med phrenetisk philleopprør! Pholk blir phaktisk phorbanna og phortvila! | |
Mooseman | 2008-07-13 20:40 | |
![]() | PH-verdien er ikke hva den en gang var ser jeg :Ph | |
Trall | 2008-07-13 21:06 | |
![]() | Fantastisk fremragende foruminnlegg. :D | |
Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 21:15 | |
![]() | Jeg vil ikke se ut som en flaggstang... Philologicus (Philo blant venner, initialt Ph....) (Fint du slår et slag for Ph-verdien, Mooseman) (Selv etter gårsdagens ørkentørke) | |
AaseB | 2008-07-13 21:40 | |
![]() | Kanskie på tide å unne seg ein tallerken med skjellsand. Så ikkie debatten blir altphor sur;) | |
Mooseman | 2008-07-13 21:43 | |
![]() | Vi burde nok starte en phorening phor ph-verdien phortest mulig ;) Sikker på at du ikke mener skiellsand, AaseB ? :p | |
qua - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 21:43 | |
![]() | Skiellsand! | |
SyntaxError - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 21:50 | |
![]() | Så Philologicus er egentlig Fjlologjcus (eller skulle g'en bort? da er det vel Fjolojcus da?) | |
Mooseman | 2008-07-13 22:02 | |
![]() | Nærmer vi oss phjols nå ?? :p | |
AaseB | 2008-07-13 22:03 | |
![]() | Skiellsand, selvphølgelig! Blir det snakk om å starte ein Ph-phorening vil eg være med i 5,4-kommitèen(Avdelingen phor lett syrlige). Det hadde vore ein skjellsettande opplevelse! | |
Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-07-13 22:08 | |
![]() | Hvor vil dere ha basen, da? (Ikke fjolls til fjells, nei) | |